Konstfacks bibliotek

På vetenskaplig grund : en vetenskapsteoretisk vägledning för lärare och lärarstudenter
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Ea
Personnamn
Titel och upphov
  • På vetenskaplig grund : en vetenskapsteoretisk vägledning för lärare och lärarstudenter
Utgivning, distribution etc.
  • Liber, Stockholm : [2020] 2020
Utgivningsår
  • 2020
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • Första upplagan
Fysisk beskrivning
  • 181 sidor illustrationer 21 cm
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • På vetenskaplig grund ger lärare, lärarstudenter och skolledare instrument för att reflektera kring vad utbildning på vetenskaplig grund kan och bör innebära för den egna praktiken. I boken diskuterar, analyserar och tolkar författaren betydelsen av skollagens formulering ”Utbildningen ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet”. Utifrån fördjupade diskussioner ger författaren konkreta exempel på hur forskning kan användas för att vägleda dem som är verksamma inom skolan, och begrepp som evidensbasering, forskningsbasering och vetenskapligt förhållningssätt kopplas på ett tydligt sätt till lärarprofessionen.
Term
ISBN
  • 9789147128457
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     cam a        i 4500
*00155462
*00520201106140035.0
*008200605s2020    sw a||||||||||000 0|swe|c
*020  $a9789147128457$qhäftad
*035  $a(BOKR)9789147128457
*035  $a(SE-LIBR)5ht06gf83znwgr6t
*041  $aswe
*08204$a370.1$223/swe
*084  $aEa:d$2kssb/8
*084  $aDdc$2kssb/8
*1001 $aMatta, Corrado,$d1978-$4aut
*24510$aPå vetenskaplig grund :$ben vetenskapsteoretisk vägledning för lärare och lärarstudenter /$cCorrado Matta.
*250  $aFörsta upplagan
*264 1$aStockholm :$bLiber,$c[2020]
*264 3$c2020
*300  $a181 sidor$billustrationer$c21 cm
*336  $atext$btxt$2rdacontent
*337  $aunmediated$bn$2rdamedia
*338  $avolume$bnc$2rdacarrier
*520  $aPå vetenskaplig grund ger lärare, lärarstudenter och skolledare instrument för att reflektera kring vad utbildning på vetenskaplig grund kan och bör innebära för den egna praktiken. I boken diskuterar, analyserar och tolkar författaren betydelsen av skollagens formulering ”Utbildningen ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet”. Utifrån fördjupade diskussioner ger författaren konkreta exempel på hur forskning kan användas för att vägleda dem som är verksamma inom skolan, och begrepp som evidensbasering, forskningsbasering och vetenskapligt förhållningssätt kopplas på ett tydligt sätt till lärarprofessionen.
*650 7$aVetenskapsteori$0https://id.kb.se/term/sao/Vetenskapsteori$2sao
*650 7$aLärarrollen$0https://id.kb.se/term/sao/L%C3%A4rarrollen$2sao
*650 7$aPedagogik$xteori, filosofi$2sao
*852  $5Ko$bKo$hEa
*887  $a{"@id":"5ht06gf83znwgr6t","modified":"2020-11-06T14:00:35.628+01:00"}$2librisxl
*887  $5Ko$a{"@id":"xgxrc4c8v4gk6lhz","modified":"2024-02-15T09:41:19.914+01:00"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Lukk
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
Ex1Utlånat23.05.2024Konstfacks bibliotek Ea