Location
Main Entry - Personal Name
Title Statement "sätta flickan i stånd att fullgöra sina husliga plikter" : fyra märkeskvinnor och flickors slöjdundervisning
Varying Form of Title "Fit the girl for her household duties" : four pioneer women in girl's handicraft education
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Univ. , Linköping : 1997 (Linköping : LJ-fotomontage)
SAB Classification Code
Physical Description
Series Statement/Added entry--Title
General Note Utgör jämte förf:s: "qvinnan bär hemmets trefnad på spetsen af sin synål", 1992 diss. Linköping : Univ., 1997
Language Note Med sammanfattning på engelska
Index Term - Uncontrolled
Electronic Location and Access http://www.bibl.liu.se/liupubl/disp/disp97/ipp54s.htm Sammanfattning på engelska (spikblad)
ISBN
Waiting
*00001469nam a22003253 45
*0015446
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s1997 e l ||| ||swe||
*020 $a9172190345
*020 $a9172190345
*035 $a(Ko)5925
*0410 $aswe$beng
*084 $aEabih-c:k.49
*084 $aEabih-c:k.51
*1001 $aTrotzig, Eva,$d1938-
*24511$a"sätta flickan i stånd att fullgöra sina husliga plikter" :$bfyra märkeskvinnor och flickors slöjdundervisning /$cEva Trotzig = "Fit the girl for her household duties" : four pioneer women in girl's handicraft education
*24611$a"Fit the girl for her household duties" : four pioneer women in girl's handicraft education
*260 $aLinköping :$bUniv. ,$c1997$e(Linköping :$fLJ-fotomontage)
*300 $a[2], 184 s. :$bill.
*440 $aLinköping studies in education and psychology ;$v54
*500 $aUtgör jämte förf:s: "qvinnan bär hemmets trefnad på spetsen af sin synål", 1992 diss. Linköping : Univ., 1997
*546 $aMed sammanfattning på engelska
*653 $aSlöjd
*653 $aUndervisning
*653 $aKvinnor
*697 $cPedagogisk metodik: konsthantverk: Sverige: historia : nya tiden
*697 $cPedagogisk metodik: konsthantverk: Sverige: historia : första världskriget 1914-1918
*8520 $cMAGASIN - E
*8564 $uhttp://www.bibl.liu.se/liupubl/disp/disp97/ipp54s.htm$ySammanfattning på engelska (spikblad)
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.