Mikromarc websearch

   
 
Reflekterande forskarhandledning : om samarbetet mellan handledare och doktorand
Your basket is empty
Vis
Location
  • Ep
Main Entry - Personal Name
Title Statement
  • Reflekterande forskarhandledning : om samarbetet mellan handledare och doktorand
Publication, Distribution, etc. (Imprint)
  • Studentlitteratur, Lund : 2005 Studentlitteratur Lund :
  • 2005
  • Språk: Svenska.
Dewey Decimal Classification Number
SAB Classification Code
Physical Description
  • 226 s. 23 cm
General Note
  • 2. tr., 2006 ; 5. tr., 2009
Subject - Topical Term
Index Term - Uncontrolled
ISBN
  • 9144038100
  • 9789144038100
Waiting
  • 0 (0)
*000     cam a       7a 4500
*00152852
*00520181030230000.0
*008050531s2005    sw |||||||||||000 ||swe|c
*020  $a9144038100
*020  $a9789144038100
*035  $a(SE-LIBR)9892240
*041  $aswe
*080  $a378
*080  $a001
*082 4$a378.1794$223/swe
*083  $a378.2$222
*084  $aEpab$2kssb/7
*1001 $aAppel, Monika,$d1965-
*24510$aReflekterande forskarhandledning :$bom samarbetet mellan handledare och doktorand /$cMonika Appel, Åsa Bergenheim.
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c2005
*264 3$aLund :$bStudentlitteratur
*300  $a226 s.$c23 cm
*500  $a2. tr., 2006 ; 5. tr., 2009
*650 7$aForskarhandledning$0https://id.kb.se/term/sao/Forskarhandledning$2sao
*650 2$aMentors
*650 2$aResearch
*650 7$ascientists$2agrovoc
*650 7$astudents$2agrovoc
*650 7$ahigher education$2agrovoc
*650 7$aresearch$2agrovoc
*650 7$amethods$2agrovoc
*650 7$ateaching methods$2agrovoc
*650 7$aTeaching methods$xresearchers$zSweden$2shbe
*650 7$aResearchers$xmentors$zSweden$2shbe
*653  $aforskarhandling
*653  $adoktorander
*653  $ahandledning
*653  $amentorer
*653  $amentorskap
*7001 $aBergenheim, Åsa,$d1954-
*852  $5Ko$bKo$hEp
*887  $a{"@id":"0h986ppb5v4m6tq","modified":"2018-10-30T23:00:00+01:00"}$2librisxl
*887  $5Ko$a{"@id":"r6677xjjpgjfdq6b","modified":"2022-05-03T16:09:32.282+02:00"}$2librisxl
^
No reviews exists for this book.
Click here to be the first to write a review.

Förlagsinformation: Reflekterande forskarhandledning är ingen instruktionsbok i konsten att handleda . Det är heller ingen forskningsrapport eller sammanställning av forskning inom området. Boken är istället framsprungen ur författarnas gedigna erfarenheter av att arbeta med frågor kring forskarhandledning, och den ger därmed underlag för handledares diskussion och reflektion utan att komma med pekpinnar om hur forskarhandledning skall gå till. I den första delen av boken tar författarna avstamp i historien och resonerar sedan kring forskarhandledningens formella och informella förutsättningar. Därefter behandlas roller och relationer samt olika aspekter av samarbetet mellan handledare och doktorander. I den avslutande delen fokuserar författarna själva processen samt resonerar kring några centrala element i handledningsverksamheten. Boken riktar sig i första hand till handledare på universitet och högskola, men kan med fördel även läsas av doktorander och andra som är intresserade av frågor kring forskarhandledning.

Send to
IdStatusDue dateOwnerLocationShelf
Ex1Available Konstfacks bibliotek Ep