Hylla
Personnamn
Titel och upphov
Utgivning, distribution etc. Studentlitteratur, Lund : 2013
Polen
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning
Term
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a a 4500
*00148513
*00520160307123736.0
*008130821s2013 sw |||||||||||000 0|swe|d
*020 $a9789144082141
*035 $a(BOKR)9789144082141
*035 $a(SE-LIBR)14672491
*041 $aswe
*082 4$a371.391$223/swe
*084 $aEacb$2kssb/8
*1001 $aLiebendörfer, Christine,$d1962-
*24510$aWaldorfpedagogik /$cChristine & Örjan Liebendörfer ; [sakgranskning: Bengt Ulin ; foto: Örjan, Christine eller Joanna Liebendörfer].
*250 $a1. uppl.
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c2013
*264 3$aPolen
*300 $a372 s.$bill.$c23 cm
*650 7$aWaldorfpedagogik $0https://id.kb.se/term/sao/Waldorfpedagogik $2sao
*650 0$aWaldorf method of education
*7001 $aLiebendörfer, Örjan,$d1961-
*852 $5Ko$bKo$hEa
*887 $a{"@id":"p715sfs10b36nvt","modified":"2016-03-07T12:37:36+01:00","checksum":"86635628921"}$2librisxl
*887 $5Ko$a{"@id":"8mcwpbrw6ghm66m4","modified":"2020-09-21T10:39:33.944+02:00","checksum":"55690050247"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förlagsinformation: Waldorfpedagogiken växer och används i flera tusen skolor och förskolor runt om i världen. Boken syftar till att visa var waldorfpedagogiken står&& idag i ljuset av dess snart hundraåriga historia. Är pedagogiken fortfarande aktuell och unik och vart är den på väg? Kan den inspirera lärare, föräldrar och elever även på 2000-talet? Boken ger en bred och mångfacetterad översikt av waldorfpedagogiken, från förskola till gymnasium. I ett särskilt kapitel redogör författarna för&& motiv ur den 12-åriga kursplanen, i andra delar beskrivs hur waldorfpedagogiken utformas inom förskolan, special- och fritidspedagogiken samt vad som kännetecknar dess metodik, didaktik och människosyn. Boken relaterar till gällande styrdokument och redogör för aktuell forskning. Ett rikt bildmaterial med elevarbeten ger exempel på den konstnärligt präglade undervisningen i såväl teoretiska som praktiska ämnen. Boken vänder sig till waldorflärare, studenter inom området pedagogik och lärare och personer med intresse för waldorfpedagogikens verksamhet inom förskolan.