Konstfacks bibliotek

Representing women
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • KONST - Ibvz Kvinnor
Personnamn
Titel och upphov
  • Representing women
Utgivning, distribution etc.
  • Thames & Hudson, London : 1999
Utgivningsår
  • 1999
  • Språk: Engelska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 272 s. ill.
Serietitel - ej biuppslagsform
Seriebiuppslag under titel
Term
ISBN
  • 0500280983
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     cam a       7a 4500
*00148385
*00520181030230000.0
*008011211s1999    xxk|||||||||||000 0|eng|c
*020  $a0500280983$qHFT.$c£14.95
*035  $90500280983
*035  $a(SE-LIBR)4996649
*041  $aeng
*08204$a757.4$223/swe
*084  $aIbvz Kvinnor$2kssb/6
*084  $aIe.47$2kssb/6
*084  $aIe.5$2kssb/6
*1001 $aNochlin, Linda$4aut
*24510$aRepresenting women /$cLinda Nochlin.
*264 1$aLondon :$bThames & Hudson,$c1999
*300  $a272 s.$bill.
*4901 $aInterplay
*650 7$aKvinnor i konsten$0https://id.kb.se/term/sao/Kvinnor%20i%20konsten$2sao
*650 7$aTeman och motiv$2sao
*650 7$aMålarkonst$xhistoria$y1800-talet$y1900-talet$2sao
*650 7$aWomen in art$2BNB
*650 7$aKonstvetenskap$2kao
*650 7$aKvinnobilden$2kao
*650 7$aKonst$2kao
*650 7$a1800-talet$2kao
*650 7$a1900-talet$2kao
*650 7$aPainting, Modern$y19th century$2BNB
*650 7$aPainting, Modern$y20th century$2BNB
*650 0$aWomen in art
*830 0$aInterplay
*852  $5Ko$bKo$cKONST -$hIbvz Kvinnor
*887  $a{"@id":"m4xps0rz3r8sglv","modified":"2018-10-30T23:00:00+01:00","checksum":"118379541532"}$2librisxl
*887  $5Ko$a{"@id":"fsc628z8c2v2sqgl","modified":"2020-08-11T10:40:56.029+02:00","checksum":"93961210248"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Women - as warriors, workers, mothers, sensual women, even absent mothers - haunt 19th- and 20th-century Western painting. This text brings together Linda Nochlin's most important and pioneering writings on the subject, as she considers work by Miller, Delacroix, Courbet, Degas, Seurat, Cassatt and Kollwitz, among many others. In her partly autobiographical, extended introduction, she argues for the honest virtues of an art history which rejects methodological assumptions, and for art historians who investigate the work before their eyes while focusing on its subject matter, informed by a sensitivity to its feminist spirit.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
Ex1Tillgängligt Konstfacks bibliotek KONST -