Hylla
Personnamn
Titel och upphov
Utgivning, distribution etc. [Hägersten] : [Susanna Cederquist] : En bild av dyslexi , [2015]
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Term
Okontrollerad titel Dyslexi plus styrkor lika med sant
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a a 4500
*00145766
*00520171010085314.0
*008160603s2015 sw a||||||||||000 0|swe|c
*020 $a9789163796173$qhäftad
*035 $a(SE-LIBR)19486880
*040 $aQ$dLi$dS$ea
*041 $aswe
*042 $9NB
*08204$a616.8553$223/swe
*084 $aVjj$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aCederquist, Susanna,$d1982-$4aut
*24510$aDyslexi + styrkor = sant /$cav Susanna Cederquist.
*264 1$a[Hägersten] :$b[Susanna Cederquist] :$bEn bild av dyslexi ,$c[2015]
*300 $a71 s.$bill.$c30 cm
*340 $b30 cm
*588 $aNB: ISBN på inklistrad etikett
*650 7$aDyslexi $0https://id.kb.se/term/sao/Dyslexi $2sao
*650 0$aDyslexi a
*655 4$0https://id.kb.se/marc/NotFictionNotFurtherSpecified
*7400 $aDyslexi plus styrkor lika med sant
*841 $5Ko$ax a$b190218||0000|||||000||||||000000$e|
*852 $5Ko$bKo$hE
*887 $a{"@id":"bvn0cdqn1n2bkdh","modified":"2017-10-10T08:53:14+02:00","checksum":"54011492626"}$2librisxl
*887 $5Ko$a{"@id":"v4nnj0d3sgdnt3c4","modified":"2019-02-18T16:29:58.503+01:00","checksum":"7279065725"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
1. DYSLEXI OCH STYRKOR: OLIKA PERSPEKTIV 1.1. HAV AV STYRKOR 1.2. MIND - FYRA STARKA TANKESÄTT 1.2.1. M STÅR FÖR STYRKOR I MATERIELLT TÄNKANDE 1.2.2. I STÅR FOR STYRKOR I SAMMA KOPPLAT (INTERCONNECTED) TANKANDE 1.2.3. N STÅR FÖR STYRKOR I NARRATIVT TÄNKANDE 1.2.4. D STÅR FÖR STYRKOR I DYNAMISKT TÄNKANDE 1.2.5. DYSLEXIC ADVANTAGE 1.3. VISUELLT TÄNKANDE 1.3.1. ICKE-VERBALT TÄNKANDE - LÄTT FÖRSTÅELSE, SVÅR ÖVERSÄTTNING TILL ORD 1.3.2. ORIGINELLA UPPTÄCKTER 1.3.3. SVÅRT FÖR DET LÄTTA - LÄTT FÖR DET SVÅRA 1.3.4. VISUELLA TÄNKARE OCH SPECIALISTER I SAMHÄLLET 1.3.5. EN NY EPOK 1,3.8. ÄNDRA RÖSTER OM VISUELLT TÄNKANDE 1.3.7. FRAMGÅNGSRIKA DYSLEKTIKER OM SITT VISUELLA TÄNKANDE 1.4. SUSANNAS ORD 2. FORSKNING KRING VISUELLA OCH SPATIALA STYRKOR 2.1. PERIFERISEENDE 2.2. TREDIMENSIONELLT HELHETSSEENDE OCH BILDMINNE 2.3. FOKUSERING AV VISUELL UPPMÄRKSAMHET 2.4. EXPERTLIKNANDE BILDBEARBETNING 2.5. VISUELLA STYRKOR I PRAKTIKEN 2.6. SLUTSATS OCH FRAMTIDA STUDIER 2.7. FORSKNING PÅ ICKE-VISUELLA STYRKOR 2.8. SUSANNAS ORD 3. HJÄRNSTRUKTUR OCH STYRKOR 3.1. EN ANNAN HJÄRNSTRUKTUR 3.1.1. FONOLOGISK BEARBETNING 3.1.2. PROCEDURELL INLÄRNING 3.1.3. STÖRRE ANVÄNDNING AV BÅDA HJÄRNHALVORNA 3.1.4. LÄNGRE KOPPLINGAR 3.2. EN ANNAN UTVECKLINGSORDNING 3.3. SYMMETRI OCH PROBLEMLÖSNINGSFÖRMÅGA 3.4. ANDRA FYSISKA SKILLNADER 3.5. SUSANNASORD 4. EVOLUTION ELLER KOMPENSATION 4.1. EVOLUTION 4.1.1. CEREBRODIVERSITET = EN MÅNGFALD AV HJÄRNSTRUKTURER 4.1.2. SAMHÄLLET GYNNAS 4.2. KOMPENSATION 4.2.1. BETEENDEKOMPENSATION - INDIREKTA STYRKOR 4.2.2. DYSLEKTIKER OM SINA KOMPENSATORISKA STYRKOR 4.3. FORSKNING 4.3.1. VISUELL UPPMÄRKSAMHET 4.4. SUSANNAS ORD 5. KÄNDA DYSLEKTIKER 6. REGISTER 6.1. BILDREGISTER 6.2. VIDEOREGISTER 6.3. PERSONREGISTER 7. KÄLLOR