Location
Main Entry - Personal Name
Title Statement Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Stockholm : Dialogos förlag, 2016
Falun : Scandbook
Dewey Decimal Classification Number
SAB Classification Code
Edition Statement
Physical Description
Subject - Chronological Term
Subject - Topical Term
Subject - Geographic Name
ISBN
Waiting
*000 cam a a 4500
*00145701
*00520170324085710.0
*008151006s2016 sw |||||||||||000 0|swe|c
*020 $a9789175042978$qinbunden
*035 $a(BOKR)9789175042978
*035 $a(SE-LIBR)18479622
*040 $aBOKR$dSha$dS$dH$ea
*041 $aswe
*042 $9NB
*08204$a659.109485$223/swe
*084 $aQbm$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aBroberg, Oskar,$d1976-$4aut
*24510$aSvensk reklam :$bannonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012 /$cOskar Broberg, Marcus Gianneschi, Sverker Jonsson.
*250 $a1. uppl.
*264 1$aStockholm :$bDialogos förlag,$c2016
*264 3$aFalun :$bScandbook
*300 $a222, [1] s.$bill.$c22 cm
*340 $b22 cm
*648 4$a1975-2012
*650 7$aMarknadskommunikation $2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Marknadskommunikation
*650 7$aVarumärken$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Varum%C3%A4rken
*650 7$aReklamkostnader$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Reklamkostnader
*650 7$aReklam$xhistoria$2sao
*650 7$aMarkanadsföring$xhistoria$2sao
*650 0$aTrademarks
*650 0$aCommunication in marketing
*651 4$aSverige$0https://libris.kb.se/97mppvdt327j8rx#it
*655 4$0https://id.kb.se/marc/NotFictionNotFurtherSpecified
*7001 $aGianneschi, Marcus,$d1974-$4aut
*7001 $aJonsson, Sverker,$d1947-$4aut
*841 $5Ko$ax a$b190226||0000|||||000||||||000000$e|
*852 $5Ko$bKo$hQbm
*887 $a{"@id":"2ldpvs9d0zgfz8s","modified":"2017-03-24T08:57:10+01:00","checksum":"146470189069"}$2librisxl
*887 $5Ko$a{"@id":"mwgchskdkx876fcs","modified":"2019-02-26T14:51:09.774+01:00","checksum":"29841726325"}$2librisxl
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
Förord 7 KAPITEL 1 Inledning 11 En växande marknad 13 Att följa pengarna 19 Reklam och ekonomisk historia 24 Reklam är inte vad det en gång var 27 KAPITEL 2 Reklam på papper 35 Dagstidningar - från dominans till kris 36 Gratistidningar - en ny logik 42 Tidskrifter 46 Direktreklam och kataloger 56 Sammanfattning 62 KAPITEL 3 Reklam i etern och kablar 65 Den nya tekniken och politiken 66 Reklampengarna och tv-landskapets förändring 72 Tv-mediet och reklamlandskapets förändring 77 Internetreklamens genombrott 83 Big data och nya tjänster 90 Köpt media och förtjänat utrymme 93 Sammanfattning 99 KAPITEL 4 Reklam via tilldragelser 103 Sponsringens genombrott 107 Event och integererat sponsorskap 115 Reklam i stads- och shoppinglandskapet 121 Sammanfattning 131 KAPITEL 5 Från annonsmarknad till marknadskommunikation - en avslutande diskussion 135 Reklammarknadens tillväxt - digitalisering, internationalisering och nya marknader 138 Varumärke som metafor i tiden och en förstärkt promotionskultur 144 Tabellbilaga 149 Noter 185 Källförteckning 196 Diagram- och tabellförteckning 214 Register 219