Konstfacks bibliotek

Design för lärande
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Ea
Titel och upphov
  • Design för lärande
Utgivning, distribution etc.
  • Stockholm : Norstedt, 2010 Finland
Utgivningsår
  • 2010
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 2. uppl.,
Fysisk beskrivning
  • 269 s. ill. 24 cm
Term
ISBN
  • 9789113028590
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     cam a        a 4500
*00144474
*00520161103144912.0
*008101019s2010    sw |||||||||||000 0|swe|c
*020  $a9789113028590$qinb.
*035  $a(SE-LIBR)11950812
*040  $aLi$dS
*041  $aswe
*042  $9NB
*08204$a371.1022$222
*084  $aEaac$2kssb/8
*24510$aDesign för lärande /$cAnna-Lena Rostvall & Staffan Selander (red.).
*250  $a2. uppl.,$b1. tr.
*264 1$aStockholm :$bNorstedt,$c2010
*264 3$aFinland
*300  $a269 s.$bill.$c24 cm
*340  $b24 cm
*650 7$aDidaktik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Didaktik
*650 7$aInlärning$0https://id.kb.se/term/sao/Inl%C3%A4rning$2sao
*650 0$aLearning
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*7001 $aKempe, Anna-Lena,$d1964-$4edt
*7001 $aSelander, Staffan,$d1947-$4edt
*841  $5Ko$au  a$b180626||0000|||||000||||||000000$e|
*852  $5Ko$bKo$hEa
*887  $a{"@id":"2ldfs02d0v32h7d","modified":"2016-11-03T14:49:12+01:00","checksum":"128204825032"}$2librisxl
*887  $5Ko$a{"@id":"8h4zxzwl68gqwpft","modified":"2018-06-26T15:22:40.271+02:00","checksum":"4332067383"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Design för lärande har växt fram ur de senaste 30-40 årens pedagogik, med bakgrund i kända pedagoger som Piaget och Vygotskij. När pedagogiska forskare på 1970-talet började intressera sig för ramfaktorer, dvs. elevgruppers storlek, scheman, lärarnas utbildning, hur man konstruerar prov m.m., flyttades fokus från elevers individuella skillnader och begåvningar till den sociala organiseringens betydelse för undervisningens resultat. När vi nu trettio år senare argumenterar för ett designperspektiv på lärande flyttar vi blicken igen, till frågor om form, förpackning och presentation: hur, på vilket sätt och med hjälp av vilka medel ges kunskapen form? För lär man sig i skolan &"samma&" sak i geografi om ämnet presenteras i en lärobok eller tar form på datorn? Är det samma kunskaper och kompetenser som sätts i spel? Det tror inte bokens författare. De menar istället att sättet presentera kunskap spelar en roll för innehållet: formen är inte avskild från, utan en del av, innehållet. Kunskapsinnehåll är ingen mystisk dimension av tillvaron utan en mycket konkret framställning av hur vi förstår och förklarar världen. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
Ex2Utlånat17.05.2024Konstfacks bibliotek Ea