Konstfacks bibliotek

Vägar till lärares lärande
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Em
Titel och upphov
  • Vägar till lärares lärande
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur , Lund : 1997
Utgivningsår
  • 1997
  • Språk: Odefinierat språk.
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 2. tr.
Fysisk beskrivning
  • 141 s.
Indexterm - Okontrollerad
ISBN
  • 91-44-00073-1
  • 91-44-00073-1
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00000643nam a22002413  45
*0014253
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s1997    sw ||||e||||||00| ||und d
*020  $a91-44-00073-1
*020  $a91-44-00073-1
*035  $a(Ko)4606
*084  $aEmia-c
*084  $aEp-c.04
*24510$aVägar till lärares lärande  /$cBirgit Lendahls & Ulla Runesson (red.)
*250  $a2. tr.
*260  $aLund  :$bStudentlitteratur ,$c1997
*300  $a141 s.
*653  $aLärarutbildning
*653  $aPedagogik
*7001 $aLendahls, Birgit,$d1942-$4aut
*7001 $aRunesson, Ulla,$d1952-$4aut
*8520 $cEm
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Lärarkompetens innebär inte bara att ha god förmåga att undervisa och lära andra, utan även att ha kunskap om vägar och möjligheter till fortsatt eget lärande. För att kunna lära av och genom sin undervisning krävs det att läraren kan skapa distans till verksamheten och utveckla en färdighet i att reflektera över sig själv och sitt handlande. Hur kan då utbildning och fortbildning stimulera lärare till eget lärande och befrämja deras professionella utveckling? Vilka möjligheter till lärande ges i yrkesutövningen? Vilka vägar till kunskap och utveckling finns det? Denna bok är ett resultat av erfarna lärares diskussioner kring dessa och liknande frågor. Författarna behandlar olika vägar till lärares lärande såsom dialogen med kollegor, samtal och möten med elever samt utvecklingsarbete och forskning.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Em
 Tillgängligt Konstfacks bibliotekMagasinEm