Konstfacks bibliotek

   
Educating the other : gender, power and schooling
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Ea
Personnamn
Titel och upphov
  • Educating the other : gender, power and schooling
Utgivning, distribution etc.
  • Falmer Press, London ; Washington, D.C. : cop. 1998
Utgivningsår
  • 1998
  • Språk: Engelska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 137 s. ; 26 cm
Serietitel - biuppslagsform
Term
Annat medium
  • Även utgiven elektroniskt Educating the other : gender, power and schooling ISBN 9780203486818
Automatiskt genererade ämnesord (BURK)
  • Pedagogisk Psykologi Differentieringsproblem
  • Undervisningsväsen
ISBN
  • 0-7507-0774-7 (inb.)
  • 0-7507-0773-9 (hft.)
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001167nam a22003497  4500
*00142277
*00520171206030837.4
*008980528s1998    xxk           000 0 eng c
*020  $a0-7507-0774-7 (inb.)
*020  $a0-7507-0773-9 (hft.)
*035  $a(SE-LIBR)5575576
*035  $a(Ko)49699
*040  $aGp
*08204$a371.822$223/swe
*084  $aEaaa$2kssb/6
*084  $aEm$2kssb/6
*084  $aOhja$2kssb/6
*084  $aOhj$2kssb/6
*1001 $aPaechter, Carrie F.
*24510$aEducating the other :$bgender, power and schooling /$cCarrie F. Paechter
*260  $aLondon ;$aWashington, D.C. :$bFalmer Press,$ccop. 1998
*300  $a137 s. ;$c26 cm
*440  $aMaster classes in education series,$x99-2505764-7
*650 7$aUtbildning$xflickor$xgenus$2kao
*650 7$aSkolan$xundervisning$xkönsolikheter$2kao
*650 7$aFeministisk teori$2kao
*650 4$aUtbildning$xKvinnor
*77608$iÄven utgiven elektroniskt$tEducating the other : gender, power and schooling$z9780203486818
*852  $5Ko$bKo$hEa$lPAE
*976 2$aEaaa$bPedagogisk Psykologi Differentieringsproblem
*976 2$aEm$bUndervisningsväsen
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Despite improvements in girls' relative academic success at the school leaving level, and despite suggestions in the press that boys are now the underachievers, girls remain second-class citizens in education and beyond. This book aims to show how and why girls' education remains subordinated to that of the boys', and to demonstrate how this analysis can be used as a basis for investigating the position of other subordinated groups - such as children from lower socio-economic groups, ethnic minorities, or those with special educational needs. By focusing on what distinguishes the 'normal' from the 'other' says the author, we can begin to call the normal into question and challenge the ideas and assumptions of our educational system.

  • p. ix
  • p. xi
  • p. 1
  • p. 5
    • p. 7
      • p. 9
    • p. 11
      • p. 11
      • p. 14
      • p. 15
    • p. 16
    • p. 17
  • p. 19
    • p. 20
      • p. 20
      • p. 24
      • p. 26
    • p. 27
    • p. 31
    • p. 34
    • p. 35
    • p. 36
  • p. 38
    • p. 38
    • p. 40
    • p. 43
    • p. 45
      • p. 46
      • p. 48
      • p. 50
    • p. 51
    • p. 52
  • p. 54
    • p. 54
    • p. 55
    • p. 57
    • p. 61
    • p. 62
    • p. 63
  • p. 64
    • p. 64
    • p. 66
    • p. 71
    • p. 75
    • p. 78
    • p. 79
  • p. 80
    • p. 81
    • p. 82
    • p. 85
    • p. 89
    • p. 91
    • p. 92
  • p. 93
    • p. 93
    • p. 93
    • p. 99
    • p. 103
    • p. 107
    • p. 107
  • p. 109
    • p. 109
      • p. 109
      • p. 110
      • p. 110
    • p. 111
      • p. 111
      • p. 111
      • p. 112
    • p. 113
    • p. 114
    • p. 114
  • p. 115
  • p. 118
  • p. 131
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Ea