Location
Title Statement Navigera i den digitala samtiden : en antologi om den nya lärarrollen
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Lärarförlaget, Stockholm : [2016]
Dewey Decimal Classification Number
SAB Classification Code
Physical Description 128 sidor : illustrationer ; 21 cm
Subject - Topical Term
ISBN
Waiting
*00001603nam a2200409 i 4500
*00142115
*00520171013030840.0
*008161222s2016 sw |||| |00| 0 swe c
*020 $a978-91-88149-15-2$qhäftad
*035 $a(SE-LIBR)19920201
*035 $a(Ko)49517
*040 $aBOKR$bswe$erda$dHig$dS
*042 $9NB
*08204$a371.334$223/swe
*084 $aEabx$2kssb/8 (machine generated)
*24510$aNavigera i den digitala samtiden :$ben antologi om den nya lärarrollen /$cKarin Nygårds & Terese Raymond (red)
*260 $aStockholm :$bLärarförlaget,$c[2016]
*300 $a128 sidor :$billustrationer ;$c21 cm
*650 7$aLärarrollen$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/L%C3%A4rarrollen
*650 7$aDatorstödd undervisning$2sao
*650 0$aComputer-assisted instruction
*650 0$aComputer managed instruction
*7001 $aNygårds, Karin,$d1975-$4edt
*7001 $aRaymond, Terese,$d1976-$4edt
*852 $5Ko$bKo$hEab$lNAV
*950 $aDatoranvändning$xskolan$uDatorstödd undervisning
*950 $aComputer assisted instruction $uDatorstödd undervisning
*950 $aMultimedia i undervisningen$uDatorstödd undervisning
*950 $aBarn och datorer$uDatorstödd undervisning
*950 $aUtbildningsteknologi$wg$uDatorstödd undervisning
*950 $aUtbildning via internet$uDatorstödd undervisning
*950 $aUndervisning$wg$uDatorstödd undervisning
*950 $aDatatek$wh$uDatorstödd undervisning
*950 $aDatorsimulering$uDatorstödd undervisning
*950 $aLärobjekt$uDatorstödd undervisning
*950 $aLärarens personlighet$uLärarrollen
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
INLEDNING Att navigera i den digitala samtiden 5 KARIN NYGÅRDS & TERESE RAYMOND En kort introduktion till ungas mediebeteende 11 KATARINA GRAFFMAN Att undervisa elever i den digitala samtiden 21 JANNIKE KOHINOOR Läsning mitt i bruset - den digitala läsningen i teori och praktik 31 FRIDA MONSÉN & MARIA RASMUSSON Att erövra tekniken för att få effekt på lärandet 45 HÜLYA BASARAN Bedömning av multimodala elevarbeten - lärares uppfattning om bedömning 55 PATRIK HERNWALL, EVA INSULANDER, ANNA ÅKERFELDT & LISA ÖHMAN Kollektiva lärandemodeller på nätet 71 ELZA DUNKELS Den kritiskt granskande läraren 81 SARA MÖRTSELL Digitalt närvarande lärare 91 JACOB MÖLLSTAM Juridik för den digitala skolan 101 ALEXANDRA SACKEMARK & MÅRTEN SCHULTZ När digitala hjälpmedel blir skitsystem 113 JONAS SÖDERSTRÖM Författarpresentationer 124