Hylla
Personnamn
Titel och upphov Design för lärande : ett multimodalt perspektiv
Utgivning, distribution etc. 2017
Lund : Studentlitteratur, [2017]
2017
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning 173 sidor illustrationer 21 cm
Term
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a i 4500
*00141988
*00520180928143307.0
*008170112s2017 sw |||||||||||000 0|swe|d
*020 $a9789144119762$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789144119762
*035 $a(SE-LIBR)19986615
*040 $aBOKR$bswe$dS$ei$erda
*041 $aswe
*042 $9NB
*08204$a370.1523$223/swe
*084 $aEaac$2kssb/8
*1001 $aSelander, Staffan,$d1947-$4aut
*24510$aDesign för lärande :$bett multimodalt perspektiv /$cStaffan Selander, Gunther Kress.
*250 $aAndra upplagan
*264 1$c2017
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c[2017]
*264 3$c2017
*300 $a173 sidor$billustrationer$c21 cm
*336 $btxt$2rdacontent
*337 $bn$2rdamedia
*338 $bnc$2rdacarrier
*340 $b21 cm
*650 7$aInlärning$0https://id.kb.se/term/sao/Inl%C3%A4rning$2sao
*650 0$aLearning
*655 4$0https://id.kb.se/marc/NotFictionNotFurtherSpecified
*7001 $aKress, Gunther R.,$d1940-$4aut
*841 $5Ko$ax a$b170628||0000|||||003||||||000000$e1
*852 $5Ko$bKo$hKURS$iEj fjärrlån
*887 $a{"@id":"5phvtqth25nbw0z","modified":"2018-09-28T14:33:07.918+02:00","checksum":"91444861514"}$2librisxl
*887 $5Ko$a{"@id":"w18j4ks20wm8r7s","modified":"2017-07-06T11:49:46+02:00","checksum":"-4685680887"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 7 1. Att förstå lärande 11 En globaliserad lärmiljö 13 Behovet av nya metaforer för lärande 16 Behovet av en ny konceptualisering av lärande 18 Design 20 Didaktisk design 24 Multimodalitet 26 Mot en begreppslig värld för lärande 32 2. Lärandets rum - lärandets resurser 47 Lärandets rum 47 Lärandets resurser 49 Lärmiljöer och lärresurser som design för lärande 53 Lärmiljöer och lärresurser i förändring 56 Lärande i olika miljöer 65 3. Design för lärande: inramning, representationsformer och kunskapspraktiker 67 Institutionella mönster och iscensättning av aktiviteter 68 Pedagogiska texter som lärresurs 81 Digitala lärmiljöer - den nya utmaningen 85 Kulturell inramning och identitet 90 Att skapa sammanhang 95 4. Design i lärande: transformation och gestaltning 97 Deltagande och handlingsutrymme 99 Lärande som en kommunikativ, teckenskapande aktivitet 102 En modell för formellt inramade lärsekvenser 113 Exempel på lärande som teckenskapande aktivitet 114 Design i lärande 139 5. Bedömning av lärande: att förstå tecken på lärande 141 Vad erkänns - och känns igen - som lärande? 142 Bedömning för utveckling 145 Erkännandekulturer 148 Bedömning i ett designteoretiskt perspektiv - den första transformationscykeln 151 Bedömning i ett designteoretiskt perspektiv - den andra transformationscykeln 154 Mot en ny förståelse av bedömning 156 Referenser 159 Register 169