Location
Main Entry - Personal Name
Title Statement Etik i professionellt lärarskap
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Gleerups utbildning, Malmö : 2016 (Polen)
Dewey Decimal Classification Number
SAB Classification Code
Edition Statement
Physical Description
Subject - Topical Term
ISBN
Waiting
*00002861nam a2200841 a 4500
*00141983
*00520170708030840.4
*008160430s2016 sw |||| |00| 0 swe c
*020 $a978-91-40-69475-1$qhäftad
*035 $a(SE-LIBR)19413795
*035 $a(Ko)49371
*040 $aBOKR$dMhh$dS
*042 $9NB
*08204$a371.1$223/swe
*084 $aEmia$2kssb/8
*084 $aDgea $2kssb/8
*1001 $aIrisdotter, Sara,$d1976-$4aut
*24510$aEtik i professionellt lärarskap /$cSara Irisdotter Aldenmyr, Ann Paulin, Kirsten Grønlien Zetterqvist
*250 $a2. uppl.
*260 $aMalmö :$bGleerups utbildning,$c2016$e(Polen)
*300 $a163 s. ;$c21 cm
*650 7$aLärare$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/L%C3%A4rare
*650 7$aLärarrollen$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/L%C3%A4rarrollen
*650 7$aYrkesetik$2sao
*650 0$aProfessional ethics
*650 0$aTeachers
*7001 $aPaulin, Ann,$d1961-$4aut
*7001 $aGrönlien Zetterqvist, Kirsten$4aut
*852 $5Ko$bKo$hKURS$iEj fjärrlån$lIRI
*900 $aIrisdotter Aldenmyr, Sara,$d1976-$uIrisdotter, Sara,$d1976-
*950 $aTysnadsplikt$uYrkesetik
*950 $aEtik$wg$uYrkesetik
*950 $wh$aAntropologisk etik$uYrkesetik
*950 $wh$aPressetik$uYrkesetik
*950 $aLärarens personlighet$uLärarrollen
*950 $aLärarpersonal$uLärare
*950 $aSkolpersonal$wg$uLärare
*950 $aUndervisning$wg$uLärare
*950 $aLärarvikarier$wh$uLärare
*950 $aSamiska lärare$wh$uLärare
*950 $aSpråklärare$wh$uLärare
*950 $aLärarlämplighet$wh$uLärare
*950 $aLäroverkslärare$wh$uLärare
*950 $aManliga lärare$wh$uLärare
*950 $aTeckningslärare$wh$uLärare
*950 $aÄmneslärare$wh$uLärare
*950 $aKlassföreståndare$wh$uLärare
*950 $aHögskolelärare$wh$uLärare
*950 $aHuvudlärare$wh$uLärare
*950 $aGrundskollärare$wh$uLärare
*950 $aFörskollärare$wh$uLärare
*950 $aFolkskollärare$wh$uLärare
*950 $aLärarlag$wh$uLärare
*950 $aGymnastiklärare$wh$uLärare
*950 $aHistorielärare$wh$uLärare
*950 $aIdrottslärare$wh$uLärare
*950 $aMatematiklärare$wh$uLärare
*950 $aMusiklärare$wh$uLärare
*950 $aSlöjdlärare$wh$uLärare
*950 $aSpeciallärare$wh$uLärare
*950 $aKvinnliga lärare$wh$uLärare
*950 $aSkidlärare$wh$uLärare
*950 $aBildlärare$wh$uLärare
*950 $aUtländska lärare$wh$uLärare
*950 $aVårdlärare$wh$uLärare
*950 $aGymnasielärare$wh$uLärare
*950 $aHushållslärare$wh$uLärare
*950 $aFolkhögskolelärare$wh$uLärare
*950 $aFolkbildare$uLärare
*950 $aLärarstuderande$uLärare
*950 $aPedagoger$uLärare
*950 $aVåld mot lärare$uLärare
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
Förord 5 Kapitel 1 Inledning 7 Lärarprofession och etik 7 Politiska, juridiska och institutionella villkor 13 Att arbeta med berättelser som utgångspunkt 20 Bokens disposition 21 Kapitel 2 Etisk teori 23 Etiska tankefigurer 24 Kapitel 3 Att identifiera, kvalificera och argumentera 49 Att identifiera professionsetiska problem 50 Att kvalificera förståelsen 52 Att argumentera för handling 53 Kapitel 4 "Du är dum, du är dum, jag hatar dig" 55 Identifiering av professionsetiska problem 57 Kvalificering av de professionsetiska problemen 60 Kapitel 5 Flickan från "yttre rymden" 79 Identifiering av professionsetiska problem 82 Kvalificering av de professionsetiska problemen 85 Kapitel 6 En mentors dilemma 111 Identifiering av professionsetiska problem 113 Kvalificering av de professionsetiska problemen 116 Argument för handling 137 Kapitel 7 Etik i professionellt lärarskap 143 Lärares professionella identitet och värderingar 144 Sårbarhet och konstruktiv reflektion i professionella rum 150 Professionsetisk beredskap för det oförutsedda 152 Professionsetiskt språk - tillgång till en etisk dimension 155 Formella dokument och kontextkänslighet 156 Litteratur 159