Konstfacks bibliotek

Mer om nätbaserad utbildning : fördjupning och exempel
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Ep
Titel och upphov
  • Mer om nätbaserad utbildning : fördjupning och exempel
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2011 (Ungern)
Utgivningsår
  • 2011
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 1. uppl.
Fysisk beskrivning
  • 216 s. : ill. ; 23 cm
Anmärkning: Allmän
  • Utbildning på nätet: en historisk exposé -- Framgångsfaktorer för utbildning på nätet --Överföring, interaktion eller samarbete? -- Goda dialoger som förstärker lärande -- Handledning på nätet -- Informell coachning på nätet -- Sociala medier som stöd för lärande -- Socialt prat i nätbaserad utbildning -- Flexibilitet och självreglerande lärande på nätet -- Kamratgranskning: att orientera mot lärande -- Lärares professionella utveckling på nätet
Term
ISBN
  • 978-91-44-06806-0
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00003267nam a2200709 a 4500
*00141505
*00520170112030839.1
*008110115s2011    sw ||||      |00| 0 swe c
*020  $a978-91-44-06806-0
*035  $a(SE-LIBR)12074118
*035  $a(Ko)48835
*040  $aLGEN$dHdb$dS
*042  $9NB
*08204$a378.1734$222
*084  $aEpabx$2kssb/8
*24510$aMer om nätbaserad utbildning :$bfördjupning och exempel /$cStefan Hrastinski (red.)
*250  $a1. uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2011$e(Ungern)
*300  $a216 s. :$bill. ;$c23 cm
*500  $aUtbildning på nätet: en historisk exposé -- Framgångsfaktorer för utbildning på nätet --Överföring, interaktion eller samarbete? -- Goda dialoger som förstärker lärande -- Handledning på nätet -- Informell coachning på nätet -- Sociala medier som stöd för lärande -- Socialt prat i nätbaserad utbildning -- Flexibilitet och självreglerande lärande på nätet -- Kamratgranskning: att orientera mot lärande -- Lärares professionella utveckling på nätet
*650 2$aEducation, Distance
*650 2$aInternet
*650 2$aEducational technology
*650 7$aUtbildning via Internet$2sao
*650 7$aDistansundervisning$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Distansundervisning
*650 7$aeducation$2agrovoc
*650 7$alearning$2agrovoc
*650 7$ainternet$2agrovoc
*650 7$ateaching methods$2agrovoc
*650 0$aInternet in education
*650 0$aDistance education
*7001 $aHrastinski, Stefan,$d1980-$4edt
*852  $5Ko$bKo$hEp$lMER
*950  $aE-kurser$uUtbildning via Internet
*950  $aE-lärande$uUtbildning via Internet
*950  $aE-learning$uUtbildning via Internet
*950  $aE-utbildning$uUtbildning via Internet
*950  $aInternetbaserad utbildning$uUtbildning via Internet
*950  $aInternetbaserat lärande$uUtbildning via Internet
*950  $aKurser via Internet$uUtbildning via Internet
*950  $aNätbaserad undervisning$uUtbildning via Internet
*950  $aNätbaserad utbildning$uUtbildning via Internet
*950  $aNätbaserat lärande$uUtbildning via Internet
*950  $aWebbaserad utbildning$uUtbildning via Internet
*950  $aWebbutbildning$uUtbildning via Internet
*950  $aWebbkurser$uUtbildning via Internet
*950  $aDistansundervisning$wg$uUtbildning via Internet
*950  $aUtbildningsteknologi$wg$uUtbildning via Internet
*950  $aInternet$wg$uUtbildning via Internet
*950  $aDatorstödd undervisning$uUtbildning via Internet
*950  $aFlexibelt lärande$uUtbildning via Internet
*950  $aLärobjekt$uUtbildning via Internet
*950  $aDistansutbildning$uDistansundervisning
*950  $aUndervisning$wg$uDistansundervisning
*950  $aBibliotek och distansundervisning$wh$uDistansundervisning
*950  $aKorrespondensinstitut$wh$uDistansundervisning
*950  $aKorrespondensundervisning$wh$uDistansundervisning
*950  $aRadio i undervisningen$wh$uDistansundervisning
*950  $aTelevision i undervisningen$wh$uDistansundervisning
*950  $aUtbildning via Internet$wh$uDistansundervisning
*950  $aDistansstuderande$uDistansundervisning
*950  $aFlexibelt lärande$uDistansundervisning
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Undervisning och lärande via nätet har blivit ett vanligt inslag inom olika utbildningstyper. I Mer om nätbaserad utbildning delar författarna med sig av sina erfarenheter och aktuella forskningsresultat för att skapa fördjupad förståelse av vad undervisning och lärande via nätet kan vara. Kapitlen går bland annat in på ämnen som sociala medier i undervisningen samt dialog, kamratgranskning, bedömning och handledning via nätet. Boken vänder sig till lärare, studenter och andra som arbetar med utveckling av nätbaserad utbildning. Den är även relevant för företag och andra organisationer som utvecklar eller bedriver utbildning på nätet. Till boken hör en webbplats med ytterligare material samt länkar för inspiration och vidare läsning. Det finns också ett Twitterflöde där författarna kontinuerligt delar med sig av aktuella tips om nätbaserad utbildning.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Ep