Hylla
Personnamn
Titel och upphov
Utgivning, distribution etc. Manchester Univ. Press, Manchester : cop. 1997
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Term
Automatiskt genererade ämnesord (BURK) Målarkonst Material Metoder Teknik Konstmuseer
ISBN 0-7190-4796-X (inb.) ; 0-7190-4797-8 (hft.) ;
Antal i kö:
*00002630nam a22007577a 4500
*00141471
*00520161206030835.5
*008970508s1997 xxka 001 0 eng c
*020 $a0-7190-4796-X (inb.) ;$c£40.00)
*020 $a0-7190-4797-8 (hft.) ;$c£15.99
*035 $a(SE-LIBR)5515042
*035 $a(Ko)48796
*040 $aS
*0820 $a708 $221
*084 $aIey$2kssb/7
*084 $aIib$2kssb/7
*084 $aIit$2kssb/7
*084 $aBga$2kssb/7
*1001 $aPhillips, David
*24500$aExhibiting authenticity /$cDavid Phillips
*260 $aManchester :$bManchester Univ. Press,$ccop. 1997
*300 $a234 s. :$bill. ;$c24 cm
*650 7$aArt museums$2BNB
*650 7$aMuseiteknik$2sao
*650 7$aKonst$xattribution$2sao
*650 7$aMålarkonst$2sao
*650 0$aMuseum techniques
*650 0$aPainting
*852 $5Ko$bKo$cKONST -$hIib$lPHI
*950 $aMuseikunskap$uMuseiteknik
*950 $aKatalogisering av föremål$wh$uMuseiteknik
*950 $aKonservering (museiteknik)$wh$uMuseiteknik
*950 $aSamtidsdokumentation$wh$uMuseiteknik
*950 $aUtställningsteknik$wh$uMuseiteknik
*950 $aMåleri$uMålarkonst
*950 $aKonst$wg$uMålarkonst
*950 $aAkrylmålning$wh$uMålarkonst
*950 $aAkvarellmålning$wh$uMålarkonst
*950 $aBarockmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aBysantinsk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aFlamländsk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aFriluftsmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aGenremåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aGlasmålning$wh$uMålarkonst
*950 $aGrekisk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aGotisk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aHistoriemåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aIslamisk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aKlärobskyr$wh$uMålarkonst
*950 $aLandskapsmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aMarinmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aMiniatyrmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aOljemålning$wh$uMålarkonst
*950 $aPastellmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aPorträttmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aRokoko (målarkonst)$wh$uMålarkonst
*950 $aRomansk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aRomersk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aSmörpappersmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aTemperamålning$wh$uMålarkonst
*950 $aTuschmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aVaxmålning$wh$uMålarkonst
*950 $aMålningar$uMålarkonst
*976 2$aIey$bMålarkonst Material Metoder Teknik
*976 2$aIib$bKonstmuseer
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Is authenticity a sham? a widening rift confronts art museum visitors and workers alike, between traditional presentation of artifacts in the name of authenticity and critical comment that recognises it only as a relative and power-laden term. Both points of view are explored here to arrive at a liberating view of art museums.
List of Figures p. vi Acknowledgments p. x Introduction p. 1 The cult of saints and the cult of art p. 5 The connoisseurs' paradox p. 28 The evidence p. 42 Verdicts p. 70 The judges in the dock p. 91 Conservation and condition p. 126 Conservation and intention p. 165 Curators and authenticity p. 197 Select Bibliography p. 219 Index p. 225