Konstfacks bibliotek

Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Aefe
Personnamn
Titel och upphov
  • Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
Uniform titel
  • Skrive for å lære. Svenska
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2011 (Ungern)
Utgivningsår
  • 2011
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 2., [rev.] uppl.
Fysisk beskrivning
  • 223 s. ; 23 cm
Term
ISBN
  • 978-91-44-06916-6
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001457nam a2200409 a 4500
*00141119
*00520160913030831.6
*008110512s2011    sw ||||      |00| 0 swe c
*020  $a978-91-44-06916-6
*035  $a(SE-LIBR)12165157
*035  $a(Ko)48406
*040  $aLGEN$dUbl$dS
*0411 $aswe$hnor
*042  $9NB
*08204$a808.02$222/swe
*0830 $a808.066$223/swe
*084  $aAefe$2kssb/8
*084  $aEaaca$2kssb/8
*1001 $aDysthe, Olga
*24010$aSkrive for å lære.$lSvenska
*24510$aSkriva för att lära :$bskrivande i högre utbildning /$cOlga Dysthe, Frøydis Hertzberg, Torlaug Løkensgard Hoel ; översättning: Sten Andersson
*250  $a2., [rev.] uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2011$e(Ungern)
*300  $a223 s. ;$c23 cm
*650 7$aInlärning$xhögskolan$2sao
*650 7$aUppsatsskrivning$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Uppsatsskrivning
*650 7$aSkrivprocessen$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Skrivprocessen
*650 0$aReport writing ; (¡ Composition and exercises)
*650 0$aAcademic writing
*7001 $aHertzberg, Frøydis$4aut
*7001 $aHoel, Torlaug Løkensgard,$d1939-$4aut
*852  $5Ko$bKo$hAefe$lDYS
*900  $aLøkensgard Hoel, Torlaug,$d1939-$uHoel, Torlaug Løkensgard,$d1939-
*950  $aUppsatser$vhandböcker, manualer etc.$uUppsatsskrivning
*950  $aVetenskapligt skrivande$wg$uUppsatsskrivning
*950  $aProblemformulering vid uppsatsskrivning$wh$uUppsatsskrivning
*950  $aUppsatser$uUppsatsskrivning
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Detta är en introduktionsbok som visar att skrivandet är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier samt sätt att strukturera en facktext. Här finns också råd om hur man startar skrivar- och responsgrupper, hur skrivarhandledning bör se ut och kriterier för bedömning. Den populära Skriva för att lära kommer här i en andra reviderad upplaga. I boken finns nya kapitel, bland annat om större skrivuppgifter inom utbildningen, och den innehåller konkret hjälp till studenter som önskar skriva texter med hög kvalitet. Boken vänder sig till såväl studenter i högre utbildning som deras lärare och är aktuell för alla som skriver facktexter.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Aefe
Ex2Tillgängligt (ej hemlån) Konstfacks bibliotek STUDIEVERKSTAD (Ej hemlån)