Location
Main Entry - Personal Name
Title Statement Biennials, triennials, and documenta : the exhibitions that created contemporary art
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Wiley Blackwell, Chichester, West Sussex : 2016.
Dewey Decimal Classification Number
SAB Classification Code
Physical Description
Bibliography, etc. Note Includes bibliographical references and index.
Subject - Topical Term
Additional Physical Form Entry ebook version : Biennials, triennials, and documenta ISBN 9781119212676
ISBN 978-1-4443-3665-8 (pbk.) :
Waiting
*00004861nam a22013217i 4500
*00141024
*00520160809030832.7
*008160219s2016 enk b 001|0|eng|d
*015 $aGBB638551$2bnb
*020 $a978-1-4443-3665-8 (pbk.) :$c£18.99
*020 $z9781119212676 (ePub ebook) :$c£18.99
*035 $a(SE-LIBR)18875930
*035 $a(Ko)48302
*040 $aStDuBDS$beng$cStDuBDS$erda$dArk
*08204$a701.0309045$223
*084 $aIaa$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aGardner, Anthony,$d1976-$eauthor.
*24510$aBiennials, triennials, and documenta :$bthe exhibitions that created contemporary art /$cCharles Green and Anthony Gardner.
*260 $aChichester, West Sussex :$bWiley Blackwell,$c2016.
*300 $a296 s.$bill.
*504 $aIncludes bibliographical references and index.
*599 $aImported from: z3950cat.bl.uk:9909/BNB03U (Do not remove)
*650 0$aArt and globalization$xHistory$y20th century.
*650 0$aArt and globalization$xHistory$y21st century.
*650 0$aBiennials (Art fairs)$xHistory.
*650 0$aArt$xExhibitions $xHistory.
*650 7$aKonst$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Konst
*650 7$aKonst$xhistoria$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Konst--historia
*650 7$aUtställningar$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Utst%C3%A4llningar
*650 7$aKonst och globalisering$2sao
*650 0$aArt$xHistory
*650 0$aArt
*650 0$aArt and globalization
*650 0$aExhibitions
*7001 $aGreen, Charles,$d1953-
*77608$iebook version :$tBiennials, triennials, and documenta$z9781119212676
*852 $5Ko$bKo$cKONST -$hIit$lGAR
*950 $aKonstutställningar$wh$uUtställningar
*950 $aTekniska utställningar$wh$uUtställningar
*950 $aVandringsutställningar$wh$uUtställningar
*950 $aMässor$uUtställningar
*950 $aHundutställningar$wh$uUtställningar
*950 $aLantbruksutställningar$wh$uUtställningar
*950 $aFotoutställningar$wh$uUtställningar
*950 $aNaturum$uUtställningar
*950 $aKonsthistoria$w||e$uKonst$xhistoria
*950 $aKonstliv$uKonst$xhistoria
*950 $aOrfism (konstnärlig riktning)$wh$uKonst$xhistoria
*950 $aRenässanskonst$wh$uKonst$xhistoria
*950 $aKonstvetenskap$uKonst$xhistoria
*950 $aKonstliv$uKonst
*950 $aSkön konst$uKonst
*950 $aSköna konsterna$uKonst
*950 $aAkademisk konst$wh$uKonst
*950 $aAnamorfoser$wh$uKonst
*950 $aAntikviteter$wh$uKonst
*950 $aArt brut$wh$uKonst
*950 $aArts and crafts movement$wh$uKonst
*950 $aAztekisk konst$wh$uKonst
*950 $aBarnkonst$wh$uKonst
*950 $aBerättande konst$wh$uKonst
*950 $aBrukskonst$wh$uKonst
*950 $aBuddhistisk konst$wh$uKonst
*950 $aCollage$wh$uKonst
*950 $aDekorativ konst$wh$uKonst
*950 $aFaktur$wh$uKonst
*950 $aFascism och konst$wh$uKonst
*950 $aFeminism och konst$wh$uKonst
*950 $aFolkkonst$wh$uKonst
*950 $aFotokonst$wh$uKonst
*950 $aFärglära (konst)$wh$uKonst
*950 $aFörsvunna konstverk$wh$uKonst
*950 $aGotisk konst$wh$uKonst
*950 $aGrafisk konst$wh$uKonst
*950 $wh$aHinduisk konst$uKonst
*950 $aHomosexualitet och konst$wh$uKonst
*950 $aIllustrationskonst$wh$uKonst
*950 $aIndiansk konst$wh$uKonst
*950 $aIslamisk konst$wh$uKonst
*950 $aJainistisk konst$wh$uKonst
*950 $aJugend$wh$uKonst
*950 $aKeltisk konst$wh$uKonst
*950 $aKinetisk konst$wh$uKonst
*950 $aKommunism och konst$wh$uKonst
*950 $aKonst och fysik$wh$uKonst
*950 $wh$aKonst och populärkultur$uKonst
*950 $aKonst och revolutioner$wh$uKonst
*950 $wh$aKonst och tv$uKonst
*950 $wh$aKonstvetenskap$xforskning$uKonst
*950 $aKristen konst och symbolik$wh$uKonst
*950 $aLjudkonst$wh$uKonst
*950 $wh$aLjuskonst$uKonst
*950 $aMiniatyrföremål$wh$uKonst
*950 $aMosaik$wh$uKonst
*950 $aMålarkonst$wh$uKonst
*950 $aNationalism och konst$wh$uKonst
*950 $aPorträttkonst$wh$uKonst
*950 $aProportioner$wh$uKonst
*950 $aPsykoanalys och konst$wh$uKonst
*950 $aSamisk konst$wh$uKonst
*950 $wh$aSjukdomskonst$uKonst
*950 $aSocialism och konst$wh$uKonst
*950 $aTitlar på konstverk$wh$uKonst
*950 $aFotografi$uKonst
*950 $aKonstarterna$uKonst
*950 $aKonstföreningar$uKonst
*950 $aMotiv i konsten$uKonst
*950 $aGlobalisering och konst$uKonst och globalisering
*950 $wg$aGlobalisering$uKonst och globalisering
*950 $aBostadsutställningar$wh$uUtställningar
*950 $aVärldsutställningar$wh$uUtställningar
*950 $aIndustriutställningar$wh$uUtställningar
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
This innovative new history examines in-depth how the growing popularity of large-scale international survey exhibitions, or 'biennials', has influenced global contemporary art since the 1950s. Provides a comprehensive global history of biennialization from the rise of the European star-curator in the 1970s to the emergence of mega-exhibitions in Asia in the 1990s Introduces a global array of case studies to illustrate the trajectory of biennials and their growing influence on artistic expression, from the Biennale de la Méditerranée in Alexandria, Egypt in 1955, the second Havana Biennial of 1986, New York's Whitney Biennial in 1993, and the 2002 Documenta11 in Kassel, to the Gwangju Biennale of 2014 Explores the evolving curatorial approaches to biennials, including analysis of the roles of sponsors, philanthropists and biennial directors and their re-shaping of the contemporary art scene Uses the history of biennials as a means of illustrating and inciting further discussions of globalization in contemporary art
Preface p. vii Introduction p. 3 The Second Wave 1972: The Rise of the Star-Curator p. 19 1979: Cultural Translation, Cultural Exclusion, and the Second Wave p. 49 1986: The South and the Edges of the Global p. 81 The Politics of Legitimacy 1989: Asian Biennialization p. 111 1997: Biennials, Migration, and Itinerancy p. 145 Hegemony or a New Canon 2002: Cosmopolitanism p. 183 2003: Delegating Authority p. 209 2014: Global Art Circuits p. 241 Conclusion p. 272 Index p. 279