Konstfacks bibliotek

Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Personnamn
Titel och upphov
  • Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
Utgivning, distribution etc.
  • Fundo Förlag, Umeå : 2016
Utgivningsår
  • 2016
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 6. uppl.
Fysisk beskrivning
  • 93 s. : ill. ; 24 cm
Anmärkning: Innehåll
  • Att lära till lärare. Lärares yrkeskunskaper. Kunskap och lärande. Undervisning. Didaktik. Förhållandet undervisningsteori – undervisningspraktik. Lärares yrkesspråk. Didaktisk översiktskarta. Undervisningens dimensioner (Syfte, mål och innehåll). Tre exempel på didaktisering av innehåll. Metoder. Undervisningens villkor (Skolans uppdrag, fostran och värdegrund, läraren och arbetslaget, lärares kompetenser, eleven, elevinflytande, ramfaktorer, föräldrar). Didaktiska analyser. Metoder. Yrkesetiska principer. What is teaching? Teacher knowledge and competence. Teaching analysis and teacher competencies. Social-. content- and didactic competence. Dimensions of teaching. Objectives for learning. Aspects of the learner. Processing content in teaching. Methods. Context, conditions and frame-factors in teaching.
Term
ISBN
  • 978-91-975584-8-8
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00006618nam a22014057a 4500
*00140973
*00520160628030833.4
*008160611s2016    sw ||||      |00| 0|swe c
*020  $a978-91-975584-8-8$qhäftad
*035  $a(SE-LIBR)19452034
*035  $a(Ko)48250
*040  $aBOKR$dLnuK
*08204$a370.1$223/swe
*084  $aEab$2kssb/8
*1001 $aLindström, Gunnar,$d1957-
*24510$aUndervisning i teori och praktik :$ben introduktion i didaktik /$cGunnar Lindström, Lars Åke Pennlert
*250  $a6. uppl.
*260  $aUmeå :$bFundo Förlag,$c2016
*300  $a93 s. :$bill. ;$c24 cm
*5050 $aAtt lära till lärare. Lärares yrkeskunskaper. Kunskap och lärande. Undervisning. Didaktik. Förhållandet undervisningsteori – undervisningspraktik. Lärares yrkesspråk. Didaktisk översiktskarta. Undervisningens dimensioner (Syfte, mål och innehåll). Tre exempel på didaktisering av innehåll. Metoder. Undervisningens villkor (Skolans uppdrag, fostran och värdegrund, läraren och arbetslaget, lärares kompetenser, eleven, elevinflytande, ramfaktorer, föräldrar). Didaktiska analyser. Metoder. Yrkesetiska principer. What is teaching? Teacher knowledge and competence. Teaching analysis and teacher competencies. Social-. content- and didactic competence. Dimensions of teaching. Objectives for learning. Aspects of the learner. Processing content in teaching. Methods. Context, conditions and frame-factors in teaching.
*650 7$aDidaktik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Didaktik
*650 7$aUndervisning$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Undervisning
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*7001 $aPennlert, Lars-Åke,$d1949-
*852  $5Ko$bKo$hEab$lLIN
*950  $aTelevision i undervisningen$wh$uUndervisning
*950  $wh$aTyskundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i företagsekonomi$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i nationalekonomi$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i naturorienterande ämnen$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i orienteringsämnen$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i samhällsorienterande ämnen$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i sex och samlevnad$uUndervisning
*950  $aÅskådningsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aÄmnesintegrerad undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aDidaktik$uUndervisning
*950  $aInlärning$uUndervisning
*950  $aLärare och elever$uUndervisning
*950  $aPedagogik$uUndervisning
*950  $aUtbildning$uUndervisning
*950  $aPedagogiskt arbete$uDidaktik
*950  $aUndervisningslära$uDidaktik
*950  $aÄmnesdidaktik$uDidaktik
*950  $aHistoriedidaktik$wh$uDidaktik
*950  $wh$aLitteraturdidaktik$uDidaktik
*950  $wh$aNeurodidaktik$uDidaktik
*950  $aPedagogik$uDidaktik
*950  $aPedagogisk metodik$uDidaktik
*950  $aUndervisning$uDidaktik
*950  $aUtbildningsvetenskap$uDidaktik
*950  $aPedagogiskt arbete$uUndervisning
*950  $aKonstundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aLivskunskap$uUndervisning
*950  $aÅldersintegrerad undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aPrivatundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aPedagogikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aMusikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aMiljövårdsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSlöjdundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSamlad undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aNykterhetsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSexualundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSimundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aSkolan$xetik och moral$uUndervisning
*950  $aSkrivundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSpecialundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSpråkundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aTeaterundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aTeckningsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aTeknikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aTrafikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i trädgårdsskötsel$uUndervisning
*950  $aVårdundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aVärdegrund$wh$uUndervisning
*950  $aModersmålsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aHem- och konsumentkunskapsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aFilmundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aVäxelundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aBiologiundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aBildundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aBlockundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aDansundervisning$uUndervisning
*950  $aDataundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aDatorstödd undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aDistansundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aEngelskundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aEstetikundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aFilm i undervisningen$uUndervisning
*950  $wh$aFilosofiundervisning$uUndervisning
*950  $aFlexibelt lärande$wh$uUndervisning
*950  $aFredsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aFysikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aGeografiundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aGymnastikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aUndervisning i hemmet$wh$uUndervisning
*950  $aHandelsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aHantverksundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aHembygdskunskap$uUndervisning
*950  $aHistorieundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aHögskoleundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aIdrottsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aIndividualiserad undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aInvandrarundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aKemiundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aKoncentrationsläsning$wh$uUndervisning
*950  $aKonfirmationsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aLärare$wh$uUndervisning
*950  $aLärarlag$wh$uUndervisning
*950  $aLäsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aMassmedia i undervisningen$wh$uUndervisning
*950  $aMatematikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aMediekunskap$uUndervisning
*950  $aMinoritetsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aNaturvetenskapsundervisning$uUndervisning
*950  $aRadio i undervisningen$wh$uUndervisning
*950  $aReligionsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aSamhällskunskapsundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aTeckenspråksundervisning$uUndervisning
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Eab