Mikromarc websearch

   
 
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
Your basket is empty
Vis
Location
  • Eab
Main Entry - Personal Name
Title Statement
  • Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
Publication, Distribution, etc. (Imprint)
  • Fundo Förlag, Umeå : 2016
  • 2016
  • Språk: Svenska.
Dewey Decimal Classification Number
SAB Classification Code
Edition Statement
  • 6. uppl.
Physical Description
  • 93 s. : ill. ; 24 cm
Formatted Contents Note
  • Att lära till lärare. Lärares yrkeskunskaper. Kunskap och lärande. Undervisning. Didaktik. Förhållandet undervisningsteori – undervisningspraktik. Lärares yrkesspråk. Didaktisk översiktskarta. Undervisningens dimensioner (Syfte, mål och innehåll). Tre exempel på didaktisering av innehåll. Metoder. Undervisningens villkor (Skolans uppdrag, fostran och värdegrund, läraren och arbetslaget, lärares kompetenser, eleven, elevinflytande, ramfaktorer, föräldrar). Didaktiska analyser. Metoder. Yrkesetiska principer. What is teaching? Teacher knowledge and competence. Teaching analysis and teacher competencies. Social-. content- and didactic competence. Dimensions of teaching. Objectives for learning. Aspects of the learner. Processing content in teaching. Methods. Context, conditions and frame-factors in teaching.
Subject - Topical Term
ISBN
  • 978-91-975584-8-8
Waiting
  • 0 (0)
*00006618nam a22014057a 4500
*00140973
*00520160628030833.4
*008160611s2016    sw ||||      |00| 0|swe c
*020  $a978-91-975584-8-8$qhäftad
*035  $a(SE-LIBR)19452034
*035  $a(Ko)48250
*040  $aBOKR$dLnuK
*08204$a370.1$223/swe
*084  $aEab$2kssb/8
*1001 $aLindström, Gunnar,$d1957-
*24510$aUndervisning i teori och praktik :$ben introduktion i didaktik /$cGunnar Lindström, Lars Åke Pennlert
*250  $a6. uppl.
*260  $aUmeå :$bFundo Förlag,$c2016
*300  $a93 s. :$bill. ;$c24 cm
*5050 $aAtt lära till lärare. Lärares yrkeskunskaper. Kunskap och lärande. Undervisning. Didaktik. Förhållandet undervisningsteori – undervisningspraktik. Lärares yrkesspråk. Didaktisk översiktskarta. Undervisningens dimensioner (Syfte, mål och innehåll). Tre exempel på didaktisering av innehåll. Metoder. Undervisningens villkor (Skolans uppdrag, fostran och värdegrund, läraren och arbetslaget, lärares kompetenser, eleven, elevinflytande, ramfaktorer, föräldrar). Didaktiska analyser. Metoder. Yrkesetiska principer. What is teaching? Teacher knowledge and competence. Teaching analysis and teacher competencies. Social-. content- and didactic competence. Dimensions of teaching. Objectives for learning. Aspects of the learner. Processing content in teaching. Methods. Context, conditions and frame-factors in teaching.
*650 7$aDidaktik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Didaktik
*650 7$aUndervisning$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Undervisning
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*7001 $aPennlert, Lars-Åke,$d1949-
*852  $5Ko$bKo$hEab$lLIN
*950  $aTelevision i undervisningen$wh$uUndervisning
*950  $wh$aTyskundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i företagsekonomi$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i nationalekonomi$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i naturorienterande ämnen$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i orienteringsämnen$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i samhällsorienterande ämnen$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i sex och samlevnad$uUndervisning
*950  $aÅskådningsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aÄmnesintegrerad undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aDidaktik$uUndervisning
*950  $aInlärning$uUndervisning
*950  $aLärare och elever$uUndervisning
*950  $aPedagogik$uUndervisning
*950  $aUtbildning$uUndervisning
*950  $aPedagogiskt arbete$uDidaktik
*950  $aUndervisningslära$uDidaktik
*950  $aÄmnesdidaktik$uDidaktik
*950  $aHistoriedidaktik$wh$uDidaktik
*950  $wh$aLitteraturdidaktik$uDidaktik
*950  $wh$aNeurodidaktik$uDidaktik
*950  $aPedagogik$uDidaktik
*950  $aPedagogisk metodik$uDidaktik
*950  $aUndervisning$uDidaktik
*950  $aUtbildningsvetenskap$uDidaktik
*950  $aPedagogiskt arbete$uUndervisning
*950  $aKonstundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aLivskunskap$uUndervisning
*950  $aÅldersintegrerad undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aPrivatundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aPedagogikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aMusikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aMiljövårdsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSlöjdundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSamlad undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aNykterhetsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSexualundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSimundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aSkolan$xetik och moral$uUndervisning
*950  $aSkrivundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSpecialundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSpråkundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aTeaterundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aTeckningsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aTeknikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aTrafikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i trädgårdsskötsel$uUndervisning
*950  $aVårdundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aVärdegrund$wh$uUndervisning
*950  $aModersmålsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aHem- och konsumentkunskapsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aFilmundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aVäxelundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aBiologiundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aBildundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aBlockundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aDansundervisning$uUndervisning
*950  $aDataundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aDatorstödd undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aDistansundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aEngelskundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aEstetikundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aFilm i undervisningen$uUndervisning
*950  $wh$aFilosofiundervisning$uUndervisning
*950  $aFlexibelt lärande$wh$uUndervisning
*950  $aFredsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aFysikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aGeografiundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aGymnastikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aUndervisning i hemmet$wh$uUndervisning
*950  $aHandelsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aHantverksundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aHembygdskunskap$uUndervisning
*950  $aHistorieundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aHögskoleundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aIdrottsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aIndividualiserad undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aInvandrarundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aKemiundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aKoncentrationsläsning$wh$uUndervisning
*950  $aKonfirmationsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aLärare$wh$uUndervisning
*950  $aLärarlag$wh$uUndervisning
*950  $aLäsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aMassmedia i undervisningen$wh$uUndervisning
*950  $aMatematikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aMediekunskap$uUndervisning
*950  $aMinoritetsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aNaturvetenskapsundervisning$uUndervisning
*950  $aRadio i undervisningen$wh$uUndervisning
*950  $aReligionsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aSamhällskunskapsundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aTeckenspråksundervisning$uUndervisning
^
No reviews exists for this book.
Click here to be the first to write a review.
Send to
IdStatusDue dateOwnerLocationShelf
 Available Konstfacks bibliotek Eab