Konstfacks bibliotek

   
Art in the making : from the studio to crowdsourcing
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • KONST - Ib.55
Personnamn
Titel och upphov
  • Art in the making : from the studio to crowdsourcing
Utgivning, distribution etc.
  • Thames and Hudson, London : 2016.
Utgivningsår
  • 2016
  • Språk: Engelska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 247 s. : illustrations (colour) ; 24 cm
Kronologisk term
  • 1900-talet
  • 2000-talet
Term
ISBN
  • 978-0-500-23933-9 (hbk.) :
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00003511nam a22010457i 4500
*00140685
*00520160520030903.5
*008160120s2016    enka          000|0|eng|d
*015  $aGBB632621$2bnb
*020  $a978-0-500-23933-9 (hbk.) :$c£24.95
*035  $a(SE-LIBR)19467794
*035  $a(Ko)47948
*040  $aStDuBDS$beng$cStDuBDS$erda$dArk
*08204$a701.8$223
*084  $aIab$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aAdamson, Glenn$eauthor.
*24510$aArt in the making :$bfrom the studio to crowdsourcing /$cGlenn Adamson, Julia Bryan-Wilson.
*260  $aLondon :$bThames and Hudson,$c2016.
*263  $a201605
*300  $a247 s. :$billustrations (colour) ;$c24 cm
*599  $aImported from: z3950cat.bl.uk:9909/BNB03U (Do not remove)
*648 7$a1900-talet$2sao
*648 7$a2000-talet$2sao
*650 0$aArt$xTechnique.
*650 0$aArt$xSocial aspects.
*650 0$aArt$xEconomic aspects.
*650 7$aKonst$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Konst
*650 7$aKonst$xekonomiska aspekter$2sao
*650 7$aKonst$xtekniska aspekter$2sao
*650 0$aArt
*7001 $aBryan-Wilson, Julia,
*852  $5Ko$bKo$cKONST -$hIb.55$lADA
*950  $aKonstliv$uKonst
*950  $aSkön konst$uKonst
*950  $aSköna konsterna$uKonst
*950  $aAkademisk konst$wh$uKonst
*950  $aAnamorfoser$wh$uKonst
*950  $aAntikviteter$wh$uKonst
*950  $aArt brut$wh$uKonst
*950  $aArts and crafts movement$wh$uKonst
*950  $aAztekisk konst$wh$uKonst
*950  $aBarnkonst$wh$uKonst
*950  $aBerättande konst$wh$uKonst
*950  $aBrukskonst$wh$uKonst
*950  $aBuddhistisk konst$wh$uKonst
*950  $aCollage$wh$uKonst
*950  $aDekorativ konst$wh$uKonst
*950  $aFaktur$wh$uKonst
*950  $aFascism och konst$wh$uKonst
*950  $aFeminism och konst$wh$uKonst
*950  $aFolkkonst$wh$uKonst
*950  $aFotokonst$wh$uKonst
*950  $aFärglära (konst)$wh$uKonst
*950  $aFörsvunna konstverk$wh$uKonst
*950  $aGotisk konst$wh$uKonst
*950  $aGrafisk konst$wh$uKonst
*950  $wh$aHinduisk konst$uKonst
*950  $aHomosexualitet och konst$wh$uKonst
*950  $aIllustrationskonst$wh$uKonst
*950  $aIndiansk konst$wh$uKonst
*950  $aIslamisk konst$wh$uKonst
*950  $aJainistisk konst$wh$uKonst
*950  $aJugend$wh$uKonst
*950  $aKeltisk konst$wh$uKonst
*950  $aKinetisk konst$wh$uKonst
*950  $aKommunism och konst$wh$uKonst
*950  $aKonst och fysik$wh$uKonst
*950  $wh$aKonst och populärkultur$uKonst
*950  $aKonst och revolutioner$wh$uKonst
*950  $wh$aKonst och tv$uKonst
*950  $wh$aKonstvetenskap$xforskning$uKonst
*950  $aKristen konst och symbolik$wh$uKonst
*950  $aLjudkonst$wh$uKonst
*950  $wh$aLjuskonst$uKonst
*950  $aMiniatyrföremål$wh$uKonst
*950  $aMosaik$wh$uKonst
*950  $aMålarkonst$wh$uKonst
*950  $aNationalism och konst$wh$uKonst
*950  $aPorträttkonst$wh$uKonst
*950  $aProportioner$wh$uKonst
*950  $aPsykoanalys och konst$wh$uKonst
*950  $aSamisk konst$wh$uKonst
*950  $wh$aSjukdomskonst$uKonst
*950  $aSocialism och konst$wh$uKonst
*950  $aTitlar på konstverk$wh$uKonst
*950  $aFotografi$uKonst
*950  $aKonstarterna$uKonst
*950  $aKonstföreningar$uKonst
*950  $aMotiv i konsten$uKonst
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Today, artists are able to create using multiple methods of production--from painting to digital technologies to crowdsourcing--some of which would have been unheard of just a few decades ago. Yet, even as our means of making art become more extraordinary and diverse, they are almost never addressed in their specificity. While critics and viewers tend to focus on the finished products we see in museums and galleries, authors Glenn Adamson and Julia Bryan-Wilson argue that the materials and processes behind the scenes used to make artworks are also vital to current considerations of authorship and to understanding the economic and social contexts from which art emerges.



This wide-ranging exploration of different methods and media in art since the 1950s includes nine chapters that focus on individual processes of making: Painting, Woodworking, Building, Performing, Tooling Up, Cashing In, Fabricating, Digitizing, and Crowdsourcing. Detailed examples are interwoven with the discussion, including visuals that reveal the intricacies of techniques and materials. Artists featured include Ai Weiwei, Alice Aycock, Isa Genzken, Los Carpinteros, Paul Pfeiffer, Doris Salcedo, Santiago Sierra, and Rachel Whiteread.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Utlånat08.04.2024Konstfacks bibliotek KONST - Ib.55