Konstfacks bibliotek

   
The architecture of error : matter, measure, and the misadventures of precision
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • ARKITEKTUR - Ic:d
Personnamn
Titel och upphov
  • The architecture of error : matter, measure, and the misadventures of precision
Utgivningsår
  • 2014
  • Språk: Engelska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 307 p.
Anmärkning: Bibliografi etc.
  • Includes bibliographical references and index..
Term
ISBN
  • 978-0-262-52636-4 (pbk. : alk. paper)
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00008004nam a22021137  4500
*00140599
*00520160419030853.7
*008141127s2014    xxu||||  b    00| 0 eng c
*010  $a2013050792
*020  $a978-0-262-52636-4 (pbk. : alk. paper)
*035  $a(SE-LIBR)17201829
*035  $a(Ko)47845
*040  $dQa
*05014$aNA2750$b.H845 2014
*082 4$a720.108$223
*084  $aIc:d$2kssb/8 (machine generated)
*1000 $aHughes, Franscesca
*24504$aThe architecture of error :$bmatter, measure, and the misadventures of precision /$cFrancesca Hughes.
*300  $a307 p.
*504  $aIncludes bibliographical references and index..
*599  $aImported from: z3950.dbc.dk:210/danbib (Do not remove)
*650 7$aArkitektur$2sao
*650 7$aDesign$2sao
*650 7$aArkitekter$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Arkitekter
*650 7$aPsykologi$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Psykologi
*650 0$aArchitectural design.
*650 0$aMeasurement.
*650 0$aArchitects$xPsychology.
*650 0$aPsychology
*650 0$aArchitecture
*650 0$aArchitects
*650 0$aDesign
*852  $5Ko$bKo$cARKITEKTUR -$hIc:d$lHUG
*950  $aKonstpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aKommunikationspsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aFältpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aHolistisk psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aHumanistisk psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aGestaltpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aFärgpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aJämförande psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aIdrottspsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aKognitiv psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aKonsumentpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aTranspersonell psykologi$wh$uPsykologi
*950  $wh$aTvekan$uPsykologi
*950  $aTypologi (psykologi)$wh$uPsykologi
*950  $aUtvecklingspsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aViljan$wh$uPsykologi
*950  $aÅlderdomens psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aPsykisk hälsa$uPsykologi
*950  $aByggnader$xdesign och konstruktion$uArkitektur
*950  $aByggnadskonst$uArkitektur
*950  $wh$aArkitektur och klimat$uArkitektur
*950  $aArkitektur och litteratur$wh$uArkitektur
*950  $aArkitekturdetaljer$wh$uArkitektur
*950  $aBarockarkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aBuddhistisk arkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aBysantinsk arkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aEgyptisk arkitektur$wh$uArkitektur
*950  $wh$aEklekticism (arkitektur)$uArkitektur
*950  $aEtruskisk arkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aExpressionism (arkitektur)$wh$uArkitektur
*950  $wh$aFrimurare och arkitektur$uArkitektur
*950  $aFuturism (arkitektur)$wh$uArkitektur
*950  $aGotisk arkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aGrekisk arkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aHellenistisk arkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aIndustriarkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aIslamisk arkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aJudisk arkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aJugendarkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aKonst och arkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aKubism (arkitektur)$wh$uArkitektur
*950  $wh$aKvinnor och arkitektur$uArkitektur
*950  $aKyrkoarkitektur$wh$uArkitektur
*950  $wh$aMayaarkitektur$uArkitektur
*950  $aMilitärarkitektur$wh$uArkitektur
*950  $wh$aMinoisk arkitektur$uArkitektur
*950  $aMode och arkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aModernism (arkitektur)$wh$uArkitektur
*950  $aMonument$wh$uArkitektur
*950  $aNygotik (arkitektur)$wh$uArkitektur
*950  $aObelisker$wh$uArkitektur
*950  $wh$aOrganisk arkitektur$uArkitektur
*950  $wh$aOttomansk arkitektur$uArkitektur
*950  $aPostmodernism (arkitektur)$wh$uArkitektur
*950  $aRokoko (arkitektur)$uArkitektur
*950  $aRomansk arkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aRomersk arkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aTräarkitektur$wh$uArkitektur
*950  $aArkitektkontor$wh$uArkitekter
*950  $aDanska arkitekter$wh$uArkitekter
*950  $aInredningsarkitekter$wh$uArkitekter
*950  $aKvinnliga arkitekter$wh$uArkitekter
*950  $aLandskapsarkitekter$wh$uArkitekter
*950  $aLettiska arkitekter$wh$uArkitekter
*950  $aSlottsarkitekter$wh$uArkitekter
*950  $aStadsarkitekter$wh$uArkitekter
*950  $aFormgivning$uDesign
*950  $wh$aHållbar design$uDesign
*950  $aIndustriell formgivning$wh$uDesign
*950  $aKonceptdesign$wh$uDesign
*950  $aModedesign$wh$uDesign
*950  $aMöbeldesign$wh$uDesign
*950  $aDesignhögskolor$uDesign
*950  $aFormgivare$uDesign
*950  $aFilosofi$wg$uPsykologi
*950  $aSamhällsvetenskap$wg$uPsykologi
*950  $aSjälen$wg$uPsykologi
*950  $aAcceptans$wh$uPsykologi
*950  $aBeteendegenetik$wh$uPsykologi
*950  $aCynism$wh$uPsykologi
*950  $aDubbelgångare$wh$uPsykologi
*950  $aEtnopsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aEvolutionspsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aFadersgestalter$wh$uPsykologi
*950  $aFörlust (psykologi)$wh$uPsykologi
*950  $aJaget$wh$uPsykologi
*950  $wh$aKontroll (psykologi)$uPsykologi
*950  $aMinnet$wh$uPsykologi
*950  $aMisslyckande (psykologi)$wh$uPsykologi
*950  $aObservation (psykologi)$wh$uPsykologi
*950  $aOvänskap$wh$uPsykologi
*950  $aPersonlighet$wh$uPsykologi
*950  $aPositiv psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aReligionspsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aPersonlighetspsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aPsykobiologi$wh$uPsykologi
*950  $aSjälvacceptans$wh$uPsykologi
*950  $aStress$wh$uPsykologi
*950  $wh$aTvivel$uPsykologi
*950  $aArbetspsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aPolitisk psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aPastoralpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aParapsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aNeuropsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aMiljöpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aMusikpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aMatematisk psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aMänskligt beteende$wh$uPsykologi
*950  $aOmdöme$wh$uPsykologi
*950  $aKunskapsteori$wh$uPsykologi
*950  $aKognition$wh$uPsykologi
*950  $aMasspsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aLitteraturpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aTeaterpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aMetapsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aSpråkpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aKvantitativ psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aHormisk psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aGruppsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aMotivation$wh$uPsykologi
*950  $aKoncentration$wh$uPsykologi
*950  $aPedagogisk psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aInstinkt$wh$uPsykologi
*950  $aProblemlösning$wh$uPsykologi
*950  $aFunktionalism (psykologi)$wh$uPsykologi
*950  $aTillämpad psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aOrganisationspsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aKönspsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aVuxenpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aUngdomspsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aTrafikpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aTopologisk psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aSocialpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aPsykoanalys$uPsykologi
*950  $aAbnormpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aBarnpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aDifferentiell psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aDjuppsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aDynamisk psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aEkonomisk psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aExperimentell psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aFamiljepsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aFenomenologisk psykologi$wh$uPsykologi
*950  $aFilmpsykologi$wh$uPsykologi
*950  $aPsykofysiologi$wh$uPsykologi
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Why the rise of redundant precision in architecture and the accompanying fear of error are key to understanding the discipline's needs, anxieties and desires. When architects draw even brick walls to six decimal places with software designed to cut lenses, it is clear that the logic that once organized relations between precision and material error in construction has unraveled. Precision, already a promiscuous term, seems now to have been uncoupled from its contract with truthfulness. Meanwhile error, and the always-political space of its dissent, has reconfigured itself.
In The Architecture of Error Francesca Hughes argues that behind the architect's acute fetishization of redundant precision lies a special fear of physical error. What if we were to consider the pivotal cultural and technological transformations of modernism to have been driven not so much by the causes its narratives declare, she asks, as by an unspoken horror of loss of control over error, material life, and everything that matter stands for? Hughes traces the rising intolerance of material vagaries-from the removal of ornament to digitalized fabrication-that produced the blind rejection of organic materials, the proliferation of material testing, and the rhetorical obstacles that blighted cybernetics. Why is it, she asks, that the more we cornered physical error, the more we feared it?
Hughes's analysis of redundant precision exposes an architecture of fear whose politics must be called into question. Proposing error as a new category for architectural thought, Hughes draws on other disciplines and practices that have interrogated precision and failure, citing the work of scientists Nancy Cartwright and Evelyn Fox Keller and visual artists Gordon Matta-Clark, Barbara Hepworth, Rachel Whiteread, and others. These non-architect practitioners, she argues, show that error need not be excluded and precision can be made accountable.

  • p. ix
  • p. xiii
  • p. 1
  • p. 17
  • p. 45
  • p. 77
  • p. 113
  • p. 139
  • p. 163
  • p. 193
  • p. 217
  • p. 247
  • p. 249
  • p. 287
  • p. 297
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek ARKITEKTUR - Ic:d