Konstfacks bibliotek

   
Don't brand my public space!
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Bs
Titel och upphov
  • Don't brand my public space!
Varianttitel
  • Don't brand my public space! : on the symbolic poverty of the representational systems of territorial collectivities
Utgivning, distribution etc.
  • Lars Müller, Baden : 2013
Utgivningsår
  • 2013
  • Språk: Engelska.
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 286 s. ill. 24 cm
Term
Institutionsnamn
Elektronisk adress och åtkomst (URI)
  • Inhaltsverzeichnis http://www.gbv.de/dms/weimar/toc/735238898_toc.pdf V:DE-601;DE-Wim2 Inhaltsverzeichnis
ISBN
  • 978-3-03778-348-1 ((pbk.) £33.00)
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00003519nam a22008777a 4500
*00139564
*00520150311030858.1
*008130131s2013    sz a          000 0 eng d
*010  $a2013391473
*0167 $a210234040$2DE-101
*020  $a978-3-03778-348-1 ((pbk.) £33.00)
*0248 $aBSZT377957747
*035  $a(SE-LIBR)17658115
*035  $a(Ko)44645
*040  $aGBVCP$bger$cGBVCP$erakwb$dKo
*0410 $aeng
*050 0$aHT185
*084  $a05.31$2bcl
*084  $aAP 14450$2rvk
*084  $aBsi$2kssb/8
*084  $aQblb$2kssb/8
*24510$aDon't brand my public space! /$c[ed. by Ruedi Baur and Sébastien Thiéry ; a projekt of the research series by Design2context]
*24614$aDon't brand my public space! :$bon the symbolic poverty of the representational systems of territorial collectivities
*2603 $aBaden :$bLars Müller,$c2013
*300  $a286 s.$bill.$c24 cm
*599  $aImported from: z3950.gbv.de:210/gvk (Do not remove)
*650 7$aPropaganda$2sao
*650 7$aMarknadsföring$2sao
*650 0$aPublic spaces$xPolitical aspects
*650 0$aBranding (Marketing)$xSocial aspects
*650 0$aGraphic arts$xSocial aspects
*650 0$aGraphic arts$xPolitical aspects
*650 0$aMass media$xSemiotics
*650 7$aPolitik$2gbv
*650 7$aVisuelle Kommunikation$2gbv
*650 7$aKommunikationsdesign$2gbv
*650 7$aCorporate Design$2gbv
*650 7$aMarke$2gbv
*650 0$aMarketing$0(DLC)sh 85081333
*650 0$aPropaganda$0157136
*7001 $aBaur, Ruedi$4edt
*7001 $aThiery, Sébastien$4edt
*7102 $aDesign2Context, Institut für Designforschung$gZürich
*841  $5Ko$ax  a$b1503104u    8   1001uu   0901128$e4
*852  $5Ko$bKo$hBs$lDON
*85642$yInhaltsverzeichnis$uhttp://www.gbv.de/dms/weimar/toc/735238898_toc.pdf$mV:DE-601;DE-Wim2$3Inhaltsverzeichnis
*950  $aDirektmarknadsföring$wh$uMarknadsföring
*950  $aEvenemangsmarknadsföring$wh$uMarknadsföring
*950  $aGrafiska profiler$wh$uMarknadsföring
*950  $aIndustriell marknadsföring$wh$uMarknadsföring
*950  $wh$aInteraktiv marknadsföring$uMarknadsföring
*950  $aIntern marknadsföring$wh$uMarknadsföring
*950  $aInternationell marknadsföring$wh$uMarknadsföring
*950  $aKundklubbar$wh$uMarknadsföring
*950  $aKundlojalitet$wh$uMarknadsföring
*950  $aKundnöjdhet$wh$uMarknadsföring
*950  $aMarknadsföring via Internet$wh$uMarknadsföring
*950  $aMarknadssegmentering$wh$uMarknadsföring
*950  $aMarknadsundersökning$wh$uMarknadsföring
*950  $aOtillbörlig marknadsföring$wh$uMarknadsföring
*950  $aPlatsmarknadsföring$wh$uMarknadsföring
*950  $aPositionering (marknadsföring)$wh$uMarknadsföring
*950  $aProduktplacering i massmedia$wh$uMarknadsföring
*950  $aPrissättning$wh$uMarknadsföring
*950  $aRelationsmarknadsföring$wh$uMarknadsföring
*950  $wh$aSocial marknadsföring$uMarknadsföring
*950  $wh$aSäljfrämjande åtgärder$uMarknadsföring
*950  $aPR$uMarknadsföring
*950  $aProduktutveckling$uMarknadsföring
*950  $aPolitisk propaganda$uPropaganda
*950  $wh$aFotografi som propaganda$uPropaganda
*950  $wh$aAntisemitisk propaganda$uPropaganda
*950  $wh$aKrigspropaganda$uPropaganda
*950  $wh$aPolitiska slagord$uPropaganda
*950  $aReklam$uPropaganda
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Please Don't Brand My Public Space is a critical investigation of the visual strategies employed to identify and brand political spaces. Isn't it about time to look at their often banal images as part of a crisis of political representation? In the context of a revival of xenophobic propaganda on the one hand and the degradation of places into pure marketing products on the other, it is possible to recognize an increasingly theatrical, unquestioned production of public signs and symbols. Contributions on the theme by political scientists, designers, and sociologists make reference to the three visual essays that are at the heart of the book: "The Noticeable Absence of a Flag of the Earth" by Ruedi Baur, "Depictions of Federalism and Nationalism: Comparing Former Yugoslavia, Switzerland, and Belgium" by Irena Bockaj, and " European Capitals in Competition" by Maria Roskowska. The publication is released in collaboration with Civic City ( HEAD Geneve ) and the research program "Ecrire la ville " ( Ensadlab, Paris). AUTHOR: Born in Paris in 1956, he received a degree in graphic design. In 1989 in Paris and in 2002 in Zurich, respectively, he founded his two studios: intégral ruedi baur et associes and integral ruedi baur zurich. Since April 2004 Ruedi Baur, as professor at the Hochschule fur Gestaltung und Kunst Zurich, has been in charge of Design2context, a recently founded institute for research on design. ILLUSTRTIONS: 500

Dokument 
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Bs