Location
Main Entry - Personal Name
Title Statement Vygotskij, barnen och jag : pedagogisk inspiration
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Studentlitteratur, Lund : 2014 (Spanien)
Dewey Decimal Classification Number
SAB Classification Code
Edition Statement
Physical Description
Subject - Topical Term
Subject - Geographic Name
ISBN
Waiting
*00001478nam a2200421 a 4500
*00139004
*00520140806030900.6
*008140616s2014 sw |||| |00| 0 swe d
*020 $a978-91-44-10172-9
*035 $a(SE-LIBR)16545956
*035 $a(Ko)43942
*040 $aBOKR$dS
*042 $9NB
*08204$a370.15$223/swe
*084 $aEaa$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aStrandberg, Leif,$d1950-
*24510$aVygotskij, barnen och jag :$bpedagogisk inspiration /$cLeif Strandberg
*250 $a1. uppl.
*260 $aLund :$bStudentlitteratur,$c2014$e(Spanien)
*300 $a174 s. :$bill. ;$c23 cm
*650 7$aPedagogisk metodik $2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Pedagogisk %20metodik
*650 0$aTeaching - Methodology
*651 4$aSverige
*655 4$aPedagogik
*841 $5Ko$ax aa$b140619||0000|||||000||||||000000$en
*852 $5Ko$bKo$hEa
*950 $aUndervisningsmetodik $uPedagogisk metodik
*950 $aMetodik $xpedagogik$uPedagogisk metodik
*950 $wh$aEntreprenöriellt lärande$uPedagogisk metodik
*950 $aFlexibelt lärande$wh$uPedagogisk metodik
*950 $aIndividualiserad undervisning$wh$uPedagogisk metodik
*950 $aObservation (pedagogik)$wh$uPedagogisk metodik
*950 $wh$aSokratiska samtal$uPedagogisk metodik
*950 $wh$aTvåspråkig undervisning$uPedagogisk metodik
*950 $wh$aWittingmetoden$uPedagogisk metodik
*950 $aDidaktik$uPedagogisk metodik
*951 $aKonungariket Sverige$uSverige
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
Barnen blev mitt liv 7 KAPITEL 1 Vad är lärande? 11 Stolarna föds - och växer till en bild av lärande 11 Att skymta en fjälltopp - ett löfte om nya ut- och insikter 15 30 (36) terminer - den långa kunskapsresan 19 Pedagogikens stora frågor 25 Piaget - hävdar det kompetenta barnet 26 Vygotskijs röst 30 KAPITEL 2 Aktivitet 35 Aktivitet, första varvet 35 KAPITEL 3 De sociala aktiviteterna (-s många ansikten) 45 Tillsammans med en annan människa 45 En sak två gånger 46 Låna av en fiffig kompis 46 Imitera 47 Tillsammans i det lärande klassrummet 49 Det räcker 53 Fler aspekter från det lärande klassrummet 56 Är hjälp en hjälp? 57 Vill vi hjälpa? 59 Vem kommer till vem? 63 Om "hjälpfröknar", genus och solidariska kamrater 64 Klassrummet och de sociala aktiviteterna - en sammanfattning 66 Lärmolekylen, en enkel bild av lärande 70 Den andra gången 82 Var är du och vart är du på väg? 88 KAPITEL 4 Artefakterna 101 Människans originella hjärna 101 KAPITELS Rum - om lärandets olika sammanhang 117 Var är du? 117 Lekvärldar 119 Lek och lektion 128 Fritidsverksamhet 131 Ute 136 Viljans sammanhang - sammanhangets vilja 142 Sammanhang är komplexa 147 KAPITEL 6 Barnens framtid 153 Vuxnas förflutna - barnens framtid 153 Kreativitet 154 KAPITEL 7 Lärande leder utveckling - om lärarens ledarskap 157 Läraren - den kunnige och fiffige flockledaren 157 KAPITEL 8 Att leda lärande - om rektorer och förskolechefer 161 Chefens vakande öga 161 Aktivitet 162 Social aktivitet 162 Rummet, verktygen och språket 163 Att leda kreativitet, att leda kreativt 163 KAPITEL 9 Slutord 165 Vägen till det enkla är svår 165 Litteratur 169 Sak- och personregister 171