Location
Main Entry - Personal Name
Title Statement En mycket kortfattad, ganska intressant och någorlunda billig bok om att studera marknadsföring
Varying Form of Title
Uniform Title A very short, fairly interesting and reasonably cheap book about studying marketing. Svenska
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Studentlitteratur AB, Lund : 2011
Holmbergs Malmö :
Dewey Decimal Classification Number
SAB Classification Code
Edition Statement
Physical Description
Subject - Topical Term
ISBN
Waiting
*000 cam a a 4500
*00138882
*00520160307140057.0
*008101106s2011 sw |||||||||||000 0|swe|c
*020 $a9789144051741
*035 $a(SE-LIBR)12030560
*041 $aswe$heng
*08204$a658.8$222/swe
*084 $aQbl$2kssb/8 (machine generated)
*100 $aBlythe, Jim$4aut
*24012$aA very short, fairly interesting and reasonably cheap book about studying marketing.$lSvenska
*24513$aEn mycket kortfattad, ganska intressant och någorlunda billig bok om att studera marknadsföring /$cJim Blythe ; översättning: Anna Holmqvist.
*24614$aMarknadsföring
*250 $a1. uppl.
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur AB,$c2011
*264 3$aMalmö :$bHolmbergs
*300 $a166 s.$c20 cm
*650 7$aMarknadsföring$0https://id.kb.se/term/sao/Marknadsf%C3%B6ring$2sao
*650 0$aMarketing$0(DLC)sh 85081333
*700 $aHolmqvist, Anna,$d1973-$4trl
*852 $5Ko$bKo$hQb$iEj fjärrlån
*887 $a{"@id":"bvnp57xn0h5j4bc","modified":"2016-03-07T14:00:57+01:00","checksum":"111990243273"}$2librisxl
*887 $5Ko$a{"@id":"djqcflxk1c1c1th","modified":"2020-11-02T13:37:13.789+01:00","checksum":"191132680491"}$2librisxl
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
Förlagsinformation: Det här är boken alla marknadsföringsstudenter väntat på. På ett ledigt och lättillgängligt sätt bjuder Jim Blythe läsarna på en insiktsfull och livlig diskussion om vad marknadsföring är. Boken är ett utmärkt komplement till grundböckerna på marknadsföringskurser av alla slag och nivåer den utmanar marknadsföringens ortodoxa idéer och lyser upp de mörka skrymslena i dagens marknadsföringsdebatter. Om du är på jakt efter ett motgift mot tråkiga grundböcker men ändå behöver en bok som tar sig an de nyckelfrågor som diskuteras på din kurs i marknadsföring, är detta boken för dig. Den här boken tar upp ämnen du känner igen från din kurs i marknadsföring såsom marknadsföringens nyckelförfattare och nyckelbegrepp och andra som du kanske aldrig tidigare stött på. Jim Blythe blåser nytt liv i marknadsföringens gamla frågor och trätoämnen.
Inledning 5 DEL I Riktiga ämnen som marknadsföringen utvecklats ur Kapitel 1 Nationalekonomi 9 "Greed is good" 11 "Det handlar om ekonomi, dummer!" 16 "Small is beautiful" - mikroekonomi 21 Kapitel 2 Beteendevetenskap 33 Psykologi: att tänka kring tankar 34 Sociologi: "Jag är inte intresserad av medlemskap i klubbar som vill ha mig som medlem" 46 Antropologi - att studera kultur 49 Andra bidrag från riktig vetenskap 56 DEL II Marknadsföring som självständigt ämne Kapitel 3 Om marknadsföringsguruer och lite av deras tänkande 65 Marknadsföringsteori 69 Marknadsföringsämnets guruer 70 Skandinaviska marknadsföringsguruer 90 Sammanfattning 100 Kapitel 4 Marknadsföringsbegrepp och marknadsföringskontext 101 Om jag hade vetat att du var på väg hade jag bakat en kaka 102 Gamla goda varumärken 105 Tala med mig! 109 Man väljer inte sina släktingar 110 Behov och önskemål 113 Kom igen, alla tillsammans: köp något! 117 Hanteringen av utbytesprocessen: relationer, segment, individer och läckande spannar 119 Men är det rationellt? 122 Varför använda ett kort ord när det räcker med ett långt? 125 DEL III Att sälja in marknadsföringen Kapitel 5 Varför marknadsföring inte fungerar 129 Varför forskarna är oense i frågan om vad marknadsföring är 131 Varför forskare från andra discipliner inte respekterar oss 138 Varför marknadsföringens praktiker struntar i oss 140 Varför allmänheten inte gillar oss 143 Varför marknadsföring inte fungerar 145 Marknadsföring är en riktig vetenskap, så det så 148 Men vad är då marknadsföring? 152 Epilog 155 Litteraturförteckning 157 Sakregister 161