Konstfacks bibliotek

   
White : essays on race and culture
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Oh
Personnamn
Titel och upphov
  • White : essays on race and culture
Utgivning, distribution etc.
  • Routledge, London : 1997
Utgivningsår
  • 1997
  • Språk: Engelska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 256 s. (xv, 256 s., [12] pl.-s. i färg) : ill. ; 24 cm
Term
Automatiskt genererade ämnesord (BURK)
  • Kulturhistoria
  • Konst Konsthistoria Motiv
ISBN
  • 0-415-09536-0 (inb.)
  • 0-415-09537-9 (hft.)
  • 978-0-415-09537-2
  • 978-0-415-09536-5
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00007837nam a22024257a 4500
*00138829
*00520160115123417.8
*008960507s1997    xxk           001 0 eng c
*020  $a0-415-09536-0 (inb.)
*020  $a0-415-09537-9 (hft.)
*020  $a978-0-415-09537-2
*020  $a978-0-415-09536-5
*035  $a(SE-LIBR)4915678
*035  $a(Ko)43718
*040  $aS
*08204$a305.8$222
*083  $a306.089034$220
*084  $aM$2kssb/6
*084  $aKt$2kssb/6
*084  $aIbvz Vita$2kssb/6
*084  $aOhe$2kssb/6
*1001 $aDyer, Richard,$d1945-
*24500$aWhite :$bessays on race and culture /$cRichard Dyer
*260  $aLondon :$bRoutledge,$c1997
*300  $a256 s.$a(xv, 256 s., [12] pl.-s. i färg) :$bill. ;$c24 cm
*599  $ahum/sam
*650 7$aCaucasian race$2BNB
*650 7$aMass media and culture$2BNB
*650 7$aMotion pictures in ethnology$2BNB
*650 4$aBilder
*650 7$aRasrelationer$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Rasrelationer
*650 7$aVita$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Vita
*650 7$aFilm$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Film
*650 7$aKonst$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Konst
*650 7$aSjälvuppfattning$2sao
*650 0$aSelf-perception
*650 0$aWhites
*650 0$aArt
*650 0$aFeature films
*650 0$aMotion pictures
*650 0$aRace relations
*852  $5Ko$bKo$hOh$lDYE
*950  $aKonstarterna$uKonst
*950  $aKonstföreningar$uKonst
*950  $aMotiv i konsten$uKonst
*950  $aSpelfilm$uFilm
*950  $aScenisk konst$wg$uFilm
*950  $aBarn och film$wh$uFilm
*950  $aBiografisk film$wh$uFilm
*950  $aDogmafilm$wh$uFilm
*950  $aDramadokumentärer$wh$uFilm
*950  $aExpressionism (film)$wh$uFilm
*950  $aFeministisk filmteori$wh$uFilm
*950  $aFiktiva dokumentärfilmer$wh$uFilm
*950  $aFilm som historiska källor$wh$uFilm
*950  $aFilmtitlar$wh$uFilm
*950  $aIndependentfilm$wh$uFilm
*950  $wh$aKultfilm$uFilm
*950  $aKvinnor och film$wh$uFilm
*950  $wh$aMode i filmen$uFilm
*950  $wh$aNeorealismen (film)$uFilm
*950  $aNya vågen (film)$wh$uFilm
*950  $aReligiös film$wh$uFilm
*950  $aRoadmovie$wh$uFilm
*950  $aSkräckfilm$wh$uFilm
*950  $aSmalfilm$wh$uFilm
*950  $aSocialistisk realism i filmen$wh$uFilm
*950  $aStumfilm$wh$uFilm
*950  $aScience fiction-film$wh$uFilm
*950  $aTid i filmen$wh$uFilm
*950  $aTv-filmer$wh$uFilm
*950  $aUndergroundfilm$wh$uFilm
*950  $aUngdomsfilm$wh$uFilm
*950  $aUpplysningsfilm$wh$uFilm
*950  $aVideofilm$wh$uFilm
*950  $aVästernfilm$wh$uFilm
*950  $aAgentfilm$wh$uFilm
*950  $aGangsterfilm$wh$uFilm
*950  $aAnimerad film$wh$uFilm
*950  $aLågbudgetfilm$wh$uFilm
*950  $aSensationsfilm$wh$uFilm
*950  $aJournalfilm$wh$uFilm
*950  $aRysare$xfilmhistoria$wh$uFilm
*950  $aKortfilm$wh$uFilm
*950  $aErotisk film$wh$uFilm
*950  $aExperimentfilm$wh$uFilm
*950  $aReklamfilm$wh$uFilm
*950  $aActionfilm$wh$uFilm
*950  $aAmatörfilm$wh$uFilm
*950  $aBarnfilm$wh$uFilm
*950  $aDansfilm$wh$uFilm
*950  $aEtnografisk film$wh$uFilm
*950  $aFilm noir$wh$uFilm
*950  $aHistorisk film$wh$uFilm
*950  $aMusikfilm$wh$uFilm
*950  $aPornografisk film$wh$uFilm
*950  $aDokumentärfilm$wh$uFilm
*950  $aNaturfilm$wh$uFilm
*950  $aKatastroffilm$wh$uFilm
*950  $aMonsterfilm$wh$uFilm
*950  $aLjudfilm$wh$uFilm
*950  $aKriminalfilm$wh$uFilm
*950  $aKrigsfilm$wh$uFilm
*950  $aKomedier (film)$wh$uFilm
*950  $aPilsnerfilm$wh$uFilm
*950  $aFilmpolitik$wh$uFilm
*950  $aFilmsociologi$uFilm
*950  $aMotiv i filmen$uFilm
*950  $aSjälvinsikt$uSjälvuppfattning
*950  $aSjälvkännedom$uSjälvuppfattning
*950  $aSjälvbild$uSjälvuppfattning
*950  $aMedvetandet$wg$uSjälvuppfattning
*950  $aPerception$wg$uSjälvuppfattning
*950  $aSjälvbedrägeri$wh$uSjälvuppfattning
*950  $aMentalisering$uSjälvuppfattning
*950  $wg$aFysisk antropologi$uVita
*950  $aKonstliv$uKonst
*950  $aSkön konst$uKonst
*950  $aSköna konsterna$uKonst
*950  $aAkademisk konst$wh$uKonst
*950  $aAnamorfoser$wh$uKonst
*950  $aAntikviteter$wh$uKonst
*950  $aArt brut$wh$uKonst
*950  $aArts and crafts movement$wh$uKonst
*950  $aAztekisk konst$wh$uKonst
*950  $aBarnkonst$wh$uKonst
*950  $aBerättande konst$wh$uKonst
*950  $aBrukskonst$wh$uKonst
*950  $aBuddhistisk konst$wh$uKonst
*950  $aCollage$wh$uKonst
*950  $aDekorativ konst$wh$uKonst
*950  $aFaktur$wh$uKonst
*950  $aFascism och konst$wh$uKonst
*950  $aFeminism och konst$wh$uKonst
*950  $aFolkkonst$wh$uKonst
*950  $aFotokonst$wh$uKonst
*950  $aFärglära (konst)$wh$uKonst
*950  $aFörsvunna konstverk$wh$uKonst
*950  $aGotisk konst$wh$uKonst
*950  $aGrafisk konst$wh$uKonst
*950  $wh$aHinduisk konst$uKonst
*950  $aHomosexualitet och konst$wh$uKonst
*950  $aIllustrationskonst$wh$uKonst
*950  $aIndiansk konst$wh$uKonst
*950  $aIslamisk konst$wh$uKonst
*950  $aJainistisk konst$wh$uKonst
*950  $aJugend$wh$uKonst
*950  $aKeltisk konst$wh$uKonst
*950  $aKinetisk konst$wh$uKonst
*950  $aKommunism och konst$wh$uKonst
*950  $aKonst och fysik$wh$uKonst
*950  $wh$aKonst och populärkultur$uKonst
*950  $aKonst och revolutioner$wh$uKonst
*950  $wh$aKonst och tv$uKonst
*950  $wh$aKonstvetenskap$xforskning$uKonst
*950  $aKristen konst och symbolik$wh$uKonst
*950  $aLjudkonst$wh$uKonst
*950  $wh$aLjuskonst$uKonst
*950  $aMiniatyrföremål$wh$uKonst
*950  $aMosaik$wh$uKonst
*950  $aMålarkonst$wh$uKonst
*950  $aNationalism och konst$wh$uKonst
*950  $aPorträttkonst$wh$uKonst
*950  $aProportioner$wh$uKonst
*950  $aPsykoanalys och konst$wh$uKonst
*950  $aSamisk konst$wh$uKonst
*950  $wh$aSjukdomskonst$uKonst
*950  $aSocialism och konst$wh$uKonst
*950  $aTitlar på konstverk$wh$uKonst
*950  $aFotografi$uKonst
*955  $aBildverk$uBilder
*955  $aABC-bilder$wh$uBilder
*955  $aAffischer$wh$uBilder
*955  $aAndaktsbilder$wh$uBilder
*955  $aBarnkonst$wh$uBilder
*955  $aCollage$wh$uBilder
*955  $wh$aDécoupure$uBilder
*955  $aDekorer (grafik)$wh$uBilder
*955  $aFotografier$wh$uBilder
*955  $aFotomontage$wh$uBilder
*955  $aGenomsiktsbilder$wh$uBilder
*955  $aGenrebilder$wh$uBilder
*955  $aHavsbilder$wh$uBilder
*955  $aIdolbilder$wh$uBilder
*955  $aIllustrationer$wh$uBilder
*955  $aLandskapsbilder$wh$uBilder
*955  $aMarina bilder$wh$uBilder
*955  $aMålningar$wh$uBilder
*955  $aPorträtt$wh$uBilder
*955  $aRekonstruktioner (bilder)$wh$uBilder
*955  $aSkämtteckningar$wh$uBilder
*955  $aSjökrigsbilder$wh$uBilder
*955  $aStilleben$wh$uBilder
*955  $aTeckningar$wh$uBilder
*955  $aTre bilder i en$wh$uBilder
*955  $aTryck$wh$uBilder
*955  $aUkiyo-e$wh$uBilder
*955  $aKonstnärers ungdomsverk$wh$uBilder
*955  $aVinjetter$wh$uBilder
*955  $aVyer$wh$uBilder
*955  $aElektroniska bilder$uBilder
*955  $aRitningar$uBilder
*976 2$aKt$bKulturhistoria
*976 2$aIbvz$bKonst Konsthistoria Motiv
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

White people are not literally or symbolically white; nor are they uniquely virtuous and pure. Racial imagery and racial representation are central to the organisation of the contemporary world but, while there are many studies of images of black and Asian people, whiteness is an invisible racial position. At the level of racial representation, whites are not of a certain race. They are just the human race, a 'colour' against which other ethnicities are always examined.
In White, Richard Dyer looks beyond the apparent unremarkability of whiteness and argues for the importance of analysing images of white people. Dyer traces the representation of whiteness by whites in Western visual culture, focusing on the mass media of photography, advertising, fine art, cinema and television.
Dyer examines the representation of whiteness and the white body in the contexts of Christianity, 'race' and colonialism. In a series of absorbing case studies, he discusses the representations of whiteness in muscle-man action cinema, from Italian 'peplum' movies to the Tarzanand Ramboseries; shows the construction of whiteness in photography and cinema in the lighting of white and black faces, and analyses the representation of white women in end-of-empire fictions such as The Jewel in the Crown, and traces the disturbing association of whiteness with death, in vampire narratives and dystopian films such as Blade Runnerand the Alienstrilogy.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Oh