Konstfacks bibliotek

Livet i skolan. lärarprofessionalitet / 2, Grundbok i pedagogik och elevkunskap :
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • E
Personnamn
Titel och upphov
  • Livet i skolan. lärarprofessionalitet / 2, Grundbok i pedagogik och elevkunskap :
Uniform titel
  • Livet i skolen. Svenska
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2013 (Polen)
Utgivningsår
  • 2013
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 1. uppl.
Fysisk beskrivning
  • 235 s. : ill. ; 26 cm
Term
ISBN
  • 978-91-44-07658-4
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00003402nam a22009258a 4500
*00138507
*00520140117065400.1
*008131223s2013    sw ||||      |00| 0 swe d
*020  $a978-91-44-07658-4
*035  $a(SE-LIBR)14855515
*035  $a(Ko)43306
*040  $aBOKR$dS
*0411 $aswe$hnor
*042  $9NB
*08204$a370.1$223/swe
*084  $aE:d$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aManger, Terje,$d1950-
*24010$aLivet i skolen.$lSvenska
*24510$aLivet i skolan.$n2,$pGrundbok i pedagogik och elevkunskap :$blärarprofessionalitet /$cTerje Manger, Sølvi Lillejord, Thomas Nordahl ; översättning: Sofie Wahlberg
*250  $a1. uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2013$e(Polen)
*300  $a235 s. :$bill. ;$c26 cm
*650 7$aLärare och elever$2sao
*650 7$aLärarrollen$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/L%C3%A4rarrollen
*650 7$aLedarskap$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Ledarskap
*650 7$aPedagogik$2sao
*650 0$aLeadership
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*650 0$aTeacher-student relationships
*7001 $aLillejord, Sølvi,$d1952-
*7001 $aNordahl, Thomas,$d1958-
*841  $5Ko$ax aa$b140109||0000|||||000||||||000000$en
*852  $5Ko$bKo$hE
*950  $aCoaching$uLedarskap
*950  $aCoachning$uLedarskap
*950  $wh$aKatastrofberedskap$uLedarskap
*950  $wh$aMedarbetarskap$uLedarskap
*950  $wh$aMilitärt ledarskap$uLedarskap
*950  $wh$aPolitiskt ledarskap$uLedarskap
*950  $aLärarens personlighet$uLärarrollen
*950  $aSamhällsvetenskap$wg$uPedagogik
*950  $aInterkulturell pedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aFri uppfostran$wh$uPedagogik
*950  $aAktivitetspedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aAlternativ pedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aBildpedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aCasemetodik$wh$uPedagogik
*950  $aVäxelundervisning$wh$uPedagogik
*950  $aFörskolepedagogik$wh$uPedagogik
*950  $wh$aKritisk pedagogik$uPedagogik
*950  $wh$aNeurodidaktik$uPedagogik
*950  $aDialektisk pedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aProgrammerad undervisning$wh$uPedagogik
*950  $aInvolveringspedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aWaldorfpedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aUtomhuspedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aTemaarbete$wh$uPedagogik
*950  $aStudiecirkelpedagogik$wh$uPedagogik
*950  $wh$aPedagogik$xforskning$xmetodik$uPedagogik
*950  $aDidaktik$uPedagogik
*950  $aReggio Emilia-pedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aProblembaserat lärande$wh$uPedagogik
*950  $aKonstpedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aHandledning$wh$uPedagogik
*950  $aSocialpedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aGrupparbete$wh$uPedagogik
*950  $aPortföljmetodik$wh$uPedagogik
*950  $aHerbartpedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aInlärning$uPedagogik
*950  $aMontessoripedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aPedagoger$uPedagogik
*950  $aUndervisning$uPedagogik
*950  $aPedagogiskt drama$wh$uPedagogik
*950  $aDialogpedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aElever och lärare$uLärare och elever
*950  $aElev-lärarrelationer$uLärare och elever
*950  $aLärare-elevrelationer$uLärare och elever
*950  $wg$aBarn och vuxna$uLärare och elever
*950  $aUndervisning$uLärare och elever
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Livet i skolan 2 är den andra av två grundböcker inom området pedagogik och elevkunskap. I den första boken, Livet i skolan 1, ger författarna en introduktion till centrala teorier om lärande, förmåga och utveckling. I den andra boken, Livet i skolan 2, behandlas lärande, förmåga och utveckling. I bok nummer två tar författarna också upp området lärares lärande, utveckling och hur lärare kan utveckla sig genom sitt eget arbete tillsammans med kolleger. Den grundläggande idén för boken är att ämnet pedagogik och elevkunskap ska vara praktiknära och forskningsbaserat. De båda böckerna tillsammans presenterar en bred förståelse för hur lärare på bästa sätt kan tillrättalägga elevernas lärande och hur de ska möta elevers sociala problem och andra förhållanden som hämmar lärande. Inte minst ska ämnet utgöra grunden för lärarnas förmåga att leda elevernas lärprocesser och förstå att samarbeta både inom skolan och med alla skolans samarbetspartners.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek E