Konstfacks bibliotek

Handledning i lärarutbildning : att utforska undervisningssituationer
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Ep
Personnamn
Titel och upphov
  • Handledning i lärarutbildning : att utforska undervisningssituationer
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2014 (Danmark)
Utgivningsår
  • 2014
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 3., [rev.] uppl.
Fysisk beskrivning
  • 191 s. ; 23 cm
Term
ISBN
  • 9789144091198
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00000942nam a2200301 a 4500
*00138506
*00520140206100521.1
*008131218s2014    sw |||||||||||00| 0|swe d
*020  $a9789144091198
*035  $a(SE-LIBR)14862566
*035  $a(Ko)43305
*040  $aBOKR$dS
*042  $9NB
*08204$a370.711$223/swe
*084  $aEp.04$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aEmsheimer, Peter,$d1945-
*24510$aHandledning i lärarutbildning :$batt utforska undervisningssituationer /$cPeter Emsheimer, Inger Göhl
*250  $a3., [rev.] uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2014$e(Danmark)
*300  $a191 s. ;$c23 cm
*650 7$aLärarutbildning$2sao$0152989
*650 7$aHandledning$2sao$0147599
*650 0$aTeachers ¡ Training of
*650 0$aTutors and tutoring
*7001 $aGöhl, Inger,$d1939-
*841  $ax aa$b140109||0000|||||000||||||000000$en
*852  $hEp
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

MTM:s talboksannotation: Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare samt för utbildning av handledare. Boken behandlar frågor rörande både handledaren och den som får handledning. Kapitlen tar upp exempelvis vad handledning är, konstruktiv kritik, handledarkompetens och metoder i handledning. Peter Emsheimer är lektor i pedagogik vid Stockholms universitet, Inger Göhl är lektor i pedagogik emeritus vid tidigare Lärarhögskolan i Stockholm Förlagsinformation: Handledning i lärarutbildning har fokus på hur handledaren kan bidra till att den handledde får syn på det sammanhang hon befinner sig i. Det är viktigt att den handledde förstår växelspelet mellan sig själv och dem hon arbetar med. Ofta är det just detta vi missar i betraktandet av ett skeende: Hur är jag själv indragen i detta? Författarna väcker angelägna frågor kring handledning med&& utgångspunkt i den verksamhetsförlagda utbildningen. Boken behandlar handledningen ur den handleddes perspektiv såväl som ur handledarens. Vidare tas frågor om synen på lärande upp och hur man kan skapa förståelse för lärandeprocesser. Författarna redovisar också metoder för handledning och visar hur man kan analysera undervisningssituationer. Boken är avsedd för blivande och verksamma lärare samt för utbildning av handledare. I denna tredje upplaga har boken uppdaterats och ett kapitel om den nya verksamhetsförlagda utbildningen har lagts till.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Ep