Konstfacks bibliotek

Vetenskapsteori för lärarstudenter
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Dd
Personnamn
Titel och upphov
  • Vetenskapsteori för lärarstudenter
Uniform titel
  • Videnskabsteori for de pædagogiske professionsuddannelser. Svenska
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2013 (Danmark)
Utgivningsår
  • 2013
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 1. uppl.
Fysisk beskrivning
  • 127 s. : ill. ; 23 cm
Term
ISBN
  • 978-91-44-09346-8
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00002151nam a2200541 a 4500
*00138445
*00520131218065352.4
*008131128s2013    sw ||||      |00| 0 swe d
*020  $a978-91-44-09346-8
*035  $a(SE-LIBR)14742812
*035  $a(Ko)43225
*040  $aBOKR$dS
*042  $9NB
*08204$a370.721$223/swe
*084  $aE$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aBrinkkjaer, Ulf
*24010$aVidenskabsteori for de pædagogiske professionsuddannelser.$lSvenska
*24510$aVetenskapsteori för lärarstudenter /$cUlf Brinkkjær, Marianne Høyen ; översättare: Jim Jakobsson ; sakgranskare: Henrik Bohlin
*250  $a1. uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2013$e(Danmark)
*300  $a127 s. :$bill. ;$c23 cm
*650 7$aVetenskapsteori$2sao
*650 7$aForskningsmetodik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Forskningsmetodik
*650 7$aPedagogik$xforskning$xmetodik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Pedagogik--forskning--metodik
*650 0$aResearch$xMethodology
*650 0$aScience$xPhilosophy
*7001 $aHøyen, Marianne
*841  $5Ko$ax aa$b131129||0000|||||000||||||000000$en
*852  $5Ko$bKo$hDd
*950  $wg$aForskningsmetodik$uPedagogik$xforskning$xmetodik
*950  $wg$aPedagogik$uPedagogik$xforskning$xmetodik
*950  $wh$aFenomenografi$uPedagogik$xforskning$xmetodik
*950  $aForskning$xmetodik$w||e$uForskningsmetodik
*950  $aDeltagande observation$wh$uForskningsmetodik
*950  $aKvantitativ metod$wh$uForskningsmetodik
*950  $aGrundad teori$wh$uForskningsmetodik
*950  $aKvalitativ metod$wh$uForskningsmetodik
*950  $aLongitudinella undersökningar$wh$uForskningsmetodik
*950  $aObservation (vetenskaplig metod)$wh$uForskningsmetodik
*950  $wh$aPedagogik$xforskning$xmetodik$uForskningsmetodik
*950  $aVetenskapsfilosofi$uVetenskapsteori
*950  $aTeoretisk filosofi$uVetenskapsteori
*950  $aFörklaring (filosofi)$wh$uVetenskapsteori
*950  $wh$aParadigm (filosofi)$uVetenskapsteori
*950  $aReduktion (vetenskapsteori)$wh$uVetenskapsteori
*950  $aSystemteori$wh$uVetenskapsteori
*950  $aVetenskapshistoria$uVetenskapsteori
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Kunskap är inte något som faller ner från himlen; det är något som människor producerar. För att kunna tala om och fundera kring den produktionsprocessen behövs ett tillräckligt detaljerat fackspråk. Med den här boken får studenter en verktygslåda som fungerar på två sätt: Den ökar möjligheterna att medvetet reflektera över frågor som de bör ställa sig när de ska tillägna sig vetenskapliga resultat. Den ger också väsentliga perspektiv på det egna vetenskapliga arbetet, aktuellt både när de ska arbeta med mindre uppgifter och när de kommer till examensarbetet. Vetenskapsteori för lärarstudenter är en introduktion och banar därmed en första väg in i vetenskapsteoretiska överväganden för studenten. I varje kapitel finns exempel från pedagogisk verksamhet som hjälper till att förklara bokens vetenskapliga poänger. För den som är extra vetgirig har varje kapitel försetts med förslag till vidare läsning. Boken vänder sig till studenter på alla lärarprogram och till lärare i fortbildning.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Dd