Konstfacks bibliotek

Nätbaserad utbildning : en introduktion
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Personnamn
Titel och upphov
  • Nätbaserad utbildning : en introduktion
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2013 (Malmö : Holmberg)
Utgivningsår
  • 2013
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 2. uppl.
Fysisk beskrivning
  • 126 s. : ill.
Term
ISBN
  • 978-91-44-08845-7
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00002616nam a22006377a 4500
*00138349
*00520131120065348.7
*008130620s2013    sw ||||      |||| ||swe d
*020  $a978-91-44-08845-7
*035  $a(SE-LIBR)14353449
*035  $a(Ko)43099
*040  $aBOKR
*082  $a378.1734$222
*084  $aEpabx$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aHrastinski, Stefan,$d1980-
*24510$aNätbaserad utbildning :$ben introduktion /$cStefan Hrastinski
*250  $a2. uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2013$e(Malmö :$fHolmberg)
*300  $a126 s. :$bill.
*650 7$aUtbildning via Internet$2sao
*650 7$aDistansundervisning$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Distansundervisning
*650 0$aInternet in education
*650 0$aDistance education
*655 4$aPedagogik
*841  $5Ko$ax aa$b131108||0000|||||000||||||000000$en
*852  $5Ko$bKo$hEab
*950  $aE-kurser$uUtbildning via Internet
*950  $aE-lärande$uUtbildning via Internet
*950  $aE-learning$uUtbildning via Internet
*950  $aE-utbildning$uUtbildning via Internet
*950  $aInternetbaserad utbildning$uUtbildning via Internet
*950  $aInternetbaserat lärande$uUtbildning via Internet
*950  $aKurser via Internet$uUtbildning via Internet
*950  $aNätbaserad undervisning$uUtbildning via Internet
*950  $aNätbaserad utbildning$uUtbildning via Internet
*950  $aNätbaserat lärande$uUtbildning via Internet
*950  $aWebbaserad utbildning$uUtbildning via Internet
*950  $aWebbutbildning$uUtbildning via Internet
*950  $aWebbkurser$uUtbildning via Internet
*950  $aDistansundervisning$wg$uUtbildning via Internet
*950  $aUtbildningsteknologi$wg$uUtbildning via Internet
*950  $aInternet$wg$uUtbildning via Internet
*950  $aDatorstödd undervisning$uUtbildning via Internet
*950  $aFlexibelt lärande$uUtbildning via Internet
*950  $aLärobjekt$uUtbildning via Internet
*950  $aDistansutbildning$uDistansundervisning
*950  $aUndervisning$wg$uDistansundervisning
*950  $aBibliotek och distansundervisning$wh$uDistansundervisning
*950  $aKorrespondensinstitut$wh$uDistansundervisning
*950  $aKorrespondensundervisning$wh$uDistansundervisning
*950  $aRadio i undervisningen$wh$uDistansundervisning
*950  $aTelevision i undervisningen$wh$uDistansundervisning
*950  $aUtbildning via Internet$wh$uDistansundervisning
*950  $aDistansstuderande$uDistansundervisning
*950  $aFlexibelt lärande$uDistansundervisning
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Vad innebär nätbaserad utbildning? Vad ska man tänka på för att lyckas med utbildningar på nätet? Vilka möjligheter och problem finns det med denna utbildningsform? Detta är en grundläggande bok som med utgångspunkt i aktuell forskning och teori visar att teknik kan vidga möjligheterna till utbildning och lärande. Författaren ger praktiska tips samtidigt som läsaren uppmuntras till egna reflektioner. Förutom en översikt av aktuella forskningsresultat återges en mängd kortare intervjuer med personer som arbetar med och forskar om nätbaserad utbildning. I princip all utbildning inom skola, högre utbildning och organisationer är idag mer eller mindre nätbaserad. Boken är relevant för alla som vill lära sig mer om hur nätet kan användas som stöd för utbildning och lärande. Andra upplagan Bokens kapitelKapitel 1 En ny typ av utbildning Kapitlet beskriver hur nätbaserad utbildning har vuxit fram. Författaren delar med sig av sina tankar om lärande, teknik och kommunikation för att hjälpa läsaren att förstå de perspektiv på lärande och utbildning via nätet som boken förespråkar. Kapitel 2 Teknik och trender Här beskriver författaren utbildningsteknik med fokus på vad en lärplattform är samt hur man kan uppmuntra att en lärplattform används. Därefter diskuteras öppen teknik, vanligtvis fritt tillgänglig via nätet. Kapitlet avslutas med en diskussion av aktuella trender. Kapitel 3 Kommunikation I det tredje kapitlet diskuteras hur man kan dra nytta av datorstödd kommunikation i nätbaserad utbildning. Många olika typer av kommunikation diskuteras. Därefter föreslås när och hur olika typer av datorstödd kommunikation kan vara lämpliga att användas. Kapitel 4 Samarbete ...

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Eab