Konstfacks bibliotek

   
Medierat lärande och pedagogisk mångfald
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Ea
Titel och upphov
  • Medierat lärande och pedagogisk mångfald
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2013 (Spanien)
Utgivningsår
  • 2013
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 1. uppl.
Fysisk beskrivning
  • 211 s. : ill.
Term
ISBN
  • 978-91-44-08466-4
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00002061nam a22005537a 4500
*00137973
*00520130626065353.2
*008130612s2013    sw a|||      |001 0 swe c
*020  $a978-91-44-08466-4
*035  $a(SE-LIBR)14288934
*035  $a(Ko)42620
*040  $aL
*08204$a370.15$223/swe
*084  $aEaa$2kssb/8 (machine generated)
*24510$aMedierat lärande och pedagogisk mångfald /$cLisbeth Amhag, Feiwel Kupferberg, Marie Leijon (red.)
*250  $a1. uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2013$e(Spanien)
*300  $a211 s. :$bill.
*650 7$aPedagogisk psykologi$2sao
*650 7$aPedagogik$xforskning$xmetodik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Pedagogik--forskning--metodik
*650 7$aPedagogik$xteori, filosofi$2sao
*650 7$aDigitala medier$2sao
*650 7$aBilder$2sao
*650 0$aDigital media
*650 0$aEducational psychology
*650 0$aPictures
*7001 $aAmhag, Lisbeth,$d1950-$4edt
*7001 $aKupferberg, Feiwel$4edt
*7001 $aLeijon, Marie,$d1963-$4edt
*841  $5Ko$ax aa$b130613||0000|||||000||||||000000$en
*852  $5Ko$bKo$hEa
*950  $aPedagogisk filosofi$uPedagogik$xteori, filosofi
*950  $aFilosofisk pedagogik$uPedagogik$xteori, filosofi
*950  $aDigitala media$uDigitala medier
*950  $wg$aJournalistik online$uDigitala medier
*950  $aDigital video$wh$uDigitala medier
*950  $aPsykologi$xpedagogik$uPedagogisk psykologi
*950  $aPsykologi$wg$uPedagogisk psykologi
*950  $aDifferentiering i utbildningen$wh$uPedagogisk psykologi
*950  $aKoncentration$wh$uPedagogisk psykologi
*950  $aLyssnande$wh$uPedagogisk psykologi
*950  $aSkolpsykologi$wh$uPedagogisk psykologi
*950  $aBilder som historiska källor$wh$uBilder
*950  $aPorträttkonst$wh$uBilder
*950  $aTaktila bilder$wh$uBilder
*950  $aTecknade serier$wh$uBilder
*950  $wg$aForskningsmetodik$uPedagogik$xforskning$xmetodik
*950  $wg$aPedagogik$uPedagogik$xforskning$xmetodik
*950  $wh$aFenomenografi$uPedagogik$xforskning$xmetodik
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Lärare idag förväntas arbeta utifrån vetenskapliga krav om kunskap och lärande. Samtidigt har mediernas roll i samhället medfört att elever ställer större krav på att undervisning och lärande ska upplevas som meningsfullt i individens eget identitetsprojekt. Det är denna utmaning som Medierat lärande och pedagogisk mångfald antar. Begreppet medierat lärande syftar till att skapa intellektuella såväl som emotionella broar mellan kunskapens värld och elevernas livsvärld. Att arbeta meningsskapande med hjälp av både analoga och digitala medier står inte i motsättning till att lära sig ny kunskap av vetenskaplig natur eller kvalitet. Vad kan det medierade lärandet främja och utmana? Boken granskar i åtta kapitel lärandeprocesser i högre utbildning och i skolan. Författarna uppmuntrar till att arbeta gränsöverskridande med olika innehåll, resurser och medieformer. De spårar lärande i rummet, på nätet och i berättandet och utforskar detta lärande i relation till olika språkliga sammanhang, till exempel drama, musik och bild. Medierat lärande och pedagogisk mångfald vänder sig till studenter, blivande och verksamma lärare. Den är också av intresse för lärarutbildare och andra lärare inom högskolan.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Ea