Hylla
Personnamn
Titel och upphov Troubling education : queer activism and anti-oppressive education
Utgivning, distribution etc. RoutledgeFalmer, New York : 2002
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Anmärkning: Bibliografi etc. Includes bibliographical references and index
Term
ISBN 0-415-93312-9 (hft.) 0-415-93311-0 (inb.) 978-0-415-93312-4
Antal i kö:
*00007061nam a22016817 4500
*00137791
*00520160203141526.4
*008011218s2002 xxu 001 0 eng c
*020 $a0-415-93312-9 (hft.)
*020 $a0-415-93311-0 (inb.)
*020 $a978-0-415-93312-4
*035 $a(SE-LIBR)8287515
*035 $a(Ko)42388
*040 $aLC$dQ
*08204$a306.43$223/swe
*084 $aOhjh$2kssb/7
*084 $aEaaa$2kssb/7
*1001 $aKumashiro, Kevin K.,$d1970-
*24510$aTroubling education :$bqueer activism and anti-oppressive education /$cKevin K. Kumashiro
*260 $aNew York :$bRoutledgeFalmer,$c2002
*300 $ax, 228 s.
*504 $aIncludes bibliographical references and index
*650 0$aHomosex uality and education$zUnited States$vCase studies
*650 0$aSex discrimination in education$zUnited States$vCase studies
*650 0$aGay activists$zUnited States$vInterviews
*650 7$aHomosex ualitet$2sao
*650 7$aHomosex uella$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Homosex uella
*650 7$aUndervisning$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Undervisning
*650 7$aKönssegregation i skolan$2sao
*650 0$aHomosex uality
*650 0$aSingle-sex classes (Education)
*650 0$aSingle-sex schools
*650 0$aGays
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*841 $5Ko$ax a$b1304194u 8 1001uu 0901128$e4
*852 $5Ko$hOhj$lKUM
*950 $aHandelsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $wh$aHantverksundervisning$uUndervisning
*950 $wh$aHembygdskunskap$uUndervisning
*950 $aHistorieundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aHögskoleundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aIdrottsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aIndividualiserad undervisning$wh$uUndervisning
*950 $aInvandrarundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aKemiundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aKoncentrationsläsning$wh$uUndervisning
*950 $aKonfirmationsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aLärare$wh$uUndervisning
*950 $aLärarlag$wh$uUndervisning
*950 $aLäsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aMassmedia i undervisningen$wh$uUndervisning
*950 $aMatematikundervisning$wh$uUndervisning
*950 $wh$aMediekunskap$uUndervisning
*950 $aMinoritetsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $wh$aNaturvetenskapsundervisning$uUndervisning
*950 $aRadio i undervisningen$wh$uUndervisning
*950 $aReligionsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $wh$aSamhällskunskapsundervisning$uUndervisning
*950 $wh$aTeckenspråksundervisning$uUndervisning
*950 $aTelevision i undervisningen$wh$uUndervisning
*950 $wh$aTyskundervisning$uUndervisning
*950 $wh$aUndervisning i företagsekonomi$uUndervisning
*950 $wh$aUndervisning i nationalekonomi$uUndervisning
*950 $wh$aUndervisning i naturorienterande ämnen$uUndervisning
*950 $wh$aUndervisning i orienteringsämnen$uUndervisning
*950 $wh$aUndervisning i samhällsorienterande ämnen$uUndervisning
*950 $wh$aUndervisning i sex och samlevnad$uUndervisning
*950 $aÅskådningsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aÄmnesintegrerad undervisning$wh$uUndervisning
*950 $aDidaktik$uUndervisning
*950 $aInlärning$uUndervisning
*950 $aLärare och elever$uUndervisning
*950 $aPedagogik$uUndervisning
*950 $aUtbildning$uUndervisning
*950 $aHomofili$uHomosex ualitet
*950 $wg$aSex uell läggning$uHomosex ualitet
*950 $wh$aBibeln och homosex ualitet$uHomosex ualitet
*950 $wh$aLesbianism$uHomosex ualitet
*950 $aBisex ualitet$uHomosex ualitet
*950 $aHomosex uella$uHomosex ualitet
*950 $aKönsåtskilda skolklasser$uKönssegregation i skolan
*950 $aKönsåtskilda skolor$uKönssegregation i skolan
*950 $aFlickskolor (könsåtskilda skolor)$uKönssegregation i skolan
*950 $aPojkskolor$uKönssegregation i skolan
*950 $aHBT$uHomosex uella
*950 $aHBT-personer$uHomosex uella
*950 $aHomo-Bi-Trans-personer$uHomosex uella
*950 $wg$aNazistisk förföljelse av homosex uella$uHomosex uella
*950 $aBrott mot homosex uella$wh$uHomosex uella
*950 $aFöräldrar till homosex uella$wh$uHomosex uella
*950 $aHomosex uella män$wh$uHomosex uella
*950 $aHomosex uella ungdomar$wh$uHomosex uella
*950 $aKomma-ut-processen$wh$uHomosex uella
*950 $aLesbiska kvinnor$wh$uHomosex uella
*950 $aDiskriminering av homosex uella$uHomosex uella
*950 $aGaykultur$uHomosex uella
*950 $aHomosex ualitet$uHomosex uella
*950 $aVåld mot homosex uella$uHomosex uella
*950 $aPedagogiskt arbete$uUndervisning
*950 $aKonstundervisning$wh$uUndervisning
*950 $wh$aLivskunskap$uUndervisning
*950 $aÅldersintegrerad undervisning$wh$uUndervisning
*950 $aPrivatundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aPedagogikundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aMusikundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aMiljövårdsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aSlöjdundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aSamlad undervisning$wh$uUndervisning
*950 $aNykterhetsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aSex ualundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aSimundervisning$wh$uUndervisning
*950 $wh$aSkolan$xetik och moral$uUndervisning
*950 $aSkrivundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aSpecialundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aSpråkundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aTeaterundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aTeckningsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aTeknikundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aTrafikundervisning$wh$uUndervisning
*950 $wh$aUndervisning i trädgårdsskötsel$uUndervisning
*950 $aVårdundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aVärdegrund$wh$uUndervisning
*950 $aModersmålsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aHemkunskapsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aFilmundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aVäxelundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aBiologiundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aBildundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aBlockundervisning$wh$uUndervisning
*950 $wh$aDansundervisning$uUndervisning
*950 $aDataundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aDatorstödd undervisning$wh$uUndervisning
*950 $aDistansundervisning$wh$uUndervisning
*950 $wh$aEngelskundervisning$uUndervisning
*950 $wh$aEstetikundervisning$uUndervisning
*950 $wh$aFilosofiundervisning$uUndervisning
*950 $aFlexibelt lärande$wh$uUndervisning
*950 $aFredsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aFysikundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aGeografiundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aGymnastikundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aUndervisning i hemmet$wh$uUndervisning
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Few books have addressed research for teachers to turn to as a resource for classroom practice but here Kumashiro draws on interviews with gay activists as a starting point for discussion of models of reading and challenging oppression.
Acknowledgments p. ix Permissions p. xi Introduction p. 1 Theories and Practices of Antioppressive Education p. 31 Readings and Rereadings of Identity, Culture, and Oppression p. 77 Addressing Resistance through Queer Activism p. 137 Conclusions p. 199 References p. 205 About the Author p. 219 Index p. 221