Konstfacks bibliotek

   
Troubling education : queer activism and anti-oppressive education
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Ohj
Personnamn
Titel och upphov
  • Troubling education : queer activism and anti-oppressive education
Utgivning, distribution etc.
  • RoutledgeFalmer, New York : 2002
Utgivningsår
  • 2002
  • Språk: Engelska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • x, 228 s.
Anmärkning: Bibliografi etc.
  • Includes bibliographical references and index
Term
ISBN
  • 0-415-93312-9 (hft.)
  • 0-415-93311-0 (inb.)
  • 978-0-415-93312-4
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00007061nam a22016817  4500
*00137791
*00520160203141526.4
*008011218s2002    xxu           001 0 eng c
*020  $a0-415-93312-9 (hft.)
*020  $a0-415-93311-0 (inb.)
*020  $a978-0-415-93312-4
*035  $a(SE-LIBR)8287515
*035  $a(Ko)42388
*040  $aLC$dQ
*08204$a306.43$223/swe
*084  $aOhjh$2kssb/7
*084  $aEaaa$2kssb/7
*1001 $aKumashiro, Kevin K.,$d1970-
*24510$aTroubling education :$bqueer activism and anti-oppressive education /$cKevin K. Kumashiro
*260  $aNew York :$bRoutledgeFalmer,$c2002
*300  $ax, 228 s.
*504  $aIncludes bibliographical references and index
*650 0$aHomosexuality and education$zUnited States$vCase studies
*650 0$aSex discrimination in education$zUnited States$vCase studies
*650 0$aGay activists$zUnited States$vInterviews
*650 7$aHomosexualitet$2sao
*650 7$aHomosexuella$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Homosexuella
*650 7$aUndervisning$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Undervisning
*650 7$aKönssegregation i skolan$2sao
*650 0$aHomosexuality
*650 0$aSingle-sex classes (Education)
*650 0$aSingle-sex schools
*650 0$aGays
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*841  $5Ko$ax  a$b1304194u    8   1001uu   0901128$e4
*852  $5Ko$hOhj$lKUM
*950  $aHandelsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aHantverksundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aHembygdskunskap$uUndervisning
*950  $aHistorieundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aHögskoleundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aIdrottsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aIndividualiserad undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aInvandrarundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aKemiundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aKoncentrationsläsning$wh$uUndervisning
*950  $aKonfirmationsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aLärare$wh$uUndervisning
*950  $aLärarlag$wh$uUndervisning
*950  $aLäsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aMassmedia i undervisningen$wh$uUndervisning
*950  $aMatematikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aMediekunskap$uUndervisning
*950  $aMinoritetsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aNaturvetenskapsundervisning$uUndervisning
*950  $aRadio i undervisningen$wh$uUndervisning
*950  $aReligionsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aSamhällskunskapsundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aTeckenspråksundervisning$uUndervisning
*950  $aTelevision i undervisningen$wh$uUndervisning
*950  $wh$aTyskundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i företagsekonomi$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i nationalekonomi$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i naturorienterande ämnen$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i orienteringsämnen$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i samhällsorienterande ämnen$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i sex och samlevnad$uUndervisning
*950  $aÅskådningsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aÄmnesintegrerad undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aDidaktik$uUndervisning
*950  $aInlärning$uUndervisning
*950  $aLärare och elever$uUndervisning
*950  $aPedagogik$uUndervisning
*950  $aUtbildning$uUndervisning
*950  $aHomofili$uHomosexualitet
*950  $wg$aSexuell läggning$uHomosexualitet
*950  $wh$aBibeln och homosexualitet$uHomosexualitet
*950  $wh$aLesbianism$uHomosexualitet
*950  $aBisexualitet$uHomosexualitet
*950  $aHomosexuella$uHomosexualitet
*950  $aKönsåtskilda skolklasser$uKönssegregation i skolan
*950  $aKönsåtskilda skolor$uKönssegregation i skolan
*950  $aFlickskolor (könsåtskilda skolor)$uKönssegregation i skolan
*950  $aPojkskolor$uKönssegregation i skolan
*950  $aHBT$uHomosexuella
*950  $aHBT-personer$uHomosexuella
*950  $aHomo-Bi-Trans-personer$uHomosexuella
*950  $wg$aNazistisk förföljelse av homosexuella$uHomosexuella
*950  $aBrott mot homosexuella$wh$uHomosexuella
*950  $aFöräldrar till homosexuella$wh$uHomosexuella
*950  $aHomosexuella män$wh$uHomosexuella
*950  $aHomosexuella ungdomar$wh$uHomosexuella
*950  $aKomma-ut-processen$wh$uHomosexuella
*950  $aLesbiska kvinnor$wh$uHomosexuella
*950  $aDiskriminering av homosexuella$uHomosexuella
*950  $aGaykultur$uHomosexuella
*950  $aHomosexualitet$uHomosexuella
*950  $aVåld mot homosexuella$uHomosexuella
*950  $aPedagogiskt arbete$uUndervisning
*950  $aKonstundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aLivskunskap$uUndervisning
*950  $aÅldersintegrerad undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aPrivatundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aPedagogikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aMusikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aMiljövårdsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSlöjdundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSamlad undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aNykterhetsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSexualundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSimundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aSkolan$xetik och moral$uUndervisning
*950  $aSkrivundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSpecialundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aSpråkundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aTeaterundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aTeckningsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aTeknikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aTrafikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aUndervisning i trädgårdsskötsel$uUndervisning
*950  $aVårdundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aVärdegrund$wh$uUndervisning
*950  $aModersmålsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aHemkunskapsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aFilmundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aVäxelundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aBiologiundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aBildundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aBlockundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aDansundervisning$uUndervisning
*950  $aDataundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aDatorstödd undervisning$wh$uUndervisning
*950  $aDistansundervisning$wh$uUndervisning
*950  $wh$aEngelskundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aEstetikundervisning$uUndervisning
*950  $wh$aFilosofiundervisning$uUndervisning
*950  $aFlexibelt lärande$wh$uUndervisning
*950  $aFredsundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aFysikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aGeografiundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aGymnastikundervisning$wh$uUndervisning
*950  $aUndervisning i hemmet$wh$uUndervisning
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Few books have addressed research for teachers to turn to as a resource for classroom practice but here Kumashiro draws on interviews with gay activists as a starting point for discussion of models of reading and challenging oppression.

  • p. ix
  • p. xi
  • p. 1
    • p. 27
  • p. 31
    • p. 72
  • p. 77
    • p. 133
  • p. 137
    • p. 196
  • p. 199
    • p. 204
  • p. 205
  • p. 219
  • p. 221
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Ohj