Location
Main Entry - Personal Name
Title Statement Grön kommunikation : hur du bygger värde för varumärket och världen
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Liber, Malmö : 2009 ([s.n.] : Elanders)
Dewey Decimal Classification Number
SAB Classification Code
Edition Statement
Physical Description
Subject - Topical Term
ISBN
Waiting
*00001316nam a2200445 a 4500
*00137542
*00520170209030836.5
*008090813s2009 sw |||| |00| 0 swe c
*020 $a978-91-47-08959-8 (inb.)
*035 $a(SE-LIBR)11566189
*035 $a(Ko)42083
*040 $aLGEN$dMde$dS
*042 $9NB
*080 $a351.77
*080 $a502
*080 $a658.6
*080 $a658.8
*08204$a658.802$222/swe
*084 $aQbm$2kssb/8
*084 $aQblb$2kssb/8
*084 $aUh$2kssb/8
*1001 $aOlausson, Victoria
*24510$aGrön kommunikation :$bhur du bygger värde för varumärket och världen /$cVictoria Olausson
*250 $a1. uppl.
*260 $aMalmö :$bLiber,$c2009$e([s.n.] :$fElanders)
*300 $a141 s. :$bill. ;$c25 cm
*650 7$aVarumärke$2sao
*650 7$aMiljöfrågor$2sao
*650 7$aMarknadsfrågor$2sao
*650 7$aBrand development$2shbe
*650 7$aBrand strategy$2shbe
*650 7$aBrand management$2shbe
*650 7$aGreen marketing$2shbe
*650 7$atrade marks$2agrovoc
*650 7$amarketing$2agrovoc
*852 $5Ko$bKo$hQb$lOLA
*950 $wh$aMassmedia och miljöfrågor$uMiljöfrågor
*950 $wh$aMiljöförstöring$uMiljöfrågor
*950 $aMiljöaktivister$uMiljöfrågor
*950 $aMiljövetenskap$uMiljöfrågor
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
Kapitelguide 9 1. Kall eller kneg? 13 Pengarna och livet 14 Vara effektiv nära sina värderingar 15 Våga för att vinna 16 2. Hållbar utveckling: Vad är det? 17 Miljöproblem 18 Mycket prat kring klimat 20 Miljöproblem som samverkar 22 Människor som samverkar? 23 Definitioner av hållbarhet 23 Kommunikatörens uppgift 26 3. Medvetandenivå och paradigmskifte 27 Epidemiska förändringar 28 Störande impulser utifrån 29 Trappsteg och kurvor 29 Var befinner vi oss på förändringskurvan? 30 Kan vi förutsäga framtiden? 32 4. Glapp mellan kunskap och handling 35 Varför agerar människor inte? 36 De grönas misstag 37 Marknadskommunikatörernas misstag 38 Huvudfrågan: Varför ska bara jag? 39 Oroszon och inflytandezon 39 5. Alla är vi olika - segmentera för att nå fram 41 Naturvårdsverkets kommunikativa målgrupper 42 Ungdomsbarometerns livsstilsgrupper 45 LOHAS - livsstil med hälsa och miljö i fokus 48 Överlappning mellan studier 49 Att förflytta sig på förändringskurvan 50 6. Tre kategorier av organisationer 51 Kategorier av företag 52 Tre sätt att närma sig marknaden 53 Treornas ursprung 55 Vad är ett varumärke? 56 Varumärket som en personlighet 57 Framgångsrika 3.0-företag 57 Varumärket med engagemang som drivkraft 59 Kan alla bli 3.0-företag? 61 7. På väg mot 3.0 - förändringsarbete i organisationen 63 3.0-uppstickare och konkurrensfördelar 64 Att flytta (fram) positionerna 66 Vara visionär 66 Leva som man lär 67 Skapa relationer 69 Nulägesanalys - Centrala frågor och arbetsmetoder 70 3. Att leva som man lär och bygga inifrån och ut 73 Det transparenta varumärket 74 Potential att engagera 74 Att skapa engagemang 75 Ledarskap 75 En del i företagskulturen 76 Insikt genom utbildning 76 Insikt genom praktik 77 Omsätta insikt till åtgärder 78 Att jobba i en grön infrastruktur 79 9. Att tiga eller tala 81 3 sätt att kommunicera grönt 82 Skäl att tiga (eller att åtminstone tänka sig för) 83 Skäl att tala 86 Allt mindre intressant att tiga 88 Vad säger lagen? 89 10. Kommunikation av grön organisation 91 Övergripande kommunikation 92 11. Kanaler som gör ringar på vattnet 99 Asymmetri och symmetri 100 Intressentdialoger 101 Reklammättnad 102 Gadgets och give-aways 103 Word-of-mouth 104 Press 105 Guerillamarknadsföring 106 Webb och socialt nätverkande 108 12. Gröna tonaliteter och varumärken 111 Övergripande varumärke och grön kommunikation 112 Gröna varumärken och grön kultur 113 13. Budskapet som låser upp 123 Det effektiva budskapet 124 1. Att förstå varför jag ska göra på ett visst sätt (den skillnad jag kan göra) 125 2. När kollektivets ramar belönar ett visst agerande (social norm/infrastruktur) 127 3. När jag ser de personliga fördelarna ("what's in it for me?") 128 Recept för grön kommunikation 131 14. Konkreta resultat eller löst prat? 133 Hållbarhet och ökad vinst 134 Att titta genom ekolinsen 135 Varumärkets styrka och hållbarhet 136 Hållbarhet som inte är en del av varumärket 137 Slutsatser 137 Referenser & Fördjupningstips 139