Konstfacks bibliotek

   
Att undervisa är att välja : mångkulturalitet, innehåll och meningsskapande
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Personnamn
Titel och upphov
  • Att undervisa är att välja : mångkulturalitet, innehåll och meningsskapande
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2009 (Malmö : Holmberg)
Utgivningsår
  • 2009
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 1. uppl.
Fysisk beskrivning
  • 220 s. ; 23 cm
Term
ISBN
  • 978-91-44-05506-0
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001957nam a2200541 a 4500
*00137360
*00520151017030855.0
*008090219s2009    sw ||||      |00| | swe c
*020  $a978-91-44-05506-0
*035  $a(SE-LIBR)11311025
*035  $a(Ko)41851
*040  $aUilu$dS
*042  $9NB
*08204$a371.3$222
*084  $aEm-c$2kssb/8
*084  $aEab$2kssb/8
*1001 $aLinnér, Bengt,$d1941-
*24510$aAtt undervisa är att välja :$bmångkulturalitet, innehåll och meningsskapande /$cBengt Linnér, Boel Westerberg
*250  $a1. uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2009$e(Malmö :$fHolmberg)
*300  $a220 s. ;$c23 cm
*650 7$aMångfald i skolan$2sao
*650 7$aInterkulturell pedagogik$2sao
*650 7$aDidaktik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Didaktik
*650 0$aMulticultural education
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*7001 $aWesterberg, Boel,$d1940-
*841  $5Ko$ax  a$b1211224u    8   1001uu   0901128$e4
*852  $5Ko$bKo$hEab$lLIN
*950  $aKulturell mångfald i skolan$uMångfald i skolan
*950  $aMångkulturell skola$uMångfald i skolan
*950  $aMångkulturell undervisning$uMångfald i skolan
*950  $aKulturell mångfald$wg$uMångfald i skolan
*950  $aMångfald i förskolan$wh$uMångfald i skolan
*950  $aMångkulturell pedagogik$uInterkulturell pedagogik
*950  $aMångkulturell undervisning$uInterkulturell pedagogik
*950  $aPedagogik$wg$uInterkulturell pedagogik
*950  $aTvåspråkig undervisning$uInterkulturell pedagogik
*950  $aPedagogiskt arbete$uDidaktik
*950  $aUndervisningslära$uDidaktik
*950  $aÄmnesdidaktik$uDidaktik
*950  $aHistoriedidaktik$wh$uDidaktik
*950  $wh$aLitteraturdidaktik$uDidaktik
*950  $wh$aNeurodidaktik$uDidaktik
*950  $aPedagogik$uDidaktik
*950  $aPedagogisk metodik$uDidaktik
*950  $aUndervisning$uDidaktik
*950  $aUtbildningsvetenskap$uDidaktik
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Den här boken fångar tre grundläggande innehållsfrågor i skolan och lärarutbildningen. Frågor som lyfter fram centrala perspektiv på såväl skola som lärarutbildning, men som också visar kritiska punkter och konfliktladdade struktur- och innehållsproblem inom all undervisning. I Att undervisa är att välja får frågorna liv och aktualitet genom att de som lever med dem till vardags - studenter, lärare och lärarutbildare - själva formulerar dem i sina samtal och diskussioner.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotekMagasinEab
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Eab