Location
Main Entry - Personal Name
Title Statement Kvalitetslärande i högre utbildning : introduktion till problem- och praktikbaserad didaktik
Uniform Title Kvalitetslæring i høgere utdanning. Svenska
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Studentlitteratur, Stockholm : 2008 (Polen)
Dewey Decimal Classification Number
SAB Classification Code
Edition Statement
Physical Description
Formatted Contents Note Undervisning och lärande i högre utbildning -- Didaktiska modeller och verktyg -- Pedagogisk praktik och undervisningskompetens -- Perspektiv på lärande -- Sju principer för lärande och undervisning -- Kvalitetslärande: studenters lärande i akademiska kontexter -- Problembaserat lärande -- Case-metoden -- Projektpedagogik, Läroplaner, undervisningsorganisering och kursdesign -- Lärandemål: områden, nivåer och taxonomier -- Föreläsning som undervisningsstrategi -- Gruppundervisning och handledning -- Studentutvärdering av undervisning -- Bedömnings- och examinationsformer
Subject - Topical Term
Electronic Location and Access Omslagsbild http://www.studentlitteratur.se/omslagsbild/artnr/32636-01/height/320/width/320/bild.jpg
ISBN
Waiting
*00002343nam a2200505 a 4500
*00137179
*00520160914030834.0
*008080619s2008 sw |||| |00| 0|swe
*020 $a978-91-44-01942-0
*035 $a(SE-LIBR)10908722
*035 $a(Ko)41641
*040 $aLGEN$dHib$dS
*0411 $aswe$hnor
*042 $9NB
*08204$a378$223/swe
*084 $aEpaby$2kssb/8
*084 $aEpaac$2kssb/8
*1001 $aPettersen, Roar C.
*24010$aKvalitetslæring i høgere utdanning.$lSvenska
*24510$aKvalitetslärande i högre utbildning :$bintroduktion till problem- och praktikbaserad didaktik /$cRoar C. Pettersen ; översättning: Sven-Erik Torhell ; [fackgranskning: Åsa Lindberg-Sand]
*250 $a1. uppl.
*260 $aStockholm :$bStudentlitteratur,$c2008$e(Polen)
*300 $a451 s. :$bill. ;$c25 cm
*5050 $aUndervisning och lärande i högre utbildning -- Didaktiska modeller och verktyg -- Pedagogisk praktik och undervisningskompetens -- Perspektiv på lärande -- Sju principer för lärande och undervisning -- Kvalitetslärande: studenters lärande i akademiska kontexter -- Problembaserat lärande -- Case-metoden -- Projektpedagogik, Läroplaner, undervisningsorganisering och kursdesign -- Lärandemål: områden, nivåer och taxonomier -- Föreläsning som undervisningsstrategi -- Gruppundervisning och handledning -- Studentutvärdering av undervisning -- Bedömnings- och examinationsformer
*650 2$aTeaching $xmethods
*650 2$aProblem-based learning$xmethods
*650 2$aLearning
*650 2$aEducational measurement
*650 2$auniversities
*650 7$aDidaktik$xhögskolan$2sao
*650 7$aInlärning$2sao
*650 7$ateaching $2agrovoc
*650 7$ahigher education$2agrovoc
*650 0$aLearning
*7001 $aTorhell, Sven-Erik,$d1940-$4trl
*852 $5Ko$bKo$cEp$lPET
*856 $zOmslagsbild$uhttp://www.studentlitteratur.se/omslagsbild/artnr/32636-01/height/320/width/320/bild.jpg
*950 $wh$aLärande organisationer$uInlärning
*950 $aLäsinlärning$wh$uInlärning
*950 $wh$aNeurodidaktik$uInlärning
*950 $aSkrivinlärning$wh$uInlärning
*950 $aSpråkinlärning$wh$uInlärning
*950 $wh$aÖverförd inlärning$uInlärning
*950 $aPedagogik$uInlärning
*950 $aUndervisning$uInlärning
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
Förlagsinformation: Lärande är kontextberoende och utvecklas bäst när studenter deltar aktivt i krävande lärmiljöer. Denna bok ger en grundlig introduktion till studentaktiva metoder, studentcentrerade läroplaner och alternativa examinationsformer samt studentutvärdering av undervisning. Den kan också fungera som en praktisk vägledare i undervisningsarbetet. Kvalitetslärande i högre utbildning diskuterar de olika metoderna och strategierna i ljuset av nyare lärandeforskning och didaktisk teori, och särskild vikt har lagts på problembaserat lärande, casemetodik och projektpedagogik. Här visas att dessa modeller bygger på och integrerar såväl nyare som välbeprövade principer för lärande och undervisning. Målgrupp är lärare i högre utbildning, men boken tar upp teman som är aktuella för lärare som undervisar i andra sammanhang, till exempel på gymnasiet och inom vuxenutbildningen. Boken kan även rekommenderas till blivande lärare.