Konstfacks bibliotek

   
Kvalitetslärande i högre utbildning : introduktion till problem- och praktikbaserad didaktik
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Ep
Personnamn
Titel och upphov
  • Kvalitetslärande i högre utbildning : introduktion till problem- och praktikbaserad didaktik
Uniform titel
  • Kvalitetslæring i høgere utdanning. Svenska
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Stockholm : 2008 (Polen)
Utgivningsår
  • 2008
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 1. uppl.
Fysisk beskrivning
  • 451 s. : ill. ; 25 cm
Anmärkning: Innehåll
  • Undervisning och lärande i högre utbildning -- Didaktiska modeller och verktyg -- Pedagogisk praktik och undervisningskompetens -- Perspektiv på lärande -- Sju principer för lärande och undervisning -- Kvalitetslärande: studenters lärande i akademiska kontexter -- Problembaserat lärande -- Case-metoden -- Projektpedagogik, Läroplaner, undervisningsorganisering och kursdesign -- Lärandemål: områden, nivåer och taxonomier -- Föreläsning som undervisningsstrategi -- Gruppundervisning och handledning -- Studentutvärdering av undervisning -- Bedömnings- och examinationsformer
Term
Elektronisk adress och åtkomst (URI)
  • Omslagsbild http://www.studentlitteratur.se/omslagsbild/artnr/32636-01/height/320/width/320/bild.jpg
ISBN
  • 978-91-44-01942-0
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00002343nam a2200505 a 4500
*00137179
*00520160914030834.0
*008080619s2008    sw ||||      |00| 0|swe
*020  $a978-91-44-01942-0
*035  $a(SE-LIBR)10908722
*035  $a(Ko)41641
*040  $aLGEN$dHib$dS
*0411 $aswe$hnor
*042  $9NB
*08204$a378$223/swe
*084  $aEpaby$2kssb/8
*084  $aEpaac$2kssb/8
*1001 $aPettersen, Roar C.
*24010$aKvalitetslæring i høgere utdanning.$lSvenska
*24510$aKvalitetslärande i högre utbildning :$bintroduktion till problem- och praktikbaserad didaktik /$cRoar C. Pettersen ; översättning: Sven-Erik Torhell ; [fackgranskning: Åsa Lindberg-Sand]
*250  $a1. uppl.
*260  $aStockholm :$bStudentlitteratur,$c2008$e(Polen)
*300  $a451 s. :$bill. ;$c25 cm
*5050 $aUndervisning och lärande i högre utbildning -- Didaktiska modeller och verktyg -- Pedagogisk praktik och undervisningskompetens -- Perspektiv på lärande -- Sju principer för lärande och undervisning -- Kvalitetslärande: studenters lärande i akademiska kontexter -- Problembaserat lärande -- Case-metoden -- Projektpedagogik, Läroplaner, undervisningsorganisering och kursdesign -- Lärandemål: områden, nivåer och taxonomier -- Föreläsning som undervisningsstrategi -- Gruppundervisning och handledning -- Studentutvärdering av undervisning -- Bedömnings- och examinationsformer
*650 2$aTeaching$xmethods
*650 2$aProblem-based learning$xmethods
*650 2$aLearning
*650 2$aEducational measurement
*650 2$auniversities
*650 7$aDidaktik$xhögskolan$2sao
*650 7$aInlärning$2sao
*650 7$ateaching$2agrovoc
*650 7$ahigher education$2agrovoc
*650 0$aLearning
*7001 $aTorhell, Sven-Erik,$d1940-$4trl
*852  $5Ko$bKo$cEp$lPET
*856  $zOmslagsbild$uhttp://www.studentlitteratur.se/omslagsbild/artnr/32636-01/height/320/width/320/bild.jpg
*950  $wh$aLärande organisationer$uInlärning
*950  $aLäsinlärning$wh$uInlärning
*950  $wh$aNeurodidaktik$uInlärning
*950  $aSkrivinlärning$wh$uInlärning
*950  $aSpråkinlärning$wh$uInlärning
*950  $wh$aÖverförd inlärning$uInlärning
*950  $aPedagogik$uInlärning
*950  $aUndervisning$uInlärning
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Lärande är kontextberoende och utvecklas bäst när studenter deltar aktivt i krävande lärmiljöer. Denna bok ger en grundlig introduktion till studentaktiva metoder, studentcentrerade läroplaner och alternativa examinationsformer samt studentutvärdering av undervisning. Den kan också fungera som en praktisk vägledare i undervisningsarbetet. Kvalitetslärande i högre utbildning diskuterar de olika metoderna och strategierna i ljuset av nyare lärandeforskning och didaktisk teori, och särskild vikt har lagts på problembaserat lärande, casemetodik och projektpedagogik. Här visas att dessa modeller bygger på och integrerar såväl nyare som välbeprövade principer för lärande och undervisning. Målgrupp är lärare i högre utbildning, men boken tar upp teman som är aktuella för lärare som undervisar i andra sammanhang, till exempel på gymnasiet och inom vuxenutbildningen. Boken kan även rekommenderas till blivande lärare.

Bilder 
Omslagsbild
Dokument 
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek MAGASIN -E
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Ep