Location
Title Statement Utbildning svetenskapens kärna : läraryrkets innersta väsen?
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Gleerup, Malmö : 2011 (Polen)
Dewey Decimal Classification Number
SAB Classification Code
Edition Statement
Physical Description
Subject - Topical Term
ISBN
Waiting
*00001276nam a2200385 a 4500
*00137177
*00520170217030842.6
*008111013s2011 sw |||| |00| 0 swe c
*020 $a978-91-40-67655-9
*035 $a(SE-LIBR)12326886
*035 $a(Ko)41639
*040 $aLGEN$dKrh$dS
*042 $9NB
*08204$a370.71$223/swe
*084 $aEa$2kssb/8
*24510$aUtbildning svetenskapens kärna :$bläraryrkets innersta väsen? /$cBo Jansson (red.)
*250 $a1 uppl.
*260 $aMalmö :$bGleerup,$c2011$e(Polen)
*300 $a204 s. :$bill. ;$c23 cm
*650 7$aLärarutbildning $2sao$0152989
*650 7$aUtbildning svetenskap$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Utbildning svetenskap
*650 7$aPedagogisk forskning$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Pedagogisk%20forskning
*650 0$aTeachers ¡ Training of
*650 0$aTeaching$xResearch
*650 0$aEducation$xResearch
*7001 $aJansson, Bo,$d1952-$4edt
*852 $5Ko$bKo$hEa$lUTB
*950 $aSpeciallärarutbildning $wh$uLärarutbildning
*950 $aUtbildning $wg$uLärarutbildning
*950 $aAuskultation$wh$uLärarutbildning
*950 $aLärarstuderande$uLärarutbildning
*950 $aUtbildning svetenskap$uPedagogisk forskning
*950 $aUtbildning $xforskning$uUtbildning svetenskap
*950 $aPedagogisk forskning$uUtbildning svetenskap
*950 $aDidaktik$uUtbildning svetenskap
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
1. Vad ska vi med lärarutbildning till? 4. Mellan utbildningsvetenskap och utbildningspolitik 65 Tomas Englund 5. Plikt att delta! Skolplikten i etisk belysning utifrån individens, gemenskapens och det delade ansvarets perspektiv 89 Sara Irisdotter Aldenmyr 6. Vad har du lärt dig i skolan idag? Och framför allt - varför? 105 Görhn Linde 7. Intolerans i skolans värld - om rasism, främlingsfientlighet och lärarrollen 129 Heléne Lööw 8. Från Datorkunskap till En-till-En - om skolutveckling och IT 141 Martin Tallvid Om intressenters förväntan på lärarutbildning 11 9. Nycklar till elevernas lärande 165 Angelika Kullberg 10. Kan man mäta kvalitet? Om skolans mätningar och bedömningar 181 Christina Wikström Owe Lindberg 2. Den utbildningsvetenskapliga kärnan. En skola och lärarutbildning på vetenskaplig grund 27 Tomas Kroksmark 3. Visst kan skolan nå godkänt! Om synen på skolans uppdrag, brister och möjligheter 47 Hans Albin Larsson