Konstfacks bibliotek

Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Titel och upphov
  • Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället
Utgivning, distribution etc.
  • Norstedts, Stockholm : 2011 (Finland)
Utgivningsår
  • 2011
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 213 s. : ill. ; 23 cm
Term
ISBN
  • 978-91-1-303309-9
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00003621nam a2200925 a 4500
*00136200
*00520151106030908.2
*008101111s2011    sw ||||      |00| 0|swe
*020  $a978-91-1-303309-9
*035  $a(SE-LIBR)12032986
*035  $a(Ko)40522
*040  $aLGEN$dBthg$dLi$dS
*042  $9NB
*08204$a370.1523$222/swe
*084  $aEaac$2kssb/8 (machine generated)
*24510$aAtt förädla information till kunskap :$blärande och klassrumsarbete i mediesamhället /$cRoger Säljö, Anders Jakobsson, Patrik Lilja, Åsa Mäkitalo, Mikaela Åberg ; [illustrationer: Mikaela Åberg]
*260  $aStockholm :$bNorstedts,$c2011$e(Finland)
*300  $a213 s. :$bill. ;$c23 cm
*650 7$aPedagogik$2sao
*650 7$aInlärning$2sao
*650 7$aInformationskompetens$2sao
*650 7$aInformationssamhället$2sao
*650 0$aInformation literacy
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*650 0$aInformation society
*650 0$aLearning
*7001 $aSäljö, Roger,$d1948-$4aut
*841  $5Ko$ax  a$b1109304u    8   1001uu   0901128$e4
*852  $5Ko$bKo$hEab$lATT
*950  $aInformationskunnighet$uInformationskompetens
*950  $wh$aMediekompetens$uInformationskompetens
*950  $aBibliotekspedagogik$uInformationskompetens
*950  $aInformationsvetenskap$uInformationskompetens
*950  $aInformationssökning$uInformationskompetens
*950  $aSamhällsvetenskap$wg$uPedagogik
*950  $aInterkulturell pedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aFri uppfostran$wh$uPedagogik
*950  $aAktivitetspedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aAlternativ pedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aBildpedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aCasemetodik$wh$uPedagogik
*950  $aVäxelundervisning$wh$uPedagogik
*950  $aFörskolepedagogik$wh$uPedagogik
*950  $wh$aKritisk pedagogik$uPedagogik
*950  $wh$aNeurodidaktik$uPedagogik
*950  $aDialektisk pedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aProgrammerad undervisning$wh$uPedagogik
*950  $aInvolveringspedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aWaldorfpedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aUtomhuspedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aTemaarbete$wh$uPedagogik
*950  $aStudiecirkelpedagogik$wh$uPedagogik
*950  $wh$aPedagogik$xforskning$xmetodik$uPedagogik
*950  $aDidaktik$uPedagogik
*950  $aReggio Emilia-pedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aProblembaserat lärande$wh$uPedagogik
*950  $aKonstpedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aHandledning$wh$uPedagogik
*950  $aSocialpedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aGrupparbete$wh$uPedagogik
*950  $aPortföljmetodik$wh$uPedagogik
*950  $aHerbartpedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aInlärning$uPedagogik
*950  $aMontessoripedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aPedagoger$uPedagogik
*950  $aUndervisning$uPedagogik
*950  $aPedagogiskt drama$wh$uPedagogik
*950  $aDialogpedagogik$wh$uPedagogik
*950  $aKunskapssamhället$uInformationssamhället
*950  $aNätverkssamhället$uInformationssamhället
*950  $aSamhället$wg$uInformationssamhället
*950  $aDigitala klyftan$wh$uInformationssamhället
*950  $wh$aLärande organisationer$uInlärning
*950  $aLäsinlärning$wh$uInlärning
*950  $wh$aNeurodidaktik$uInlärning
*950  $aSkrivinlärning$wh$uInlärning
*950  $aSpråkinlärning$wh$uInlärning
*950  $wh$aÖverförd inlärning$uInlärning
*950  $aPedagogik$uInlärning
*950  $aUndervisning$uInlärning
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Hur värderar skolan de förmågor elever utvecklar med hjälp av internet? Hur sorterar, värderar och utvecklar elever och studenter ny kunskap och förståelse? Vad är digital litteracitet? Sättet att tillägna sig ny och relevant kunskap idag är helt annorlunda än bara för något tiotal år sedan. Effekten på arbetet i skolan och i andra utbildningssammanhang är märkbar. Samtidigt växer frågorna om skolans roll i denna snabba utveckling. Lärare behöver veta mer om hur elever utvecklar förmågor som hjälper dem att förstå och värdera det de möter via digitala medier och i andra källor. Ett svenskt forskarlag har studerat dessa frågor i en omfattande studie under ledning av professor Roger Säljö. Resultaten publiceras vartefter både internationellt och nationellt. Att förädla information till kunskap är en populärvetenskaplig bok som vänder sig till lärare, blivande lärare och annan akademisk utbildning. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotekMagasinEab
 Tillgängligt Konstfacks bibliotekMagasinEab
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Eab