Konstfacks bibliotek

Att säkra det osäkra : reflektion och makt i skolans utvärdering
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Titel och upphov
  • Att säkra det osäkra : reflektion och makt i skolans utvärdering
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2009 Polen
Utgivningsår
  • 2009
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 1. uppl.
Fysisk beskrivning
  • 154 s. 23 cm
Term
ISBN
  • 9789144018645
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     cam a        a 4500
*00129789
*00520180507140646.0
*008090219s2009    sw |||||||||||000 0|swe|c
*020  $a9789144018645
*035  $a(SE-LIBR)11311233
*040  $aUilu$dS
*041  $aswe
*042  $9NB
*08204$a371.009485$222/swe
*084  $aEm-c$2kssb/8
*084  $aEab$2kssb/8
*24510$aAtt säkra det osäkra :$breflektion och makt i skolans utvärdering /$cRita Foss Lindblad och Rolf Lander (red.).
*250  $a1. uppl.
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c2009
*264 3$aPolen
*300  $a154 s.$c23 cm
*340  $b23 cm
*650 7$aUtvärdering$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Utv%C3%A4rdering
*650 7$aSkolan$zSverige$2sao
*650 0$aevaluation
*7001 $aFoss Lindblad, Rita$4edt
*7001 $aLander, Rolf,$d1944-$4edt
*841  $5Ko$ax  a$b110726||0000||||1001||||||901128$e4
*852  $5Ko$bKo$hEab
*887  $a{"@id":"r933p1432zlptgw","modified":"2018-05-07T14:06:46+02:00","checksum":"84241324701"}$2librisxl
*887  $5Ko$a{"@id":"fkr2lsjl24fg8l7","modified":"2018-06-26T13:21:48.208+02:00","checksum":"-725573677"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Utvärderingar inbjuder till eftertanke. Man utvärderar ju idealt sett för att lära sig och för att kunna göra bättre nästa gång. Med tanke på den massiva användningen av utvärdering i dagens skola, borde mycket bli mycket bättre. Men det går inte alltid som man vill, och även när det går bra, kan det få oavsiktliga konsekvenser. I den här boken undersöker författarna olika typer av utvärderingar från kunskapsbedömningar till utvecklingssamtal och medarbetarenkäter. Skolverket, förvaltningar, skolor och enskilda lärare granskas när de försöker hantera utvär-deringen som redskap. Vi landar i insikter om skolans värld och villkor, där viljan och verktygen för att säkra det osäkra har att göra med makt i många former. Boken vänder sig främst till lärarstudenter och verksamma lärare i den svenska skolvärlden men är också av intresse för alla som är involverade i, eller är utsatta för, utvärderingsverksamheter av olika slag.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Eab