Konstfacks bibliotek

Hets! : en bok om skolan
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Em
Personnamn
Titel och upphov
  • Hets! : en bok om skolan
Utgivning, distribution etc.
  • Bonnier, Stockholm : 2011 (Falun : Scandbook)
Utgivningsår
  • 2011
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 330 s. ; 22 cm
Term
ISBN
  • 978-91-0-012524-0 (inb.)
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00000789nam a2200265 a 4500
*00129264
*00520140117065356.5
*008100609s2011    sw ||||      |00| 0 swe
*020  $a978-91-0-012524-0 (inb.)
*035  $a(SE-LIBR)11865682
*035  $a(Ko)33498
*040  $aLGEN$dS
*042  $9NB
*08204$a379.485$222/swe
*084  $aEmkd$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aLiedman, Sven-Eric,$d1939-
*24510$aHets! :$ben bok om skolan /$cSven-Eric Liedman
*260  $aStockholm :$bBonnier,$c2011$e(Falun :$fScandbook)
*300  $a330 s. ;$c22 cm
*650 7$aUndervisningsväsen$zSverige$2sao
*650 7$ateaching$2agrovoc
*650 7$aeducation$2agrovoc
*650 7$asweden$2agrovoc
*841  $5Ko$ax  a$b1102084u    8   1001uu   0901128$e4
*852  $5Ko$bKo$hEm
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

TPB:s talboksannotation: S.-E. L., idéhistoriker, granskar den svenska skolans utveckling. Han menar att skolväsendet idag enbart bygger på lönsamhetstänkande, målsättningen är att skapa anställningsbara individer. Det är en otidsenlig kunskapssyn anser han - skolan bör i stället förbereda eleverna till ett kritiskt tänkande. Undervisning ska ge en överblick så eleverna får en möjlighet till en mer djupgående förståelse av kunskapsstoffet.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Em