Konstfacks bibliotek

Från Vygotskij till lärande samtal
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Ea
Personnamn
Titel och upphov
  • Från Vygotskij till lärande samtal
Utgivning, distribution etc.
  • Bonnier utbildning , Stockholm : 2007
Utgivningsår
  • 2007
  • Språk: Svenska.
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 1. uppl.
Fysisk beskrivning
  • 175 s. : ill. : 22 cm
Personnamn
Term
ISBN
  • 978-91-622-7344-6
  • 978-91-622-7344-6
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00000959nam a2200361 a 4500
*00129047
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2007    sw |||||     |00| 0 swe c
*020  $a978-91-622-7344-6
*020  $a978-91-622-7344-6
*035  $a(Ko)33266
*084  $aEaac
*1001 $aPartanen, Petri,$d1969-
*24510$aFrån Vygotskij till lärande samtal  /$cPetri Partanen
*250  $a1. uppl.
*260  $aStockholm  :$bBonnier utbildning ,$c2007
*300  $a175 s.  :$bill.  :$c22 cm
*60014$aVygotskij, Lev Semenovic,$d1896-1934
*650 4$aInlärning
*650 4$aPedagogik
*650 4$aSamtal
*650 4$aSamtalsmetodik
*650 4$aMotivation
*650 4$aSocial interaktion
*650 4$aConversation
*650 4$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*650 4$aLearning
*650 4$aMotivation (Psychology)
*650 4$aSocial interaction
*8520 $hEa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

MTM:s talboksannotation: Den ryske pedagogen Lev Vygotskij 1896-1934, betonade samspelet i lärandet, betydelsen för elevens utveckling att kunna lära sig tillsammans med andra och betydelsen av lärandemiljön och de pedagogiska verktygen. Enligt Vygotskij ska läraren kunna leda barnet in i nästa utvecklingssteg och förstå skillnader i elevers lärande. Här beskrivs konkret och praktiskt lärande samtal med elever. P.P., leg. psykolog.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Ea