Konstfacks bibliotek

Teachers in nomadic spaces : Deleuze and curriculum
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Personnamn
Titel och upphov
  • Teachers in nomadic spaces : Deleuze and curriculum
Utgivning, distribution etc.
  • P. Lang , New York ; 2003 : c2003
Utgivningsår
  • 2003
  • Språk: Engelska.
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • vi, 184 p. : 23 cm.
Serietitel - biuppslagsform
Nummer i serie
  • v. 5
Anmärkning: Bibliografi etc.
  • Includes bibliographical references (p. [179]-184).
Personnamn
Term
ISBN
  • 0-8204-6737-5 (pbk. : alk. paper)
  • 0-8204-6737-5
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001487nam a22005057a 4500
*00128963
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2003    xxu    |      000 0 eng||
*020  $a0-8204-6737-5 (pbk. : alk. paper)
*020  $a0-8204-6737-5
*035  $a(Ko)33177
*040  $dDLC$dDLC$dDLC
*084  $aEab
*1001 $aRoy, Kaustuv
*24510$aTeachers in nomadic spaces :$bDeleuze and curriculum  /$cKaustuv Roy
*260  $aNew York ;$a2003 :$bP. Lang ,$cc2003
*300  $avi, 184 p.  :$c23 cm.
*440  $aComplicated conversation  ;$vv. 5
*504  $aIncludes bibliographical references (p. [179]-184).
*60014$aDeleuze, Gilles,$d1925-1995
*650 4$aundervisning
*650 4$aFilosofi
*650 4$aLärare och elever
*650 4$aEducation$0(DLC)sh 85040989
*650 4$aPhilosophy.
*650 4$aPostmodernism and education.
*650 4$aCurriculum change.
*650 4$aTeacher-student relationships.
*650 4$aTeacher-student relationships
*697  $cPedagogisk metodik
*8520 $hEab
*950  $aBarn och vuxna
*950  $aLärare och elever
*950  $aUndervisning
*950  $aLärare och elever
*950  $aElever och lärare
*950  $aLärare och elever
*950  $aElev-lärarrelationer
*950  $aLärare och elever
*950  $aLärare-elevrelationer
*950  $aLärare och elever
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Teachers in Nomadic Spaces is fieldwork in curriculum theory, weaving vital strands of Gilles Deleuze's constructivist philosophy into a case study of teacher induction and becoming in an urban innovative school. Releasing the productive power of difference, it allows us to see the pedagogical potential of irregular (nomadic) spaces and thereby to obtain release from the Platonic pincer-hold of curriculum as recovery and representation. This book offers a conceptual mode for recomposing ourselves into new expressions in education by means of semiotic and affective experimentation, and will appeal to teachers, teacher educators, curriculum developers, those interested in urban issues in education, and Deleuzians.

  • p. vii
    • p. 1
    • p. 6
    • p. 8
    • p. 9
    • p. 16
    • p. 17
  • p. 19
  • p. 34
  • p. 38
  • p. 41
  • p. 44
  • p. 49
  • p. 53
  • p. 56
  • p. 62
  • p. 64
  • p. 72
  • p. 79
  • p. 82
  • p. 90
  • p. 98
  • p. 101
  • p. 103
  • p. 110
  • p. 112
  • p. 115
  • p. 116
  • p. 117
  • p. 119
  • p. 123
  • p. 132
  • p. 145
  • p. 147
  • p. 151
  • p. 153
  • p. 155
  • p. 156
  • p. 158
  • p. 159
  • p. 160
  • p. 165
  • p. 168
  • p. 169
  • p. 179
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Eab