Konstfacks bibliotek

   
The murmuring of the artistic multitude : global art, memory and post-Fordism
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • KONST - Iaa
Personnamn
Titel och upphov
  • The murmuring of the artistic multitude : global art, memory and post-Fordism
Varianttitel
  • Arts in society
Utgivning, distribution etc.
  • Valiz , Amsterdam ; 2010 : [2010]
Utgivningsår
  • 2010
  • Språk: Engelska.
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 263 p. : ill. : 21 cm.
Serietitel - ej biuppslagsform
Nummer i serie
  • no. 36
Seriebiuppslag under titel
Anmärkning: Bibliografi etc.
  • Met index, lit. opg.
Term
ISBN
  • 978-90-78088-34-9
  • 978-90-78088-34-9
  • 90-78088-34-6
  • 90-78088-34-6
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001591nam a22004937a 4500
*00128891
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2010    ne     |      000 0 eng d
*020  $a978-90-78088-34-9
*020  $a978-90-78088-34-9
*020  $a90-78088-34-6
*020  $a90-78088-34-6
*035  $a(Ko)33105
*040  $dNLGGC$ddut$dNLGGC$dUTO$dfobidrtb
*084  $a20.10
*084  $aIaa
*1001 $aGielen, Pascal
*24514$aThe murmuring of the artistic multitude :$bglobal art, memory and post-Fordism  /$cPascal Gielen ; [transl. Dutch-English Clare McGregor]
*2461 $aArts in society
*260  $aAmsterdam ;$a2010 :$bValiz ,$c[2010]
*300  $a263 p.  :$bill.  :$c21 cm.
*4900 $aAntennae series  ;$vno. 3
*4900 $aThe arts in society series  ;$v6
*504  $aMet index, lit. opg.
*650 4$aKunstsociologie
*650 4$aInternationalisatie.
*650 4$aArt and globalization.
*650 4$aKonstsociologi
*650 4$aKonst och globalisering
*650 4$aArt and globalization
*650 4$aArt and society
*697  $cKonstteori och konstestetik
*7001 $aMcGregor, Clare$4trl
*830 0$aAntennae  ;$vno. 3$w(NL-LeOCL)322705894
*830 0$aKunstpraktijk in de samenleving  ;$v6$w(NL-LeOCL)310750016
*8520 $hKONST -  Iaa
*950  $aGlobalisering
*950  $aKonst och globalisering
*950  $aGlobalisering och konst
*950  $aKonst och globalisering
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Here, art sociologist Pascal Gielen examines the notion that the global art economy--with its ever-renewable youth quota, its gender imbalance, flexible working hours and short-term contracts (or lack of contracts)--is wholly congruent with the worst aspirations of late capitalism, and is ripe for economic exploitation. Conscious that art also offers real liberties, Gielen also proposes alternative models and argues for a recognition of the values implied by the creative process, rather than by the subtle coercions of post-Fordist production imperatives to which we are all subject.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek KONST - Iaa