Konstfacks bibliotek

Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Personnamn
Titel och upphov
  • Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
Utgivning, distribution etc.
  • Norstedt , Stockholm ; 2010 : 2010 ((Finland) )
Utgivningsår
  • 2010
  • Språk: Svenska.
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 156 s. : 21 cm
Term
ISBN
  • 978-91-1-302281-9 (inb.)
  • 978-91-1-302281-9
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001246nam a2200469 a 4500
*00128821
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2010    sw |||||     |00| 0 swe||
*020  $a978-91-1-302281-9 (inb.)
*020  $a978-91-1-302281-9
*035  $a(Ko)33032
*040  $dLGEN$dS
*084  $aEab
*1001 $aBronäs, Agneta,$d1945-
*24510$aÄmnesdidaktik :$ben undervisningskonst  /$cAgneta Bronäs och Niclas Runebou
*260  $aStockholm ;$a2010 :$bNorstedt ,$c2010$e((Finland) )
*300  $a156 s.  :$c21 cm
*650 4$aDidaktik
*650 4$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*697  $cPedagogisk metodik
*7001 $aRunebou, Niclas,$d1966-$4aut
*8520 $hEab
*950  $aHistoriedidaktik
*950  $aDidaktik
*950  $aNeurodidaktik
*950  $aDidaktik
*950  $aPedagogik
*950  $aDidaktik
*950  $aPedagogisk metodik
*950  $aDidaktik
*950  $aUndervisning
*950  $aDidaktik
*950  $aUtbildningsvetenskap
*950  $aDidaktik
*950  $aPedagogiskt arbete
*950  $aDidaktik
*950  $aUndervisningslära
*950  $aDidaktik
*950  $aÄmnesdidaktik
*950  $aDidaktik
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Detta är en grundbok som svarar mot det behov av ämnesdidaktiska kunskaper som tydligt uttrycks i propositionen till ny lärarutbildning. Undervisning innebär en förändring av ett ämnesinnehåll. I ämnet finns en didaktisk möjlighet eller undervisningspotential som kan förverkligas i undervisning. En central del av lärarens skicklighet ligger i förmågan att förverkliga denna möjlighet och identifiera undervisningspotentialen. Författarna presenterar en modell för ämnesdidaktik som stödjer lärare och blivande lärare i deras undervisningsgärning. Modellen är nyskapande och visar hur viktigt samspelet mellan det konkreta och det abstrakta är för att lärande ska ske. Undervisning definieras som en kooperativ konst; bland annat betonas vikten av samspel mellan lärare och elev. Modellens delar exemplifieras med verkliga undervisningssituationer. Teori och praktik blir till en helhet. Modellen blir det analysverktyg som hittills har saknats. Boken syftar till att lärarstuderande ska uppnå en tydlig professionalisering. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Eab