Location
Main Entry - Personal Name
Title Statement Storytelling befolkar varumärket
Varying Form of Title
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Blue Publishing , Stockholm ; 2010 : 2010 ((Lettland) )
SAB Classification Code
Physical Description
Subject - Topical Term
ISBN 978-91-977382-9-3 978-91-977382-9-3
Waiting
*00002954nam a2201057 a 4500
*00128723
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2010 sw ||||| |00| 0 swe||
*020 $a978-91-977382-9-3
*020 $a978-91-977382-9-3
*035 $a(Ko)32931
*040 $dLGEN$dS
*084 $aQbm
*084 $aQblb
*1001 $aHeijbel, Matts
*24510$aStorytelling befolkar varumärket /$cMatts Heijbel
*24618$aStorytelling
*260 $aStockholm ;$a2010 :$bBlue Publishing ,$c2010$e((Lettland) )
*300 $a237 s. :$bill. :$c21 cm
*650 4$aBerättande
*650 4$aVarumärken
*650 4$aMarknadsföring
*650 4$aNarration (Rhetoric)
*650 4$aMarketing
*697 $cMarknadsföring
*697 $cReklam och PR (public relations)
*8520 $hQb
*950 $aImmateriella tillgångar
*950 $aVarumärken
*950 $aBoktryckarmärken
*950 $aVarumärken
*950 $aMärkesvaror
*950 $aVarumärken
*950 $aLogotyper
*950 $aVarumärken
*950 $aBerättarteknik
*950 $aBerättande
*950 $aMuntligt berättande
*950 $aBerättande
*950 $aDirektmarknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aEvenemangsmarknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aGrafiska profiler
*950 $aMarknadsföring
*950 $aIndustriell marknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aInteraktiv marknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aIntern marknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aInternationell marknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aKundklubbar
*950 $aMarknadsföring
*950 $aKundlojalitet
*950 $aMarknadsföring
*950 $aKundnöjdhet
*950 $aMarknadsföring
*950 $aMarknadsföring via Internet
*950 $aMarknadsföring
*950 $aMarknadskommunikation
*950 $aMarknadsföring
*950 $aMarknadssegmentering
*950 $aMarknadsföring
*950 $aMarknadsundersökning
*950 $aMarknadsföring
*950 $aOtillbörlig marknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aPlatsmarknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aPositionering (marknadsföring)
*950 $aMarknadsföring
*950 $aProduktplacering i massmedia
*950 $aMarknadsföring
*950 $aPrissättning
*950 $aMarknadsföring
*950 $aRelationsmarknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aPR
*950 $aMarknadsföring
*950 $aProduktutveckling
*950 $aMarknadsföring
*950 $aBerättarkonst
*950 $aBerättande
*950 $aHistorieberättande
*950 $aBerättande
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
TPB:s talboksannotation: In alla tider har människor samlats kring lägerelden och berättat . Även i det moderna arbetslivet finns &"lägereldar&" där folk samlas och berättar; i lunchrummet, vid kaffeapparaten, hos kunderna eller ute på den sociala webben. Här finns 143 berättelser och exempel på dessa &"corporate storytelling&" - med vars hjälp man kan stödja ledarskap, kommunikation, organisationsutveckling och kunskapsöverföring m.m.
Snart har du nya ögon 8 7 tips för att få ut maximalt av denna bok: 13 Kvinnan som flydde för livet 17 Corporate storytelling enligt Heijbelmodellen 21 Introduktion 22 Bestäm strategi 23 Locka fram 25? Skörda 34 Välj 39 Förädla 47 Sprid 53 Stötta 60 Så kan du använda stories 69 Sanningen blev bästa storyn 70 Så kan du använda stories apropå ... vår tribe 72 ... kundvård 80 ... pr 88 ... ledarskap 97 ... varumärke 103 ... förändring 109 ... kriser 117 ... missnöje 123 ... csr 132 ... rekrytering 137 ... utbildning 143 ... sponsorer 151 ... hjältar 155 ... fans 161 ... genidrag 167 ... ögonblick 173 ... mod 177 ... omtanke 184 ... kulturmöten 192 ... platser 196 Frågor & Svar 203 Är detta verkligen något nytt? 204 Lönar det sig? 207 Måste allt vara sant? 209 Kan alla berätta? 213 Muntligt eller skriftligt? 219 Berätta inåt eller utåt? 221 Vilka risker tar man? 224 Måste allt vara positivt? 226 Slutord 229 Index: Stories och case 233