Location
Main Entry - Personal Name
Title Statement Storytelling : ett effektivt marknadsföringsgrepp
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Liber , Malmö ; 2008 : 2008 (Kristianstad : Kristianstads boktryckeri )
SAB Classification Code
Edition Statement
Physical Description
Subject - Topical Term
Electronic Location and Access http://www.liber.se/productimage/large/4708884o.jpg Omslagsbild
ISBN 978-91-47-08884-3 (inb.) 978-91-47-08884-3
Waiting
*00003085nam a2201033 a 4500
*00128698
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2008 sw ||||| |00| 0 swe c
*020 $a978-91-47-08884-3 (inb.)
*020 $a978-91-47-08884-3
*035 $a(Ko)32905
*040 $dLGEN$dKd$dS
*084 $aQbm
*084 $aQblb
*1001 $aDennisdotter, Emma,$d1983-
*24510$aStorytelling :$bett effektivt marknadsföringsgrepp /$cEmma Dennisdotter, Emma Axenbrant ; [foton: Carin Fahlström Nordin, Martin Gertmar]
*250 $a1. uppl.
*260 $aMalmö ;$a2008 :$bLiber ,$c2008$e(Kristianstad :$fKristianstads boktryckeri )
*300 $a109 s. :$bill. :$c25 cm
*650 4$aMarknadsföring
*650 4$aVarumärken
*650 4$aMarketing
*650 4$aAdvertising
*650 4$aBrand names
*650 4$aTrade marks
*650 4$aStorytelling
*650 4$aMarketing
*697 $cMarknadsföring
*697 $cReklam och PR (public relations)
*7001 $aAxenbrant, Emma,$d1985-$4aut
*7001 $aFahlström Nordin, Carin$4pht
*7001 $aGertmar, Martin,$d1983-$4pht
*8520 $hQb
*8564 $uhttp://www.liber.se/productimage/large/4708884o.jpg$yOmslagsbild
*950 $aImmateriella tillgångar
*950 $aVarumärken
*950 $aBoktryckarmärken
*950 $aVarumärken
*950 $aMärkesvaror
*950 $aVarumärken
*950 $aLogotyper
*950 $aVarumärken
*950 $aDirektmarknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aEvenemangsmarknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aGrafiska profiler
*950 $aMarknadsföring
*950 $aIndustriell marknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aInteraktiv marknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aIntern marknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aInternationell marknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aKundklubbar
*950 $aMarknadsföring
*950 $aKundlojalitet
*950 $aMarknadsföring
*950 $aKundnöjdhet
*950 $aMarknadsföring
*950 $aMarknadsföring via Internet
*950 $aMarknadsföring
*950 $aMarknadskommunikation
*950 $aMarknadsföring
*950 $aMarknadssegmentering
*950 $aMarknadsföring
*950 $aMarknadsundersökning
*950 $aMarknadsföring
*950 $aOtillbörlig marknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aPlatsmarknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aPositionering (marknadsföring)
*950 $aMarknadsföring
*950 $aProduktplacering i massmedia
*950 $aMarknadsföring
*950 $aPrissättning
*950 $aMarknadsföring
*950 $aRelationsmarknadsföring
*950 $aMarknadsföring
*950 $aPR
*950 $aMarknadsföring
*950 $aProduktutveckling
*950 $aMarknadsföring
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
Förord 8 Inledning 10 1. CORPORATE STORYTELLING 12 Sanna vs. fiktiva historier 13 Att vara ärlig 14 Trovärdighet och förankring i företaget 14 Kontroll och tydlighet 15 Värderingsstyrning 2. VARFÖR STORYTELLING? 17 Kundnöjdhet 18 KostnadsefFektivt 19 Differentiering 19 The Body Shop Väcker uppmärksamhet 21 Kim Stranne & Kollektivet Mervärde 23 Storytelling Through Design 24 WE vs. H & M Kreativt arbetsredskap 25 Ritz-Carlton - the "wow story" Stärker och formar företaget internt 26 Frösunda Assistans 3. ANVÄNDNING OCH TILLÄMPNINGSOMRÅDEN 29 Extern Marknadsföring 29 Varumärkesbyggande 29 3M-Post It Blomsterbutiken i Karlshamn Word-of-mouth 32 Åsleda Låssmed Buzz Marketing 34 Starbucks Guerilla Marketing 35 Virgin Atlantics TV-reklam 36 ICA: reklamfilm om Stig och hans vänner B2B Marketing 38 Galvin Green Intern Marknadsföring 41 Organisations-och företagskultur 42 IKEA: "The Ikea Way" Epic myths - myter och historier kring och i företaget 45 Motivation, gemenskap och engagemang 46 Kunskapsutbyte - kunskapsöverföring - tyst kunskap 47 I nyföretagande 48 Val av historia 50 Rekommendationer 52 4 HUR SKAPAR MAN EN STORY? 53 Alla företag och organisationer har material för att skapa historier 54 Att finna företagets värderingar 55 Kärnvärderingar (Core Values) 56 De eftersträvansvärda värderingarna (AspirationalValues) 50 Politiskt korrekta värderingar (Permission to playvalues) 57 Oavsiktliga värderingar (Accidental Values) 57 Berättelsetyper 58 Skapelseberättelsen 58 Organisationsberättelsen 60 Varumärkesstoryn 60 Harley-Davidson Livskriser och framgångsagor 62 Coca-Cola company Produktberättelsen 64 Reklamberättelsen 64 Konsumentberättelsen 65 Svenska Spel Samhällsberättelsen 66 BP - Beyond Petroleum Medarbetarberättelsen, samarbetsstoryn eller erfarenhetsberättelsen 68 Språngbrädestoryn 69 Framtidssagan 70 Att fånga och sprida historierna 70 5. RETORIK - HUR STORYN SKA BERÄTTAS 72 6. NARRATOLOGI - EN BERÄTTELSES UPPBYGGNAD 75 Historiens sensmoral 77 Konflikten eller hindret 77 Rollfördelningen 77 Handlingen 78 7. STORYTELLING I UPPLEVELSEBRANSCHEN 79 Upplevelsehuset Himmel och pannkaka Inom restaurangvärlden 81 Joe Farellis Inom hotellbranschen 83 Borgvattnets prästgård LordNelson, Lady Hamilton & Victory Hotel 8. DIGITAL STORYTELLING 88 För medarbetare och kund 89 De sju elementen 91 9. FOTSPÅRSTURISM OCH STORYTELLING 93 Städer, platser, länder 94 Från fantasin och sagan 95 10. SAMMANFATTNING 97 Rekommenderad läsning 100 Referenser 101 Sakregister 108