Konstfacks bibliotek

Ledarskap i klassrummet
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Ea
Personnamn
Titel och upphov
  • Ledarskap i klassrummet
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2008 (Polen)
Utgivningsår
  • 2008
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 2., [rev.] uppl.
Fysisk beskrivning
  • 263 s. ; 23 cm
Term
ISBN
  • 978-91-44-04833-8
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001223nam a2200349 a 4500
*00128694
*00520170708030836.5
*008080530s2008    sw ||||      |00| 0 swe
*020  $a978-91-44-04833-8
*035  $a(SE-LIBR)10894117
*035  $a(Ko)32901
*040  $aLGEN$dS
*042  $9NB
*08204$a371.102$222/swe
*084  $aEmia-c$2kssb/8
*084  $aEaad$2kssb/8
*1001 $aStensmo, Christer,$d1941-
*24510$aLedarskap i klassrummet /$cChrister Stensmo
*250  $a2., [rev.] uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2008$e(Polen)
*300  $a263 s. ;$c23 cm
*650 7$aLärarrollen$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/L%C3%A4rarrollen
*650 7$aIndividualiserad undervisning$2sao
*650 0$aIndividualized instruction
*852  $5Ko$bKo$hEa$lSTE
*950  $aLärarens personlighet$uLärarrollen
*950  $aIndividanpassad undervisning$uIndividualiserad undervisning
*950  $aIndividualiserat lärande$uIndividualiserad undervisning
*950  $aIndividualisering (pedagogik)$uIndividualiserad undervisning
*950  $aPedagogisk metodik$wg$uIndividualiserad undervisning
*950  $aUndervisning$wg$uIndividualiserad undervisning
*950  $aDifferentiering i utbildningen$uIndividualiserad undervisning
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Lärares ledarskap i klassrummet har som främsta mål att förmå eleverna att ägna den schemalagda tiden till arbete med olika former av uppgifter. Uppgifter som genomförs i en kontext som utgörs av skolans yttre, samhälleliga ramar och den inre, lokala skolkulturen. Lärarens uppgift är att ansvara och hantera: Planering - att reflektera över och utveckla en trygg och uppgiftsfokuserad klassrumsatmosfär. Kontroll - att förankra positiva regler och rutiner hos eleverna. Motivation - att göra eleverna målmedvetna och villiga att anstränga sig för att nå målen. Gruppering - att hantera gruppdynamik, normbildning och konflikter i klassen samt formering av arbetsgrupper. Individualisering - att anpassa verksamheterna till varje enskild elevs behov och förutsättningar. Denna reviderade upplaga har kompletterats inom områdena: ledarskapets kontext, särskilt lokala skolkulturer; konflikter och konflikthantering; kooperativt lärande samt gruppering och individualisering. Boken är främst avsedd för studenter på lärarutbildning, lärare i grund- och gymnasieskola samt fristående kurser i pedagogik och beteendevetenskapliga ämnen. Den passar också för blivande barn- och ungdomsledare, personalutbildare och ledare för andra pedagogiska verksamheter. Andra upplagan

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Ea
 Tillgängligt Konstfacks bibliotekMagasinEa