Konstfacks bibliotek

Handledning och praktisk yrkesteori
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Personnamn
Titel och upphov
  • Handledning och praktisk yrkesteori
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2001 ; (Lund : Studentlitteratur)
Utgivningsår
  • 2001
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 2., [utök.] uppl.
Fysisk beskrivning
  • 384 s. : ill. ; 23 cm
Anmärkning: Allmän
  • 2. tr., 2001 ; 3. tr., 2002 ; 4. tr., 2003 ; 5.-6. tr., 2004 ; 7.-8. tr., 2005 ; 9. tr., 2006 ; 10. tr., 2007
Term
Annan utgåva
  • ISBN 91-44-35581-5
Automatiskt genererade ämnesord (BURK)
  • Pedagogisk Metodik
ISBN
  • 91-44-01707-3 ;
  • 978-91-44-01707-5 (10 tr.)
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001399nam a2200409 ar4500
*00128415
*00520151127030930.0
*008010119s2001    sw            000 0 swe
*020  $a91-44-01707-3 ;$c446:00
*020  $a978-91-44-01707-5 (10 tr.)
*035  $a(SE-LIBR)8353044
*035  $a(Ko)32589
*040  $aNB
*0411 $aswe$hnor
*042  $9NB$9SEE$9ARB
*08204$a371.3$222/swe
*084  $aEab$2kssb/6
*1001 $aLauvås, Per
*24510$aHandledning och praktisk yrkesteori /$cPer Lauvås, Gunnar Handal ; översättning: Björn Nilsson ; [tecknare: Arvid Ytreland]
*249  $aVeiledning og praktisk yrkesteori (norska).
*250  $a2., [utök.] uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2001 ;$e(Lund :$fStudentlitteratur)
*300  $a384 s. :$bill. ;$c23 cm
*500  $a2. tr., 2001 ; 3. tr., 2002 ; 4. tr., 2003 ; 5.-6. tr., 2004 ; 7.-8. tr., 2005 ; 9. tr., 2006 ; 10. tr., 2007
*650 2$aCounseling
*650 2$aEducation, continuing
*650 2$aPreceptorship
*650 7$aHandledning$xpedagogiska aspekter$2sao
*650 7$aPedagogik$2albt//swe
*650 7$aHandledare$2albt//swe
*650 7$aYrkesutbildning$2albt//swe
*7001 $aHandal, Gunnar
*7001 $aNilsson, Björn,$d1943-$4trl
*7751 $z91-44-35581-5$wIMP9144355815$92001
*852  $5Ko$bKo$hEab$lLAU
*976 2$aEab$bPedagogisk Metodik
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Grundbok i handledning avsedd för lärarstudenter. I denna uppl. har handledningsstrategierna utökats betydligt avseende teoriförklaring o metodik. Dessa kopplas även ihop med fler arbetsformer o teoriinriktningar än tidigare. Förlagsinformation: Det som utmärker handledning som en pedagogisk aktivitet är närheten, omsorgen och det personliga engagemanget, vilket utgör grunden för och präglar verksamheten. En handledare lyckas då arbetet med det teoretiska innehållet kännetecknas av ett genuint intresse. Det handlar kort sagt om att handledarens uppgift inte är att ge alla svar utan snarare att försöka förstå alla frågor. Det centrala temat i denna bok är hur man kan handleda för att utveckla en praktisk yrkesteori så att denna utgör en säker och mångsidig grundval för handling. Det är inte konkret praxis utan reflekterad praxis som står i fokus, det vill säga en praxis där teoretiska och praktiska grunder och motiv prövas och vävs ihop med etiska överväganden. Författarna har i boken utformat en handledningsstrategi som i denna andra upplaga kopplas ihop med fler teoretiska inriktningar och fler arbetsformer än tidigare. Författarna refererar också till fler yrkesområden och professioner än enbart läraryrket. Boken är en grundbok i handledning och är väl lämpad för studenter på lärarutbildningen. Andra upplagan Översättning: Björn Nilsson

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Eab