Konstfacks bibliotek

   
Spår av teorier i praktiken : några skolexempel
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Personnamn
Titel och upphov
  • Spår av teorier i praktiken : några skolexempel
Utgivning, distribution etc.
  • Lund : Studentlitteratur, 2007 Danmark
Utgivningsår
  • 2007
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 2., [utökade] uppl.
Fysisk beskrivning
  • 152 s. 23 cm
Anmärkning: Allmän
  • 3. tr,. 2008
Term
ISBN
  • 9789144047553
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     cam a        ar4500
*00128396
*00520190204105557.0
*008070219s2007    sw |||||||||||000 0|swe|c
*020  $a9789144047553
*035  $a(SE-LIBR)10352207
*041  $aswe
*08204$a371.1$222/swe
*084  $aEab$2kssb/8
*1001 $aClaesson, Silwa,$d1947-
*24510$aSpår av teorier i praktiken :$bnågra skolexempel /$cSilwa Claesson.
*250  $a2., [utökade] uppl.
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c2007
*264 3$aDanmark
*300  $a152 s.$c23 cm
*340  $b23 cm
*500  $a3. tr,. 2008
*650 7$aDidaktik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Didaktik
*650 7$aPedagogikundervisning$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Pedagogikundervisning
*650 0$aEducation ¡ Study and teaching
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*852  $5Ko$bKo$hEab
*887  $a{"@id":"7qjj0z0k5fgrfwp","modified":"2019-02-04T10:55:57.58+01:00","checksum":"61607899478"}$2librisxl
*887  $5Ko$a{"@id":"tz5976l01r6fm98","modified":"2020-02-03T17:02:48.074+01:00","checksum":"27606288492"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

MTM:s talboksannotation: En bok om relationen teori och praktik i lärares arbete. Den presenterar några didaktiska och pedagogiska teorier - konstruktivismen, det sociokulturella perspektivet och det fenomenografiska - samt hur några lärare som inspirerats av dessa teorier faktiskt arbetar. Framställningen bygger på en doktorsavhandling av S.W. och lämpar sej för både lärarutbildning och fortbildning Förlagsinformation: Den kunskap blivande lärare förväntas behöva är vetenskaplig. På vilka sätt kan den komma till nytta? Vilken typ av vetenskaplig kunskap behöver de? I denna bok undersöker författaren hur lärare förhåller sig till den vetenskapliga kunskap om lärande som presenteras vid våra universitet och högskolor och belyser förhållandet mellan teori och skolpraktik. Läsaren får följa fyra lärare som säger att de inspirerats av forskning om lärande. I avslutningskapitlet av denna nya upplaga beskrivs dessutom vad som hänt dessa lärare några år senare. Hur tänker de om sitt arbete i skolan? Vilka frågor är centrala i deras yrkesutövande i en tid av förändrade samhällsdiskussioner om skolan? Boken vänder sig i första hand till lärare och lärarstudenter. Den kan också läsas av dem som har ett allmänt intresse för det som händer med en professionsutbildning som förläggs vid universitet och högskola. Andra upplagan

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Eab