Konstfacks bibliotek

   
Handledning i pedagogiskt arbete
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • KURS
Titel och upphov
  • Handledning i pedagogiskt arbete
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2007 Polen
Utgivningsår
  • 2007
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 1. uppl.
Fysisk beskrivning
  • 464 s. 23 cm
Anmärkning: Allmän
  • 6. tr., 2011
Term
ISBN
  • 9789144021911
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     cam a        a 4500
*00128395
*00520181030230000.0
*008070220s2007    sw |||||||||||000 0|swe|c
*020  $a9789144021911
*035  $a(SE-LIBR)10353259
*041  $aswe
*080  $a37
*082 4$a371.42$222
*084  $aEpab$2kssb/8
*084  $aEab$2kssb/8
*24510$aHandledning i pedagogiskt arbete /$cTomas Kroksmark & Karin Åberg (red.).
*250  $a1. uppl.
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c2007
*264 3$aPolen
*300  $a464 s.$c23 cm
*500  $a6. tr., 2011
*650 7$aHandledning$0https://id.kb.se/term/sao/Handledning$2sao
*650 7$aUtbildning$0https://id.kb.se/term/sao/Utbildning$2sao
*650 7$aUndervisning$xhandledning och introduktion$2sao
*650 7$aLärare$zSverige$2sao
*650 2$aTeaching|xmethods
*650 2$aResearch
*650 7$aeducation$2agrovoc
*650 7$aresearch$2agrovoc
*650 7$ateachers$2agrovoc
*650 7$ateaching methods$2agrovoc
*650 7$asweden$2agrovoc
*650 7$aTeaching methods$2shbe
*650 0$aTutors and tutoring
*650 0$aEducation$0(DLC)sh 85040989
*700  $aKroksmark, Tomas,$d1950-$4edt
*700  $aÅberg, Karin,$d1958-$4edt
*852  $5Ko$bKo$cKURS
*887  $a{"@id":"9sll227m4qq6c00","modified":"2018-10-30T23:00:00+01:00","checksum":"181822397500"}$2librisxl
*887  $5Ko$a{"@id":"jwv5crxdgdlcld69","modified":"2020-11-19T13:55:01.254+01:00","checksum":"80250392013"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Handledning i pedagogiska sammanhang har under senare år blivit en allt vanligare företeelse. Området är mångfasetterat och omspänner såväl handledning av elever, studenter och lärlingar i undervisning, utbildning och praktik som handledning av yrkesaktiva lärare i samtliga skolformer. För första gången samlas 21 av de främsta nordiska forskarna inom handledningsområdet i en gemensam antologi. Bidragen representerar olika sätt att uppfatta handledningsbegreppet och står för olika teoretiska antaganden och utgångspunkter. De beskriver handledning som involverar olika typer av handledare, till exempel specialpedagoger, akademiker från universitet och högskola samt externa handledarkonsulter. Olikheterna utgör bokens intellektuella styrka och utmaning. De olika kapitlen inspirerar var för sig och tillsammans till fortsatt dialog om handledningens möjligheter och gränser. Boken vänder sig till studenter, lärare och forskare med pedagogik och pedagogiskt arbete i fokus. Den vänder sig dessutom till alla som arbetar med handledning inom skola, utbildning och yrkesverksamhet.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt (inte till fjärrlån) Konstfacks bibliotek KURS
REFTillgängligt (ej hemlån) Konstfacks bibliotek KURS